מכביה 2017: חמש מדליות זהב לחותרים, חמש ללינוי אשרם

דני פרידמן (צילום: אלון עוז)
דני פרידמן (צילום: אלון עוז) | צילום: האתר הרשמי

פרידמן ובזדסקי סיימו ראשונים בסירת יחיד. זיבצנר, מושא וגונורובסקי ניצחו אף הם. דורוז'ון זכתה בזהב בהטלת כידון וקבעה את הקריטריון לאליפות העולם

(גודל טקסט)

היום התקיים היום השני והאחרון בתחרויות האתלטיקה במכביה באצטדיון החדש בגבעת רם בירושלים. בקפיצה לרוחק ניצחה יפעת זליקוביץ', אלופת ישראל משנת 2015 ואלופת המכביה ה-19, עם תוצאה של 6.22 מ'. דור קולביץ ניצח ב-200 מ' עם זמן של 21.79 שניות ובנשים זכתה אלי אדוארדס מבריטניה עם 24.85 שניות. בקפיצה במוט נשים ניצחה הפולניה ג'ואנה פרקוביאק כשעברה גובה של 4.00 מטרים. 


מטילת הכידון הישראלית, מרגריטה דורוז'ון זכתה בזהב בתחרות במכביה עם תוצאה של 63.07 מטרים שהקנתה את הקריטריון לאליפות העולם בלונדון בחודש הבא. נועה מאור סיימה עם הכסף בתוצאה של 39.60 מטרים. 


בתחרויות הטניס במרכז לטניס בישראל – ירושלים עלו ג'רמי לנגר מקנדה וקווין קונפדראק מארגנטינה לגמר הגברים שיתקיים ביום ראשון. לנגר גבר 3:6 ו-1:6 על מוטי רדיונוב מישראל וקונפדראק ניצח 1:6 ו-0:6 את שחר אלבז מישראל. בנשים ייפגשו בגמר ביום ראשון מילה רבינוביץ', שגברה 2:6 ו-1:6 על שון לוצקי מישראל, וסיון קרמס מארה"ב שניצחה 0:6, 6:4, 2:6 את אלקסה מייר פינקלשטיין ממכסיקו. 


בהתעמלות אומנותית זכתה לינוי אשרם מישראל בחמש מדליות זהב כשניצחה בתחרויות הקרב-רב ובכדור, אלה, סרט וחישוק. ניקול וורונקוב מישראל זכתה בכל חמש מדליות הכסף, ובמדליות הארד זכו: מישל סברנסקי מישראל (חישוק), אירנה לבדבה מרוסיה זכתה בשתי מדליות (כדור וקרב-רב) וליליה אריסטובה בשתיים (סרט ואלה). 



לינוי אשרם והמדליות (עמית שיסל, המכביה)


בהוקי-קרח ניצחה קנדה 3:5 את רוסיה ותשחק מול ארה"ב בגמר במוצ"ש בהיכל פיס ארנה בירושלים. מחר תשחק נבחרת ישראל מול רוסיה ב-12:00 בקרב על מדליית הארד. 


בכדורגל, נבחרת הוותיקים של ישראל ניצחה את פרו 0:6, כבשו: אורן סגרון צמד, רונן חרזי, נצח מסובי, שרון צופין ויוסי שושני. ארגנטינה גברו 0:1 על ברזיל בהארכה, והגמר ייערך ביום ראשון (16:00, בעמק הארזים בירושלים). 


היום נערכו הגמרים בכדורעף חופים לגברים ולנשים במלון לאונרדו בחיפה. בגברים העפילה ישראל לגמר לאחר ניצחון 1:2 על אוקראינה בחצי הגמר, אולם לא הופיעה לקרב על הזהב בשל פציעת אחד השחקנים, והעניקה לקנדה ניצחון טכני. בנשים זכתה ברזיל בזהב לאחר ניצחון 0:2 על נבחרת ישראל 2, כאשר נבחרת ישראל 1 הפסידה 2:0 לארה"ב בקרב על הארד. 


בגמר כדורעף הגברים מחר ישחקו נבחרות ישראל וברזיל שסיימו בשני המקומות הראשונים בבית. בגמר כדורעף הנשים מחר ישחקו ישראל ואוקראינה לאחר שישראל גברה היום בחצי הגמר על ארה"ב 0:3 ואוקראינה גברה 0:3 על ארגנטינה. 


בחץ וקשת זכה הילל קליינר בזהב במרחק של 70 מ' ובעצם השלים זכייה בשלוש מדליות זהב אחרי שניצח שלשום במרחק הקצר ואתמול בזוגות המעורבים. 


*דני פרידמן (29) כבש את המקום הראשון במקצה גמר 1,500 המטרים לגברים בסירת יחיד הבוקר, כשהוא מקדים את עומרי שנצר, שקטף את מדלית הכסף.


אצל הנשים, זכתה אלופת ישראל, נורית בזדסקי (22) במקום הראשון בסירת יחיד. היא הקדימה את החותרות מרוסיה שהגיעו במקומות שני ושלישי. החותרת הבכירה תצא כבר ביום שני לבולגריה, שם תתחרה באליפות העולם לחתירה (U23). 





החותרים הצעירים יואב זיבצנר (20) ואנדרס מושא (18) ניצחו את יריביהם בקטגורית סירה זוגית משוט כפול, ויענדו גם הם את הזהוב הנוצץ על הפודיום.



*בקטגורית סירות הרביעייה משוט יחיד הוביל אולג גונורובסקי את צוותו אל קו הגמר ואל מדלית הזהב, שהשלימה את ההישג הישראלי מאתמול ברביעייה משוט כפול, והובילה לניצחון גם בסיכום המדליות הכולל בענף החתירה במכביה 2017. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי