סבע בא: 1:3 למכבי נתניה על בני יהודה

מכבי נתניה
מכבי נתניה | דני מרון

מחזור רביעי בגביע הטוטו: השחקן חגג במשחק החזרה מהפציעה, כבש את הראשון ועזר לזובאס לרשום עצמי. גם הנבחן אנסה כבש. בלילתי רק איזן זמנית. דראפיץ': "אם ניראה ככה בטרנר, עדיף שלא נופיע"

(גודל טקסט)

מכבי נתניה המשיכה להראות דבר מרכזי לקראת העונה הקרובה – התקפה יש לה, והרבה. הבחורים של סלובודן דראפיץ' גברו 1:3 על בני יהודה והותירו לעצמם סיכוי להעפיל לשלב הבא בגביע הטוטו.


כדי לעלות מבית ב תזדקק נתניה לתיקו ללא הרבה שערים בין בפועל רעננה לבני יהודה, שצריכות להשלים את המשחק ביניהן.





כוכב הניצחון הצהוב היה דיא סבע, שבמשחק החזרה שלו מהפציעה כבש כבר אחרי שתי דקות. הכתומים אומנם השוו אך הנבחן יוג'ין אנסה דאג להחזיר את היתרון, ושער עצמי של אמיליוס זובאס, שהגיע גם הוא אחרי בעיטה של סבע, חתם את תוצאת המשחק.


אוהדי מכבי נתניה. סופרים את הדקות לליגה
אוהדי מכבי נתניה. סופרים את הדקות לליגה


בני יהודה נראתה רחוקה מיכולתה נגד זניט סנט פטרסבורג, ואפילו נגד הפועל באר שבע באלוף האלופים. הכתומים לא נראו מספיק טוב, ולמרות מספר מצבים לא הצליחו לעצור את השטף הנתנייתי. עיאד חבשי, שנפגע בידו לקראת סיום המשחק פונה לבדיקות בבית החולים, שם תתברר חומרת פציעתו.


המאמן המנצח סלובודן דראפיץ' אמר לאחר המשחק: "תחושה טובה לנצח בפעם הראשונה. לא שיחקנו כמו שאנחנו יודעים לשחק, אבל ראינו במחצית השנייה שיש הרבה כשרון. תפסו אותנו כמה פעמים במתפרצות ונצטרך להיזהר. טוב לתקן אחרי נצחונות ואני מקווה שזה ייתן ביטחון לשחקנים."

החלוץ הנבחן יוג'ין אנסה: "הגיע רק לפני שלושה ימים והיה חם מאוד, אז צריך לתת לו עוד כמה אימונים ולהחליט. המחצית הראשונה שלו הייתה לא רעה. אני חושב שהיו לנו כמה שינויים בהרכב"




דראפיץ'. יודע שיש לאן להשתפר (דני מרון)
 

היכולת: "לא שיחקנו בהרכב מלא וזה פוגע ומסביר את חוסר היציבות. אנחנו עדיין מחלקים דקות משחק, יש קצת עייפות. מכבי נתניה עדיין בבנייה וצריכים להיות סבלניים. לאט לאט נצרף עוד שחקן פצוע שיחזור ועוד רכש ונתחבר. אם נשחק כמו ששיחקנו היום בטרנר, עדיף שלא נופיע בבאר שבע. אנחנו רוצים לקדם את הקבוצה כמה שיותר מהר קדימה ולא רק לנצח. היו פערים בין הגנה להתקפה ותפסו אותנו במתפרצות. מכבי נתניה לא יכולה לשחק ככה. ראינו דברים אינדיבידואלים אבל כקבוצה לא נראינו טוב."

המטרות: "פחות או יותר גיבשתי הרכב, אבל צריך לראות באימונים. אנחנו מנסים לשחק כדורגל ושמח ולחבר את הקבוצה לקהל, לא לחכות למתפרצות. המטרה היא לבנות קבוצה שרצה, שנדבר גם אחרי ניצחונות וגם אחרי הפסדים באותו האופן." 

הפועל באר שבע: "יש להם סגל גדול. קשה לדעת אם טוב לתפוס אותם בין שני המשחקים. גם כשהייתי במכבי חיפה שאלנו את אותה השאלה וקבוצות תפסו אותנו לא מוכנים. ב"ש זו ב"ש וטרנר זה טרנר, זו אופרה אחרת. נצטרך להתכונן בהתאם."



אבוקסיס. מחכה לרכש (דני מרון)


בצד השני, יוסי אבוקסיס אמר: "הייתה ירידה ביכולת שלנו ומהפתיחה היינו לא מרוכזים. השער המהיר הכניס אותנו להלם אבל חזרנו מהר למשחק אבל המשכנו לטעות. נתניה הגיעו רעננים ואנחנו סחוטים מכל המשחקים בחמישי וראשון. אנחנו לא במצב של סגל שיכול לעשות 5-6 שינויים ולא ירגישו בהבדל. גם אחרי נצחונות וגם היום אני אומר שאנחנו צריכים להתחזק. היו כמה דברים טובים היום ובסך הכל שחקנים רצו. יש ימים כאלה שכלום לא הולך. יש לנו המון מה לשפר אבל אני יותר מודאג מהפציעה של חבשי מאשר מהתוצאה. חששתי מפציעות של שרירים ובסוף חבשי נפצע במרפק.


 

רכש: "יגיע שחקן להתרשמות ביומיים הקרובים. אם עוד שחקנים שנרצה יצטרפו עד המשחק מול מכבי חיפה זה טוב, ואם לא, עד המחזור השני או השלישי נצרף שחקנים שאנחנו מחכים להם והשם שלהם עולה בכיוון של בני יהודה. אפילו אחרי הפסד כזה, אנחנו לא רוצים לצרף שחקנים בלחץ ולהצטער. המשחקים באירופה עשו לנו הכנה טובה מצד אחד, אבל מצד שני עייפות. כשיהיה לנו סגל מלא ונביא את השחקנים שאנחנו רוצים, אשמח לענות לאן אנחנו מכוונים".



הרכבים
מכבי נתניה: דני עמוס, חגי גולדנברג, דודי תירם, טים הויבך (לני אהרון '79), בן צעירי, דן גלזר, עלי מוחמד, אביב אברהם (עדן שרם '73), דיא סבע (עדי קונסטנטינוס '75), ערן לוי (לאנדרו ריביירו '87), יוג'ין אנסה (דידייה קוגבנייה '56).


בני יהודה: אמיליוס זובאס, מאור קנדיל (שי קונסטנטין '46), פז בן ארי, עיאד חבשי, איציק עזוז (סתיו פיניש '60), אלי בלילתי, יובל אשכנזי, רועי גורדנה (דניאל אביטל '73), דובב גבאי (אלמוג בוזגלו '69), מתן חוזז, גאיירה ג'וף (מאוויס צ'יבוטה '46).


מהלך המשחק
דקה 2: 0:1 למכבי נתניה! חגי גולדנברג תיעתע בהגנה הכתומה, והעביר כדור למרכז הרחבה שנהדף חזרה אליו. גולדנברג המשיך מיד עם הראש לסבע, שבקור רוח שלח לפינה שמאלית של זובאס.


יופי של שיתוף פעולה. גולדנברג וסבע מבסוטים (דני מרון)
יופי של שיתוף פעולה. גולדנברג וסבע מבסוטים (דני מרון)


דקה 6: הפתיחה הסוערת של הצהובים נמשכה עם שיתוף פעולה נפלא בין ערן לוי לאנסה, אך החלוץ התמהמה מול זובאס ומזווית קשה שלח מעל השער.


דקה 16: גורדנה סובב כדור חופשי מ-30 מטרים לתוך הרחבה, עמוס לקח.


דקה 22: הזדמנות טובה לכתומים. גאיירה ג'וף השתחרר על סף הרחבה ובעט כדור ששרק ליד הקורה.


דקה 27: 1:1!
חוזז ניפנף את הויבך והעביר מצוין לבלילתי שבגלישה שלח לרשת את השוויון.


בני יהודה חוגגת שוויון
בני יהודה חוגגת שוויון (דני מרון)


דקה 39:1:2 לנתניה! זובאס הדף כדור חזק, אך הריבאונד לנבחן יוג'ין אנסה ששיפשף את הכדור ודחק אותו לרשת.


דקה 50: עימות פיזי בין ערן לוי לאיציק עזוז, אחרי משחק אגרסיבי של הקפטן הנתנייתי. השופט הזהיר את השניים.


דקה 53: 1:3 למכבי נתניה! מבצע סולו ענק של דיא סבע התחיל באגף ימין, הקשר חתך למרכז ובעט כדור מסובב ושטוח לפינה הרחוקה שפגע בקורה ומשם ניתז לגופו של זובאס האומלל ולרשת.


דקה 68: הגבהה טובה של בלילתי פיספסה במילימטרים את ראשו של דובב גבאי. המשחק נרגע מעט.


זובאס האומלל אחרי השער העצמי
זובאס האומלל אחרי השער העצמי (דני מרון)


דקה 72: מצב טוב לבני יהודה. בלילתי הרים כדור תוהה לרחבה, קונסטנטין בעט בוולה ועמוס הדף מצויין לקרן.


דקה 75: כדור קרן של סבע כמעט הפתיע את זובאס העצבני אך השוער הדף ברגע האחרון ולבסוף השתלט.


דקה 89: כדור חופשי של בני יהודה הושמט בשלומיאליות על ידי עמוס והריבאונד הורחק מהקו. מנגד מתפרצת מסחררת של נתניה כאשר ריביירו פתח בדהירה וברחבה מצא את קוגבנייה שהפגיז למשקוף של זובאס.


דקה 90: כמעט הרביעי שוב. טעות בהגנה של בני יהודה מצאה את שרם שירה לקורה, על הריבאונד מוחמד נעצר אצל זובאס.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי