מכביה 2017: רון אטיאס עם זהב בטאקוונדו, מורז ועברי בשחייה

גרשון בסקין. שלום כהן
גרשון בסקין. שלום כהן | אתר רשמי

השחיינית השיגה זהב שני במכביה הנוכחית, הלוחם עם מדלייה ראשונה. בזדסקי עלתה לגמר בסירת יחיד בחתירה 6:08.27 דקות, מת'יו לוי האוסטרלי הדהים

(גודל טקסט)

יום המשחקים השישי במכביה 2017 יצא היום (שני) לדרך.

* בתחרויות החתירה שנערכו ב"בית ירח" שבכנרת ניצחה אלופת ישראל, נורית בזדסקי ממרכז דניאל לחתירה, בשלב המוקדמות בקטגורית סירת יחיד, ועלתה ישירות לגמר. בזדסקי (22) הקדימה את יריבותיה מארה"ב ומרוסיה, כשחצתה את קו סיום 1,500 המטרים ראשונה בזמן של 6:08.27 דקות והיא המועמדת המובילה לזכייה בזהב בגמר שייערך ביום חמישי הקרוב.

* צמד החותרים, יואב זיבצנר (20) ומוסא אנדרס (18) העפילו גם הם לשלב הגמר בקטגוריית סירה זוגית משוט כפול, ויאבקו על מדליה ביום חמישי הקרוב.

אחרי שאתמול נקבעו חמישה שיאי מכביה בבריכת השחייה, היום – מת'יו לוי האוסטרלי, שיאן עולם ומי שהשתתף ארבע פעמים במשחקים הפראלימפיים (זכה בסה"כ ב-7 מדליות), שבר/שיפר היום בבריכה בוינגייט את השיא העולמי של עצמו ב-200 מטר חופשי – כשקבע 2:16.28 דק'. לוי בן ה-30 קבע את השיא העולמי הקודם באפריל האחרון (2:16.74 דקות) באליפות אוסטרליה שנערכה בבריסביין.

נורית בזדסקי. עלתה לגמר (מרכז דניל לחתירה)
נורית בזדסקי. עלתה לגמר (מרכז דניאל לחתירה)

מאי לווי זכתה במדליית הזהב ב-100 פרפר בגמר הנערות כשנגעה בקיר עם 1:02.60 דק'.ליאור מזרחי שיפר את שיאו האישי עם 56.72 שניות וזכה בזהב ב-100 פרפר לנוער. אנדי מורז זכתה בזהב ב-200 חופשי נשים כשנגעה בקיר לאחר 1:59.80 דק'. זהו ניצחון שני במכביה הנוכחית. דניס לוקטב בן ה-17 שבר את השיא עם זמן של 1:49.31. כמו כן, עמית עברי, שקפצה היום לראשונה לבריכה בתחרות, ניצחה במשחה של 100 מ' פרפר עם 59.37 שניות. במקצה לגברים ניצח מרכוס שלזינגר (54.42 שניות), שייצג במכביה הקודמת את ארצות הברית ועשה עלייה לפני שנתיים כדי לייצג הפעם את ישראל.

*בטקוואנדו, ציינו 20 שנות השתתפות במכביה ביום גמרים: הנציג האולימפי שלנו לריו, רון אטיאס, זכה בזהב במשקל עד 63 ק"ג. גדי חיימוביץ', מדליסט הארד מאליפות אירופה, ניצח במשקל עד 58 ק"ג, ואילן ברגינסקי, גם בעל מדליית ארד מאותה אליפות, זכה במשקל עד 68 ק"ג. בנשים נרשמו גם שלוש זוכות ישראליות, כאשר מיכל זריהן עד 49 ק"ג, עדי מירנגוף עד 57 ק"ג, ולאריסה פינחסוב במשקל 74+.

רון אטיאס. מדליית זהב נוספת לנציג האולימפי (איגוד הטאקוונדו)
רון אטיאס. מדליית זהב נוספת לנציג האולימפי (איגוד הטאקוונדו)

*בסייף התקיימו גמרים אישיים. בתחרות הדקר גברים זכה גרשון (גרגורי) בסקין, ובנשים זכתה בזהב ורה קנבסקי, אלופת אירופה עד גיל 20. במהלך הערב מתקיימים גמרים נוספים בסגנונות של רומח וחרב.

*בהתעמלות מכשירים נערך גמר הקרב רב בנשים (מחר ייערכו שאר הגמרים בכל אחד מהמכשירים), כאשר הזוכה היא אופיר קרמר בת ה-18, שבשנה שעברה זכתה ב-4 מדליות זהב באליפות ישראל.

*בכדורגל נערכו היום המשחקים המכריעים של שלב הבתים, כאשר ניצחונות של ארגנטינה (0:2 נגד דרום אפריקה) וצרפת (2:5 מול גרמניה) העלה אותן לשלב רבע הגמר.

אופיר קרמר. זכתה בזהב ללא מתחרות (עמית שיסל, המכביה)
אופיר קרמר. זכייה ללא עוררין (עמית שיסל, המכביה)

*גם בכדוריד ישראל בולטת. עוד ניצחון מוחץ לנבחרת העתודה, הפעם נגד ארגנטינה בתוצאה 17:38, אלון אוברמן הצטיין עם שבעה שערים ואביעד בן-זימן הוסיף שישה.

*ניצחון ישראלי גם בכדורמים, 6:8 נגד הונגריה, כאשר גדי הדר הקפטן הצטיין עם שלושה שערים.

*כדורסל לוותיקים 45 פלוס. נבחרת ישראל השיגה ניצחון שלישי כשגברה 48:52 על ברזיל. הרבו לקלוע לישראל איציק לוי תשע נק', ניר אלון תשע נק', משה אגמי ואיתי ברנט סיימו עם שש נקודות. לברזיל: ז'ילבר קלע 15 נק'. ביום ברביעי ישראל תפגוש את רוסיה.

נבחרת הכדורמים. גדי הדר כיכב. (רונן הוכברג)
נבחרת הכדורמים. גדי הדר כיכב. (רונן הוכברג)

* נבחרת רוסיה בהוקי קרח הביסה 1:27 את גרמניה. ישראל הפסידה לארצות הברית החזקה 0:7.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי