שתי מדליות בתחרות הסבב בג'ודו בבוקרשט

קוכמן ופלצ'יק
קוכמן ופלצ'יק | aaaaaa

לי קוכמן קטף כסף במשקל עד 90 ק"ג, פלצ'יק הוסיף ארד. הישג אדירה לבטינה טומולקובה בגביע אירופה לג'וניור

(גודל טקסט)

הג'ודו הישראלי המשיך לספק היום (ראשון) הישגים נאים בתחרויות השונות באירופה. לי קוכמן קטף מדליית כסף עד 90 ק"ג בתחרות הסבב בבוקרשט.

קוכמן החל את דרכו בתחרות בסיבוב השני שם גבר על אנטוניו לאמור הצרפתי בזכות שני ווזארי ואיפון. בסיבוב הבא ניצח באיפון את פדריקו רולו האיטלקי והמשיך בניצחון על כריסטיאן בודיראלו הרומני, בזכות ווזארי בתוך ניקוד הזהב. בשלב חצי הגמר גבר על יריבו האוקראיני, ואדים שיאנויסקי לאחר שהאחרון נענש בפסילה אחרי שקיבל עונש שלישי לרעתו.

בקרב הגמר נוצח קוכמן באיפון בידי טוראל סאפגולייב האזרי וסיים עם מדליית הכסף החשובה עבורו והמקום השני, תקווה לג'ודוקא העולה במשקל.

פיטר פלצ'יק סיים עם מדליית הארד ב-100 ק"ג לאחר חמישה קרבות. את דרכו החל בניצחון על הנריק ריטאן הנורבגי בקרב שהניב 4 ווזארי ובסיום גם איפון לזכותו של הישראלי. בהמשך גבר על יריבים מהונגריה ואוסטריה, אך נוצח על ידי ג'יליאנו לופוצ'יאו האיטלקי בחצי הגמר. בקרב על הארד ניצחון באיפון את קוטסוייב האזרי.

לאחר שזרק את פלצ'יק בשני וואזרי. מכאן המשיך הישראלי לקרב על המדליה, שם חיכה לו קוטסוייב האזרי. תחילה עלה ליתרון עם וואזרי וכ-1:37 מפתיחת הקרב השיג פלצ'יק את האיפון המיוחל ששלח אותו, לעמוד גם הוא על הפודיום עם מדלייה שנייה ורביעית בסיכום הכללי לנבחרת ישראל נשים וגברים.


בטינה טומולקובה, כוכבת עולה (איגוד הג'ודו)

שגיא מוקי, שהתחרה לראשונה מאז אולימפיאדת ריו, עלה לראשונה לקרבות במשקלו החדש, עד 81 ק"ג. מוקי פתח טוב את יום הקרבות בניצחונות על אולקסנדר קושליאק האוקראיני באיפון ועל יריב בלגי. ברבע הגמר נוצח מוקי על ידי אנדריי ריגייס האיטלקי ובקרב המקדים בבית הניחומים (רפאסג') הפסיד בשנית, הפעם לצרפתי ריו ג'יליהם.

במקביל, ארי וינקלר זכה בארד במשקל עד 81 ק"ג בגביע אירופה לג'וניור בליבניץ אוסטריה. בטינה טומלקובה הכוכבת העולה שהחלה לייצג לאחרונה את ישראל במשקל עד 52 ק"ג, זכתה במדליית זהב שנייה ברציפות. הישג פנטסטי ומדהים בכל קנה מידה לג'ודו הישראלי ולספורטאית העולה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי