אלישע לוי: אם נצטרך להחליף שחקנים מול אלבניה, נחליף אותם

אלישע לוי
אלישע לוי | ערן לוף

מאמן הנבחרת ניסה להסביר את ה-1:1 מול מולדובה: "לא חושב שיש בעיה של גישה". זהבי: "קשה לשחק עם אנרגיות במשחק אימון כמעט בלי קהל". בניון: "לראות את השם שלי בזימונים - אחד הרגעים המרגשים בקריירה"

(גודל טקסט)
חמישה ימים בלבד לפני המשחק החשוב מול אלבניה במוקדמות מונדיאל 2018, נבחרת ישראל נראתה לא טוב הערב (שלישי) בנתניה כשחילצה 1:1 מביך בדקה ה-95 מפנדל מפוקפק של בן שהר מול מולדובה (161 בעולם) במשחק הכנה.


המאמן אלישע לוי נשאל על היכולת החלשה ואמר: "זה האופי של משחק אימון, משחק הרצה אחרי הרבה זמן. גם אלבניה הפסידה ללוקסמבורג. יש דברים טובים יותר ופחות, אבל הכי חשוב זה המשחק מול אלבניה. לא יודע אם צריכים להיות מוטרדים".


 

השקעת השחקנים: "אני לא חושב שיש בעיה של חוסר נכונות או גישה, אני מסכים לגבי היכולת אבל זה דבר שאפשר לשפר. למשחק הבא נבוא יותר טוב".


אם יש מה לקחת ליום ראשון: "אני מסכים שהיו דברים לא טובים, אבל יש על מה להישען. לא ויתרנו ועשינו כל מה שצריך כדי לא להפסיד ואני חושב שברגעים האחרונים אחרי החילופים נראינו יותר טוב והגענו להזדמנויות. יש מספיק זמן לתקן ולהגיע יותר טוב


נמנעו מהפסד מביך: "גם לוקסמבורג ניצחו את אלבניה. לא הפסדנו וזה הדבר הטוב, אבל ננתח ונעשה את הכל כדי להגיע טוב יותר".


איתי שכטר. היכולת לא הייתה טובה (עדן לוף)
איתי שכטר. היכולת לא הייתה טובה (עדן לוף)


החילופים הרבים שהועילו: "ללא ספק. לשם כך נועדו משחקי האמון ואנחנו נסיק את המסקנות. אם צריך להחליף, נחליף".


שער ממצב נייח, דבר שרק הבוקר תורגל על ידי אלישע באימון: "אני מקווה שנדע לתקן את זה. אנחנו נסתכל על הוידאו ובאופן כללי לא ספגנו ממצבים נייחים ואני מקווה שנשמור על זה".


שילוב הוותיקים טל בן חיים ויוסי בניון
: "טל בן חיים שיחק טוב בחצי השני, כולם ראינו את זה, ויוסי בניון הוסיף המון ניסיון ותחכום. אלו שחקנים מאוד מנוסים ונשתמש בהם. אני הייתי מרוצה מהם".


הקהל המועט שהגיע, כ-5,000 צופים בלבד: "אני בטוח שנגד אלבניה הקהל יבוא וידחוף אותנו. זה היה משחק אימון וכך צריך להסתכל עליו. זה שלא עזבנו את המשחק ברגעים קשים כדי להשיג שער, זה מה שאני לוקח. ברור שזו יכולת שלא תספיק מול אלבניה, אבל נשתפר".


יוסי בניון. התרגש לקבל את הזימון (ערן לוף)
יוסי בניון. התרגש לקבל את הזימון (ערן לוף)


יוסי בניון, שערך את הופעתו ה-98, סיפר בסיום: "תמיד כיף לחזור לנבחרת, חיכיתי המון זמן לרגע הזה. אנחנו רוצים להיראות יותר טוב ולנצח, אבל זה חלק מהכדורגל ונצטרך ללמוד מהדברים הפחות טובים שעשינו ולהשתפר".


אם יש עליהם לחץ: "תמיד כשאתה לובש את המדים אתה רוצה לשחק טוב ולתת לקהל שמגיע ליהנות. כמובן שהייתה אווירה מנומנמת  ואני מקווה שבמשחקים הבאים הקהל יבוא ויתמוך כי אנחנו צריכים אותם. עשינו דברים טובים ובמחצית הראשונה גם סיכנו את השער, אבל מהרגע שהם הבקיעו הם הסתגרו והגנו. לשמחתי לחצנו בסיום, השווינו ואם היו עוד כמה דקות אנחנו מרגישים שיכולנו לנצח".


עוד אמר על חזרתו
: "גם ברגעים פחות טובים בקריירה לא ויתרתי על הנבחרת ואמרתי תמיד שכל עוד אני שחקן פעיל אני רוצה להיות בנבחרת. שמח שאלישע נתן לי את ההזדמנות לחזור לסגל. אם הייתי מתעסק במה אומרים או חושבים עליי, גם לפני 5-6 שנים כשהייתי בשיא, אף פעם לא ויתרתי ועשיתי את המקסימום כדי לחזור לנבחרת. לשמחתי הצגתי יכולת טובה במכבי תל אביב ואני פה"


איך אפשר להשתפר
: "ואם היינון מנצחים 0:3 הזה אומר שהיינו מנצחים את אלבניה? זה משחק שונה לגמרי, יהיה הרבה יותר קהל ומשחק בקמפיין מכניס יותר אנרגיה ואדרנלין ממשחק ידידות מה שלא נעשה. אנחנו חייבים את הקהל שיבוא לדחוף אותנו בסמי עופר ואני מאמין שננצח".


אם מגיע לו לשחק מול אלבניה
: "עצם זה שזומנתי לנבחרת זה היה אחד הרגעים המרגשים בקריירה. אני לא חושב שהרבה האמינו שאחזור לנבחרת, אבל אני האמנתי. פחות מעניין אותי כמה דקות אקבל, אני רוצה לנצח".



זהבי מול מולדובה. "קשה לשחק עם אנרגיות בלי קהל" (ערן לוף)


קפטן הנבחרת ערן זהבי אמר בסיום על היכולת: "אני לא מסכים שהיכולת לא הייתה טובה. הם גנבו גול ממצב נייח, לא צריך לדבר על זה יותר מדי, ועמדו מאחורה כל המשחק. קשה לפרוץ הגנה כזאת".


זהבי התייחס גם הוא לכך שהנבחרת ספגה ממצב נייח: "אנחנו עובדים על זה ומדברים על זה, אז אולי זה כבר בראש שלנו ואנחנו יותר מדי בלחץ במצבים נייחים במקום להיות יותר רגועים. יש קצת בלגאן, אבל אני מקווה שנגד אלבניה זה לא יקרה. בקמפיין קיבלנו רק שער אחד ממצב נייח, נגד ספרד, ואם זה יקרה במשחקי אימון ולא במאני טיים אז אין בעיה".



העלאת הרמה לקראת אלבניה
: "אין הוקוס פוקוס, בואו לא נשכח ש-90 אחוז מהשחקנים פה אחרי עונה מאוד קשה. בואו נשים את הדברים על השולחן, יש עוד כמה ימים את אלבניה וקשה לשחקנים לבוא למשחק אימון כמעט בלי קהל עם אנרגיות. אני בטוח שבמשחק הרשמי האנרגיות יהיו הרבה יותר טובות ושניראה יותר טוב".


הקהל המועט שהגיע והסיכויים מול אלבניה: "אני לא חושב שהנבחרת לא מעניינת את העם. ראינו תמיכה לכל אורך הקמפיין, הקהל הגיע ואני מאמין שהוא יגיע גם לאלבניה. לא קל להגיע לנתניה באמצע השבוע, אבל אני מאמין שבראשון בחיפה תהיה אווירה טובה. משחק אימון ומשחק רשמי זה לא אותו דבר, בוודאי מול נבחרת נחותה שמגיעה בהתלהבות. אני מאמין שהסיכויים מול אלבניה הם 50-50, לא היינו פייבוריטים במשחק החוץ ולא פה. אני חושב שיש עליהם יותר לחץ ואחרי שניצחנו אותם שם אנחנו לא רוצים להפסיד פה".


השחקנים הפצועים ששוחררו מהמשחקים: "אני לא יודע מה המצב של כל אחד. אני מאמין שמי ששוחרר מהנבחרת הוא כנראה פצוע. לא רוצה להאמין שיש שחקנים שברחו מהנבחרת בשביל עוד כמה ימי חופשה. אני באמת לא מאמין לזה. חמש שנים ברציפות הייתה לי פגרה של 12 יום – ברמות האלה, כשאתה שחקן נבחרת ולפעמים מקצצים לך את הפגרה, אתה צריך לבוא ולתת מעצמך. מי שרוצה לשחק ברמות הכי גבוהות צריך לתת מעצמו כמה שיותר, אבל אני לא חושב שיש מישהו שברח. לא שאני יודע".


טל בן חיים. מקווה לשחק מול אלבניה (ערן לוף)
טל בן חיים. מקווה לשחק מול אלבניה (ערן לוף) 


הבלם הוותיק טל בן חיים, שבגיל 35 חזר לנבחרת וערך את הופעתו ה-92 במדים הכחולים-לבנים, אמר על כך שאלישע החמיא לו על היכולת הערב: "היה לי מאוד חשוב לחזור ואני שמח על כך. אנחנו מסתכלים קדימה, ליום ראשון, אבל אני חושב שהכל לטובה. אלישע כבר אמר שננתח את המשחק, נלמד ממנו ונגיע מוכנים לאלבניה".


היכולת: "זו יריבה נחותה על הנייר. ראינו את לוקסמבורג מנצחת את אלבניה ואנחנו יודעים את יחסי הכוחות. אין משחקים קלים ואני מסכים שנצטרך להרים את הרמה. מודעים לכך ונעשה את הכל כדי שזה יקרה ונגיע מוכנים".


הזמן הרב מחוץ לסגל הנבחרת
: "יש מאמן שקובע ואני מעריך את החלטותיו. בתור שחקן נותר לי רק לעבוד קשה ולהוכיח על המגרש. תפקידי הוא לא להתעסק בלמה ובמדוע, יש מאמן ואני שמח שהוא הזמין אותי ונתן לי את ההזדמנות להוכיח את עצמי. אני צריך לעבוד קשה ולהצדיק את הזימון".


המשחק מול אלבניה
: "אני מאוד מקווה לפתוח. יש מאמן שמחליט ואני מוכן לעזור לנבחרת בכל מה שאני יכול. בין אם לדקה או ל-90 דקות. הכי חשוב הוא לא על המגרש, אלא שננצח את אלבניה. נלמד מהטעויות ונגיע מוכנים".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי