התחרות השנה בווימבלדון צפויה להיות מותחת מתמיד

רוג'ר פדרר ורפאל נדאל
רוג'ר פדרר ורפאל נדאל | Gettyimages

אחד הגראנד-סלאמים הפתוחים ביותר בשנים האחרונות ייצא לדרך היום באנגליה. עוד הפתעה של פדרר, המשך השליטה של נדאל, חזרה לחיים של ג'וקוביץ' או זכייה נוספת של מארי במגרש הביתי? השנה הכל יכול לקרות

(גודל טקסט)

 כאילו לא חלפו 11 שנים מאז נפגשו בגמר ווימבלדון לראשונה, רוג'ר פדרר ורפאל נדאל מגיעים לטורניר השנה כשניים מהפייבוריטים להילחם שוב על התואר ולשכתב את ההיסטוריה של הטניס פעם נוספת.

השניים הוספדו אינספור פעמים מאז שיחקו יחד בגמר בפעם האחרונה ב-2008 – משחק שבו ניצח נדאל ושעדיין נחשב על ידי רבים כגדול בכל הזמנים. הפעם האחרונה בה פדרר העפיל לגמר הייתה לפני שנתיים, אך הזכייה האחרונה שלו בתחרות הייתה ב-2012. נדאל לא שיחק בגמר מאז 2011, והתואר האחרון שלו באול אינגלנד קלאב מגיע שנה קודם לכן.

אלא שלמרות השליטה של נובאק ג'וקוביץ' ואנדי מארי בארבע השנים האחרונות, עם שתי זכיות כל אחד, איש לא יופתע אם רוב חובבי הטניס בעולם יקבלו ב-2017 את הגמר עליו הם חולמים בין פדרר לנדאל. העונה הנוכחית נשלטת עד כה בידי השניים, שלא מפסיקים להדהים, למרות שלא מעט מומחים צפו שבזמן הזה הם כבר יהיו שחקני עבר, או לפחות הרבה מעבר לשיאם.


גם המומחים טעו בתחזית. נדאל ופדרר באוסטרליה השנה (Gettyimages)

למען ההגינות יש לציין כי חלק מהסיבה לכך שפדרר ונדאל מגיעים לווימבלדון מעמדת כוח נובע גם מהחולשה שמציגים לאחרונה מארי וג'וקוביץ'. הבריטי הוא אומנם המדורג ראשון והאלוף המכהן, אך הוא סובל מחוסר יציבות ב-2017 והודח כבר בסיבוב הראשון של טורניר ההכנה בקווינס. בנוסף, הוא נאלץ לפרוש משני משחקי ראווה בשבוע שעבר בשל פציעה בירך, ולא ברור עד כמה זה ישפיע עליו בווימבלדון. מארי סיפר אתמול כי הוא מרגיש שהוא כשיר מספיק להגן על התואר, ובהתאם למסורת של הטורניר הוא יפתח היום את המשחקים במגרש המרכזי כשיפגוש את סשה בובליק בסיבוב הראשון.

המשבר המתמשך של ג'וקוביץ' החל בווימבלדון בשנה שעברה, כשהודח במפתיע כבר בסיבוב השלישי. ההפסד בסיבוב השני של אליפות אוסטרליה הפתוחה והמפלה המביכה ברבע גמר הרולאן גארוס הוכיחו כי הבעיות איתן הוא מתמודד דורשות טיפול יסודי, למרות הזכייה בטורניר ההכנה באיסטבורן בסוף השבוע האחרון, שלבטח תתרום לביטחון העצמי שלו.

מאז 2003, ארבעת הגדולים חולקים ביניהם את התארים בטורניר הגברים (7 לפדרר, 3 לג'וקוביץ' ו-2 כל אחד לנדאל ומארי), ופדרר מסכים עם סוכנויות ההימורים על כך שגם הפעם הם מגיעים כפייבוריטים. "אם מארי קרוב להיות כשיר ב-100%, אני חושב שהוא אחד הפייבוריטים הגדולים. זה נכון גם לגבי נובאק ורפא", ניתח פדרר, שוויתר על כל עונת החימר ומגיע לווימבלדון לאחר שזכה בטורניר ההכנה בהאלה. "ההפסד של אנדי בקווינס לא משנה יותר מדי, כי הוא אחד השחקנים הכי טובים בשבוע הראשון של ווימבלדון, אז אני לא דואג שהוא יעוף בשלב הזה. הוא יוכל להיכנס לכושר תוך כדי הטורניר. נובאק מגיע לאחר הזכייה באיסטבורן ורפא מגיע בכושר שיא לאחר עונת החימר. יהיה קשה לנצח אותם", הוסיף השווייצרי, שגם ציין את מרין צ'יליץ' וסטן ואורינקה כשני שחקנים שיכולים לאיים על התואר.


ג'וקוביץ' עם התואר באיסטבורן. יצא מהמשבר? (AFP)

נדאל פתח את השנה במקום התשיעי בלבד בדירוג העולמי, אולם הוא יוכל לעלות לפסגה אם יעפיל לגמר בווימבלדון לאחר שזכה ברולאן גארוס בפעם העשירית בקריירה (בנוסף לעוד שלושה תארים אחרים). הספרדי החמיץ את הטורניר בשנה שעברה בשל פציעה ולא עבר את שלב שמינית הגמר מאז 2012, אך הוא מגיע הפעם במצב רוח אופטימי ואמר: "זה טורניר שאני מאוד אוהב, אבל זה גם טורניר בו אתה יכול לעוף מאוד מוקדם. אם אצליח לעבור את הסיבובים המוקדמים אוכל לצבור ביטחון, ואז נראה מה יהיה הלאה".

אצל הנשים תהיה אלופה חדשה בוודאות בשל היעדרה של אלופת השנתיים האחרונות, סרינה וויליאמס שנמצאת בהריון מתקדם. ילנה אוסטפנקו הדהימה את עולם הטניס כשזכתה ברולאן גארוס, ונראה שהקרב על התואר בווימבלדון יהיה פתוח לא פחות. שתיים מהפייבוריטיות המסומנות הן פטרה קביטובה וקרולינה פליסקובה. קביטובה, לשעבר המדורגת 2 בעולם ועם רזומה שכולל שתי זכיות בטורניר ווימבלדון (2011 ו-2014) נאלצה לעבור ניתוח חירום בידה בחודש דצמבר שעבר לאחר שנפצעה כשהדפה פורץ שחדר לביתה עם סכין. היא נעדרה מהמגרשים במשך חמישה חודשים, אך זכתה כבר בטורניר השני שלה מאז החזרה על הדשא בברמינגהאם.

"נשמע לי קצת מוזר שאנשים אומרים שאני פייבוריטית אחרי שלא שיחקתי במשך חמישה חודשים", ניסתה קביטובה להרגיע את הרוחות, "החלום שלי בזמן ההתאוששות היה לחזור ולשחק פה ועכשיו אני פה. זה אומר הכול".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי