ונוס וויליאמס וגרביניה מוגורוסה יתמודדו בגמר ווימבלדון

גרביניה מוגורוסה
גרביניה מוגורוסה | AFP

האמריקאית הכניעה את קונטה 4:6, 2:6 ותחפש גראנד סלאם שמיני בקריירה. הספרדיה מחצה את ריבאריקובה 1:6,1:6 ותחלום על זכייה ראשונה על הדשא בלונדון

(גודל טקסט)

וונוס וויליאמס (מדורגת רביעית בעולם) תחפש תואר גראנד סלאם ראשון לאחר תשע שנים, שמיני בקריירה ושישי בווימבלדון לאחר שניצחה בחצי הגמר 4:6, 2:6 את חביבת הקהל ג'ואנה קונטה (מדורגת 7) הבריטית. האמריקנית שחיה בצלה של אחותה הגדולה ניצלה את חופשת ההיריון של סרינה כדי לטפס לגמר נגד גרביניה מוגורוסה הספרדית שזכתה בשנה שעברה בגראנד סלאם ראשון עם זכייה ברולאן גארוס.

גם מוגורוסה (15) לא נזקקה למאמץ רב כדי להכניע את מגדלנה ריבאריקובה, הסנסציה של הטורניר 1:6, 1:6. 

למשחק הראשון התייצבו גרביניה מוגורוסה הספרדיה – פיינאליסטית הטורניר ב-2015 – אל מול הפתעת הטורניר עד כה, מגדלנה ריבאריקובה הסלובקית שמעולם בכל הקריירה שלה לא עברה את הסיבוב השלישי בסלאם כלשהו. כבר מהפתיחה הראתה מוגורוסה נחישות, ולא השאירה למדורגת 87 סיכוי.

הספרדייה שברה פעמיים ועלתה מהר מאוד ל-0:5 בדרך ל-1:6 תוך 32 דקות. בסט השני חזר על עצמו הסיפור, ופערי הרמות ניכרו. ריבאריקובה ניצלה מבייגל אך לא הצליחה לחולל מהפך ונכנעה 6:1 לבסוף כעבור 33 דקות.

ריבאריקובה המאוכזבת. נתנה טורניר מדהים
ריבאריקובה המאוכזבת. נתנה טורניר מדהים (AFP)

וויליאמס: עוד זכייה תהיה מרגשת
ונוס ויליאמס בת ה-37, האחות הבכירה לבית וויליאמס, סבלה כמו מרבית הטניסאיות הגדולות מהעשור של סרינה, ידעה שזה הסיכוי הגדול בעיקר שמדובר בדשא ובטורניר בו הצליחה ביותר בקריירה שלה. גם העובדה שקונטה תהנה מאהדת הקהל לא הלחיצה את האמריקאית.

קונטה עמדה לשבור את וויליאמס במערכה הראשונה אבל נשברה ובעצמה ונכנעה 6:4. וויליאמס השתלטה לחלוטין על המערכה השנייה אבל הבריטית נלחמה במצב של 2:5 והגשה שלה, הצילה שלוש שבירות משחק אבל נכנעה ברביעית.


וויליאמס עם קונטה. "הערכתי את הקהל שהיה נחמד אלי למרות שברור שהם היו בעדה" (Getty) 

"שיחקתי פה בהרבה גמרים ועוד זכייה תהיה פנטסטית", סיכמה ונוס, "אבל מוגורוסה יריבה קשה וזה לא יבוא בקלות אבל אתן את כל כולי. התרגשתי מאוד מהקהל שהיה מאוד נחמד אליי למרות שהיה ברור לי שהם אוהדים את קונטה".

נוער: ישי עוליאל ברבע גמר טורניר הזוגות
הנציג הישראלי האחרון באול אינגלנד קלאב, ישי עוליאל, העפיל יחד עם שותפו האמריקאי אנדרו פנטי לרבע גמר טורניר הזוגות לנוער, אחרי 6:7 (3), 4:6 על פין בס ואיידן מקהוג'.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי