הבן המועדף: שהר ראוי להיות בהרכב הנבחרת

בן שהר משווה מול מולדובה
בן שהר משווה מול מולדובה | ערן לוף

הנתונים הפיזיים צריכים להקנות לשהר את המקום ב-11 מול אלבניה. וגם: ההסתגלות של רפאלוב לתפקיד בקו ימין, מה צריך ללמוד אלישע מזידאן והסגנון של היריבה

(גודל טקסט)

1. באמצעות הצעדים הארוכים שלו, הריצה נחושה ובדקה קריטית של תוספת הזמן, יחד עם השילוב האירופי המנצח של כוח ומהירות, הוכיח בן שהר – כובש שער השוויון מול מולדובה  – כי אין שום ספק בהיותו ראוי להיות חלוץ השפיץ המוביל של נבחרת ישראל. הוא אמנם כבר לא אירופי, אך העובדה שצ'לסי, פורטסמות', אספניול והרטה ברלין היו בין המועדונים ששמו מבטחם בחלוץ מהעיר מודיעין, מעידה על הנוכחות של שהר על המגרש.


הוא רק בישראל, אך מאבירי האליפות של הפועל באר ואחרי עונת שיא של 19 שערים בכל המסגרות. כוכבה בן ה-27 של האלופה שיחק באלבניה כחלוץ צד, ומחרתיים בסמי עופר מול אותה יריבה  יהיה חייב להוביל את מרכז ההתקפה, מה שישלח את ערן זהבי לעמדה של מאחורי החלוץ. אלא שלרשות אלישע לוי עומדת סוף סוף שלישיית שחקנים אירופית במרכז השדה, ואם אכן יחליט המאמן הישראלי לפתוח עם ביברס נאתכו, אלמוג כהן ובירם כיאל, אזי יהיה זהבי חייב לזוז שמאלה, לאותה עמדה שהייתה שייכת לשהר. ללא ספק חילוף עמדות מצוין.



2. המעבר של ליאור רפאלוב ממכבי חיפה לקלאב ברוז' היה חלק בעיקר לאור העובדה שבבלגיה אפשרו לרפאלוב לשחק בקו שמאל, בו הוא כיכב גם בקריית אליעזר. בארבע השנים הראשונות בברוז' כבש רפאלוב 30 שערי ליגה, שמונה בלבד בשנתיים האחרונות בהן עבר לאגף הימני הפחות נוח עבורו. גם המשחק מול וויילס בעידן אלי גוטמן, שגם בו שיחק בימין, לא היטיב עם הלגיונר. אבל הזמן עושה את שלו, ליאור למד לשחק "עם הרגל" ולא בצד המנוגד, בלט מול מולדובה ונתן תחושה שהוא בעניינים.


ליאור רפאלוב (אודי ציטיאט)
ליאור רפאלוב (אודי ציטיאט)


3. גמר ליגת האלופות אמור לתת לאלישע קו מחשבה נוסף. המעוין של זינדן זידאן יכול לפתור לישראל מספר בעיות. אם כיאל, נאתכו וכהן ישמשו בתפקיד מודריץ', קאסמירו וטוני קרוס, וכשרפאלוב ייכנס לאמצע לתפקיד איסקו, (כמספר 10 מאחורי שני חלוצים). כך יתאפשר לזהבי להיכנס למרכז כחלוץ שני, ליד שהר. 2-4-4 מעוין שיאפשר לשחקנים המשמעותיים שלנו לשחק בעמדות המפרגנות להם, כשבשישייה הקדמית יעלו חמישה לגיונרים ובן שהר אחד.


זינדין זידאן (AFPׂ)
זינדין זידאן (AFPׂׂׂׂ)


4. אלבניה בלחץ. מאז הצמד נגד ליכטנשטיין, השחקנים של דה ביאסי המושמץ לא כבשו ולו שער אחד וספגו שבעה בשלושה משחקים. התוצאות הללו מפרגנות לאלישע, ולו בשל העובדה שהאלבנים ספגו אמנם רק פעמיים מול איטליה ופעמיים מול ספרד, אך ישראל כבשה שלישייה לרשת שלהם. גם בשני משחקי ההכנה האלבנים סופגים שני צמדים מלוקסמבורג ומבוסניה, מפסידים, והדבר נותן את האות לביקורת חריפה מצד המדיה והקהל בטיראנה.


ובכל זאת, מול הבוסנים החזיק ההרכב האלבני הצעיר מעל 60% מהזמן בכדור. נגד לוקסמבורג המאמן האיטלקי החזיר את ההרכב החזק, כולל הבלם מרג'ים מאבראי, המגן אלסיד היסאיי והחלוץ המצוין סוקול קיקאלשי. אלבניה שוב החזיקה 68% מהזמן בכדור ו…שוב הפסידה. עם זאת, צריך לזכור שמול איטליה האלבנים איימו 11 פעמים על השער של ג'יאנלואיג'י בופון. צריך להיזהר.


ישראל מול אלבניה במפגש הקודם (אודי ציטיאט)

נבחרת ישראל מול אלבניה במפגש הקודם (אודי ציטיאטׂ)
 

5. ג'יאני דה ביאסי מאמין במערך פשוט של 1-3-2-4, עם משולש קישור שכולל שני קשרים אחוריים, לרוב בירם קוקלי ומייגי'ן באשה, ושחקן אחד מעליהם ומתחת לחלוץ. מול שניים קשוחים ואחד עדין, יהיה נכון לישראל לעלות עם בירם כיאל, נאתכו ואלמוג כהן. השאלה שנותרת היא אם לשלוח את רפאלוב ימינה, או להפקיד בידיו את האמצע.


שבעה שחקנים שמשחקים באיטליה נמצאים בסגל של דה ביאסי, וכך גם הסגנון: פס מרגל לרגל. על ישראל לאפשר לאלבנים לעשות את הדבר שהם כל כך אוהבים – לשחק פסים קצרים על שטח קטן, ובדיוק שם ללכוד אותם. שלישיית האמצע הישראלית מסוגלת להביס כל יריב שיעמוד מולה במרכז השדה.


6.  מאז הגעתו לשווייץ ב-2011 כבש ארמנדו סאדיקו 85 שערי ליגה. סאדיקו, בעל הגוף האימתני, נמצא במומנטום אדיר. כמושאל מציריך הוא הוביל את לוגאנו למקום השלישי בשווייץ עם תשעה שערי ליגה, אך שימו לב: את העונה הוא פתח עם חמישה גולים בציריך, ובסך הכל, כולל בנבחרת, כבש 18 שערים העונה. עליו צריך אלישע לתת את הדגש. עם מבנה גוף חסון ומוצק, ייתכן שזו הסיבה להזנקתו של הבלם טל בן חיים בחזרה להרכב הנבחרת? 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי