אליפות אירופה: הישראלים הפסידו את הארד, ישראל תארח ב-2018?

טל פליקר
טל פליקר | אודי ציטיאט

אכזבה בוורשה כמינסקר וכהן (נשים) ושמאילוב (גברים) לא זכו. האיגוד האירופי בחר בישראל לאירוח אליפות אירופה 2018

(גודל טקסט)

אליפות אירופה בג'ודו נפתחה היום (חמישי) בוורשה כשהסגל הישראלי, החלקי יש לציין, לא נחל הצלחות יוצאות דופן. נועה מינצקר (עד 48 ק"ג) וגילי כהן (עד 52 ק"ג) הפסידו בקרב על מדלית הארד. אצל הגברים, טל פליקר (עד 66 ק"ג), שדורג ראשון בתחרות, הודח כבר בסיבוב הראשון. ברוך שמאילוב (עד 66 ק"ג) הפסיד בקרב על הארד.


גברים: 

פליקר פתח את התחרות בסיבוב השני, שם פגש בדמיטרי מינקו הבלרוסי, אלוף אירופה לנוער. הבלארוסי ניצח באיפון והותיר את הישראלי בהלם.
ברוך שמאילוב
 (במשקל עד 66 ק"ג), פתח את האליפות בניצחון באיפון על דניס ויירו ממולדובה. לאחר מכן פגש את בוגדן יאדוב מאוקראינה וגבר עליו בווזארי, ניצחון ששלח אותו לרבע הגמר. שם, פגש את אדריאן גומבוץ' הסלובני, הקרב נכנס לניקוד זהב, שם, תוך תשע שניות הטיל היריב את הישראלי באיפון. גם שמאילוב ירד לבית הניחומים. בקרב הראשון ניצח את קמאל קאן-מגומאדוב. במאבק על הארד הפסיד למאטיי פוליאק הסלובקי בשל עונשים.

דניאל בן דוד (במשקל עד 60 ק"ג), פתח טוב את  התחרות וגבר על מארק צירניק מאסטוניה. בסיבוב שלאחר מכן, הפסיד באיפון ללוקומי צ'קבימיאני הגיאורגי.

נשים:

שירה ראשוני (במשקל עד 48 ק"ג), פתחה את התחרות בסיבוב השני, שם פגשה את פג'וחה קלמנדי מקוסובו. הישראלית ניצחה בווזארי והמשיכה לרבע הגמר, שם התמודדה מול אירנה דולגובה מרוסיה והפסידה בווזארי. היא נשרה לבית הניחומים שם הפסידה למריאנה צ'ארניאק האוקראינית.

נעה מינצקר (עד 48 ק"ג) עלתה לקרב על הארד. היא ניצחה בווזארי את הגאורגית אולגה אלדושבילי ואז נוצחה ברבע הגמר מול ההונגריה אווה צ'רנוביצקי. בקרב הראשון בבית הניחומים גברה בווזארי על מיליצ'ה ניקוליץ' ובקרב על הארד תפגוש את מוניקה אונגראנו מרומניה. שירה ראשוני הפסידה בבית הניחומים למרינה צ'רניאק מאוקראינה. לפני כן גברה על פיולה קלמנדי מקוסובו והפסידה ברבע הגמר לאירינה דולגובה מרוסיה.  בקרב על הארד הפסידה למוניקה אונגריאנו מרומניה בנקודות.


גילי כהן
(במשקל עד 52 ק"ג), העפילה אוטומטית לסיבוב השני, וגברה על ליאנדרה
  פריטאס מפורטוגל. ברבע הגמר היא נוצחה באיפון מול לאליסיה קוצנצובה מרוסיה ונשרה לבית הניחומים. בקרב הראשון בבית הניחומים ניצחה הישראלית את דיסטריה קרנסיקי מקוסבו בנקודות. בקרב על הארד הפסידה באותו אופן לג'ואנה ראמוס. 


תמנע נלסון לוי
(במשקל
עד 57 ק"ג), פתחה גם היא בסיבוב השני שם התמודדה מול דזטינה קאוטקיטה מליטא. הישראלית ניצחה ועברה לרבע הגמר. שם פגשה את תרזה סטול מגרמניה לקרב שנכנס לניקוד זהב, – והוכרע לטובת סטול. בקרב הראשון בבית הניחומים הפסידה נלסון לוי לבולגריה איוולנה אילייבה וסיימה את דרכה באליפות.


אריאל בצלאל
(במשקל עד 52 ק"ג), הפסידה באיפון בקרב הראשון שלה
 לאוולין צ'ופ משוויץ.


אם יתקבלו ערבויות – האליפות הבאה תיערך בארץ

בתוך כך, איגוד הג'ודו האירופי הודיע היום לאיגוד הישראלי האליפות ב-2018 תתקיים בישראל, זאת אם יתקבלו ערבויות לכך מהמדינה. ההחלטה התקבלה לאחר שהאליפות עד גיל 23, שנערכה לאחרונה במדינה, נחלה הצלחה גדולה ונבחרה לאירוע השנה של איגוד הג'ודו האירופי. 

יו"ר האיגוד משה פונטי אמר: "כבוד גדול עבורנו להיבחר לאירוח אירוע ספורט כה מרכזי. חשוב לנו מאוד שזה יקרה, אבל המדינה צריכה לקחת את זה על עצמה. לא נוכל לעשות זאת לבד. אני חושב שזו הזדמנות מצוינת למדינה לשיפור התדמית שלנו באירופה. לארח כאן למעלה מ- 1,000 איש, שווה יותר מ-1000 נאומים ויעשה פלאים לשיפור תדמיתה של ישראל כשכל מי שיגיע לכאן יצא מכאן שגריר של המדינה שלנו. זה אינטרס לאומי לתקצב אירוע שכזה. אני בטוח ששרת הספורט מירי רגב תרים את הכפפה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי