ערן זהבי: "אולי זה טוב שלא ניצחנו את מולדובה"

ערן זהבי
ערן זהבי | ערן לוף

קפטן הנבחרת לקראת מוקדמות המונדיאל מול אלבניה: "אנחנו לא פייבוריטים, הלחץ עליהם". המאמן אלישע לוי: "נצטרך למצוא את הציוות המתאים". הבלם טל בן חיים בספק גדול, טיבי תורגל במקומו בהרכב

(גודל טקסט)
מעט יותר מ-24 שעות לקראת משחק מוקדמות מונדיאל 2018 בין נבחרות ישראל לאלבניה (ראשון, 21:45 בסמי עופר), המאמן אלישע לוי והקפטן ערן זהבי התייצבו הערב למסיבת עיתונאים לקראת המפגש.


המשחק הראשון באלבניה כזכור הסתיים ב-0:3 מוחץ בזכות שערים של ערן זהבי, דן איינבינדר ואלירן עטר, וניצחון גם מחר יאפשר לאלישע ולשחקניו לברוח לשש נקודות הפרש מהאלבנים. ערב המשחק ישראל מדורגת שלישית עם 9 נקודות במאזנה לאחר חמישה משחקים, נכנעה רק לספרד ולאיטליה, בעוד האלבנים במקום הרביעי עם שלוש נקודות פחות.



המאמן אלישע לוי התייחס תחילה למצבו של הבלם טל בן חיים, שנמצא בספק: "הוא לא הצליח להתאמן במשך יומיים ורק מחר נקבל את ההחלטה אם לשתף אותו. נגד מולדובה הציוות בהגנה לא היה טוב, אבל זה לא עניין של הרכב אלא של הצבת השחקנים. יש לי מספיק זמן לזה, ולפעמים הזזה כזו או אחרת של שחקן משתנה את התמונה. יש לנו עוד יום אחד ואני מקווה שנמצא את הנוסחה והציוות המתאימים בשביל תוצאה טובה".


התיקו מול מולדובה החלשה: "לא היינו מספיק אגרסיביים, לאן היינו סבלניים ולא הגענו למספיק הזדמנויות, אבל אנחנו רואים את זה כמשחק אימון פנטסטי מבחינתנו כדי להגיע במצב טוב. אסור לשכוח שהגענו למשחק הזה, וזה לא תירוץ, כשצריך לסנכרן בין כל השחקנים וזה לא פשוט. זה היה אמצעי מבחינתנו כדי להגיע הכי טוב מבחינה פיזית וטקטית לאלבניה. עבדנו מאוד קשה ביחד, גם המחנה בברלין וגם הכינוס בשפיים ובחיפה קידמו אותנו. החשוב ביותר זה המשחק מול אלבניה, לא משחק ידידות".



 אלישע לוי. "המחנות קידמו אותנו" (ערן לוף)

מי ייצר את מצבי ההבקעה לערן זהבי: "כדורגל זה משחק קבוצתי. זהבי טופ-סקורר ואנחנו ננסה למצוא פתרונות על ידי משחק קבוצתי. כשדיברתי על ציוות קודם אני מתכוון גם לזה".

 

שילוב דור ההמשך לקמפיין הבא: "יש לנו נבחרת מאוד מאוזנת, עם שחקנים ותיקים מאוד טובים ושחקנים מאוד צעירים ומוכשרים כמו גלזר, קלטינס, דנינו ועוד כמה בגיל הביניים, שחקנים שעושים את הצעדים ומקבלים דקות. קבוצה טובה תמיד צריכה את השילוב הזה, להסתכל על שחקנים כמו ערן (זהבי), יוסי (בניון), טל (בן חיים) ונאתכו שמספיק שהם מתאמנים לידם הם מהווים דוגמה. זה השילוב הנכון".

 

הפרשי הגובה והמצבים הנייחים: "ספגנו עד עכשיו נגד ספרד ממצב נייח, אבל בשאר המשחקים די הסתדרנו. אנחנו מנסים לשלב סוגי שמירה שונים וחושבים על הכל, גם על איך להביך אותם בהתקפה ולהיערך בהגנה. מצבים נייחים זה חלק מהמשחק, כולם נערכים, מדברים ועובדים. ביורו מעל 20 אחוז מהשערים היו מהמצבים הנייחים. זה חלק מהמשחק".

 

הקפטן ערן זהבי על המשך הקמפיין: "הלחץ הוא קצת יותר על אלבניה מאשר עלינו. ניצחנו אותם בחוץ ואנחנו מתכוונים לנסות לנצח גם מחר. לא יודע אם זה מה שיכריע את המקום השלישי, יש עוד משחקים ונצטרך לעשות תוצאות טובות, אבל הכי מחר זהו משחק חשוב ואנחנו לא נסתיר את רצוננו לנצח".



"הלחץ על האלבנים". זהבי ולוי במסיבת העיתונאים (ערן לוף)


המחמאות להן זכה מהמאמן האלבני ג'אני דה ביאסי: "אני מביא את היכולות שלי כשהקבוצה משחקת טוב יותר, תוקפת ומגיעה למצבים. אז הכוח שלי בא לידי ביטוי. אני לא אחד שעושה דריבל, עובר שלושה-ארבעה ומבקיע לבד. ככל שנשחק יותר טוב כנבחרת, כך היכולות שלי יבואו לידי ביטוי וכך זה באשר לכל שחקן בנבחרת. אני מקווה שכולם יבואו מרוכזים ושניתן לקהל ליהנות".


איך מביאים את הנבחרת למשחק שיא
: "מחכה לנו משחק מאוד קשה מחר, אנחנו לא פייבוריטים ואני לא רוצה לשמוע הימורים על כמה ננצח. זו המטרה שלנו לנצח, אני לא לוקח את מולדובה כטרגדיה או כמשחק מביך כפי שאחרים הגדירו. אולי זה טוב שלא ניצחנו את מולדובה בקלות ועכשיו נגיע יותר מוכנים ונחושים. יש אנרגיות טובות בנבחרת, אבל גם מול מולדובה זו הייתה הרגשה וקרה פחות טוב".


שיתוף הפעולה עם יוסי בניון: "לא יודע אם הוא לא כועס עליי קצת (כי הוא עזב לסין, א.ג), אבל היה לי כבוד גדול להעביר לו את סרט הקפטן. הוא אגדה ומגיע לו את הכבוד הכי גדול שאפשר. לא חושב שהוא זומן לפה בשביל לקבל כבוד, אלא כי הוא היה טוב במכבי תל אביב והמאמן חשב שמגיע לו לשחק".



זהבי מבקיע. "לא אחד שעושה דריבל ומבקיע" ערן לוף)


בפן המקצועי, הבלם טל בן חיים ששב לנבחרת לראשונה בעידן המאמן אלישע לוי ופתח בהרכב ב-1:1 נגד מולדובה באמצע השבוע, נמצא בספק למשחק למרות רצון גדול ליטול חלק. בצוות הרפואי של הנבחרת קיים חשש כי השתתפותו של הבלם נגד אלבניה יכולה להחמיר את הפציעה בשריר התאומים ולגרום להחמרה שתשבית אותו מאימוני ומשחקי מכבי תל אביב.



בן חיים, ששוחח עם רופא הנבחרת ד"ר מרק רוסנובסקי ועם המאמן אלישע לוי, עלה עם חבישה מיוחדת בשריר התאומים ולא תורגל בהרכב באימון המסכם. רק מחר בבוקר, באימון הטקטי במתחם האימונים של מכבי חיפה בכפר גלים, תתקבל ההחלטה בין בן חיים לאיתן טיבי.



בן חיים הערב בסמי עופר. החלטה לגביו תתקבל מחר (ערן לוף)


בכל הנוגע למערך ולהרכב, הצוות המקצועי התרשם כי האלבנים, כמו נבחרת מולדובה, ישחקו במערך סגור ויצופפו את המערך כדי לצאת להתקפות מעבר מתפרצות. לכן תורגלה הערב באימון עמידה נכונה על המגרש לקראת בעיטות קרן והגבהות של מצבים נייחים. נראה כי מלבד ההתלבטות בין בן חיים לאיתן טיבי במרכז ההגנה, אין כוונה לבצע זעזוע בהרכב למרות אמירותיו של המאמן לאחר מולדובה על כך שהנבחרת שיחקה חלש וללא עוצמה.



בניון. יפתח במקום רפאלוב בסופו של דבר? (ערן לוף)


אלישע לוי קיים שיחות אישיות עם רוב השחקנים ודרש משחק יצירתי והתקפי, אך למרות זאת קיימת אפשרות שיוסי בניון או דן איינבינדר יתפסו מחר את מקומו של ליאור רפאלוב. מעל 20 אלף צופים הבטיחו את הגעתם למשחק נגד אלבניה ביום ראשון, אך בהתאחדות לכדורגל קיים חשש שחלק ממחזיקי המנויים לא יגיעו למשחק בחיפה כשגם השעה המאוחרת של פתיחת המשחק (21:45) תגביל הגעה של אוהדים ממרכז ודרום הארץ.


הרכב משוער דודו גורש, אלי דסה ,איתן טיבי (טל בן חיים), שיר צדק, טאלב טוואטחה, אלמוג כהן, ביברס נאתכו, איל גולסה, ליאור רפאלוב, בן שהר, ערן זהבי.


 

זכרונות יפים מהמועדון הירוק

A post shared by beram kayal 7 (@b.kayal7) on

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי