גמר טורניר ווימבלדון: רוג'ר פדרר יפגוש את מארין צ'יליץ'

מארין צ'יליץ'
מארין צ'יליץ' | Gettyimages

הקרואטי העפיל אחרי ניצחון 7:6, 4:6, 6:7, 5:7 על סם קווארי, השווייצרי ניצח את תומאש ברדיך 6:7, 6:7, 4:6

(גודל טקסט)

רוג'ר פדרר יתמודד בגמר טורניר ווימבלדון מול מארין צ'יליץ' שהעפיל לשם לראשונה בקריירה שלו. פדרר ניצח בחצי הגמר את תומאש ברדיך 6:7, 6:7, 4:6. קודם לכם עשה זאת צ'יליץ' שניצח את סם קווארי 7:6, 4:6, 6:7, 5:7. 


מארין צ'יליץ' – סם קווארי 

חצי הגמר הראשון של ווימבלדון 2017 רשם עוד היסטוריה כאשר מארין צ'יליץ' הקרואטי העפיל לראשונה בקריירה שלו לגמר הטורניר היוקרתי אחרי שניצח בחצי הגמר את האמריקאי סם קווארי בארבע מערכות 7:6, 4:6, 6:7, 5:7.


הטור דה פראנס – צרפתי ניצח ביום הבסטיליה


גם צ'יליץ' וגם קווארי שיחקו לראשונה בקריירה האישית בחצי גמר ווימבלדון. צ'יליץ' המדורג שישי בעולם, עשה זאת אחרי שלוש הדחות רצופות בחצי הגמר קווארי המדורג 28, הגיע למעמד אחרי שהדהים בחצי הגמר את הבריטי אנדי מארי. עד היום נפגשו שני הטניסאים ביניהם ארבע פעמים ובכולן ניצח צ'יליץ' אם כי לרוב לאחר קרבות צמודים.


מערכה ראשונה


צ'יליץ' שמר על ההגשה בקלות וגם ב-3 המשחקונים הבאים לא הייתה שבירה והתוצאה 2:2. האמריקאי שמר על ההגשה והשווה ל-3:3. שלושת המשחקונים הבאים הסתיימו באייסים וצ'יליץ' הוליך 4:5. הקרואטי עלה ל-5:6 והאמריקאי השווה בדרך לשובר שוויון בו הצליח לנצח ולהוליך 0:1 במערכות. 



מערכה שנייה

קוורי שמר על ההגשה והמשחק המשיך להיות צמוד כששני הטניסאים מתקשים לשבור וגם במערכה זאת התוצאה צמודה, 2:2 צ'יליץ' הוביל הצליח לשבור בדרך ל-3:4 והמשיך במומנטום כדי להוליך 3:5. האמריקאי לא ויתר וצימק ל-5:4.צ'יליץ' היה נחוש סגר עניין עם ניצחון 4:6 בדרך לשוויון 1:1  במערכות. 


מערכה שלישית


האמריקאי ניצח את המשחקון הראשון ועלה ל-0:1. צ'יליץ'  הפך את התוצאה ועלה ל-1:2, קווארי חזר ל-2:2. במשחקון החמישי קווארי עלה ל-2:3. צ'יליץ' חזר מהר ל-3:3. האמריקאי שוב ניצח והחזיר את היתרון ל-3:4, צ'יליץ' חזר ל-4:4. קווארי עלה ל-4:5, הקרואטי השווה ל-5:5. קווארי עלה ל-5:6 ובמשחקון הבא הפסיד, מה שהביא לשובר שיוויון בו ניצח צ'יליץ' שעלה ל-1:2 במערכות לזכותו. 



מערכה רביעית

אחרי שני משחקונים שבהם הטניסאים שמרו על ההגשות, קווארי ועלה ל-1:3. קוורי עלה ל-2:4 אחרי אייס.טעות של קווארי איפשרה לצ'יליץ' להחזיר שבירה והקרואטי השווה ל-4:4 מול האמריקאי. הקרואטי שמר על המומנטום ועלה ל-4:5. קווארי לא ויתר ובמשחק עיקש השווה ל-5:5. צ'יליץ' שוב גילה נחישות ועלה ל-5:6 ול-5:7, בדרך לניצחון בקרב ועלייה היסטורית לגמר ווימבלדון.


רוג'ר פדרר – תומאש ברדיך

יכולת נהדרת של השווייצרי המדורג חמישי בעולם בחצי הגמר השני בווימבלדון מול תומאש ברדיך, העלתה אותו לגמר עם ניצחון 6:7, 6:7, 4:6.  הוא יתמודד על תואר הגראנד סלאם ה-19 בקריירה שלו. פדרר עדיין לא שמט מערכה בטורניר, וברור שביכולתו הנוכחית הוא הפייבוריט הברור בגמר מול הקרואטי.


מערכה ראשונה

פדרר ניסה לאיים על ההגשות של ברדיך, אך לא הצליח לשבור. השווייצרי המשיך לנסות ובמשחקון החמישי השיג 3 נקודות שבירה ועלה ל-2:3. ברדיך הצליח לשבור בחזרה, והשיג 4:4. השניים שמרו על ההגשות והלכו לשובר שוויון. שגיאה של ברדיך הובילה ל-4:7 בשובר השוויון, ו-6:7 במערכה כולה. 




פדרר חוגג בסיום (gettyimages)



מערכה שנייה

פדרר הצליח לאיים על ההגשות של ברדיך אך הצ'כי נחלץ בדרל ל-2:2. פדרר הצליח לעלות ל-15:30 במשחקון העשירי במצב של 4:5. ברדיך לא התרגש ושמר על ההגשות. גם המערכה השניה הלכה לשובר שוויון, שם ידו של פדרר שוב הייתה על העליונה. השווייצרי עלה ל-1:4 מהיר וניצח 6:7 את המערכה.


מערכה שלישית

ברדיך הוביל במשחקון השני 15:30, אך פדרר הצליח לחזור ולשמור על ההגשות. לשווייצרי הייתה הזדמנות לשבור, כשהוביל 30:40 במשחקון החמישי, אך ברדיך בסופו של דבר זכה לקחת. הצ'כי שוב היה קרוב לשבירה, במשחקון השישי, אבל 3 אייסים רצופים של פדרר עשו 3:3. השבירה הגיעה במשחקון השביעי, כשפדרר ניצל כמה טעויות של ברדיך, ועלה ליתרון. הצ'כי כבר נכנע והשווייצרי חגג בסיום עם 4:6 במערכה ועלייה לגמר. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי