"אתה הלב שלי, אח שלי, החבר הכי טוב שלי. איך אני אמשיך לחיות?"

אלעד קופר
אלעד קופר | צילום: פייסבוק

אלעד קופרברג, שחקן נבחרת ישראל בטניס שולחן, נהרג בתאונת אופנוע בקוסטה ריקה. חברו הטוב ואחיה של קורל סימנוביץ' עם הספד קורע לב

(גודל טקסט)
 ביום שלישי האחרון אלעד קופרברג, שחקן נבחרת ישראל בטניס שולחן, נהרג בתאונת אופנוע במהלך טיול עם חברים בקוסטה ריקה. קופרברג היה שחקן נבחרת מגילאי הנוער ומשחקו האחרון היה בסוף העונה הקודמת. לאחרונה קופרברג החליט לעשות הפסקה ולצאת לטייל. במהלך הקריירה עשה היסטוריה כשהיה לישראלי הראשון שזכה בפרו-טור לנוער, ואסף לא מעט תארים לאומיים. קופרברג נחשב לאחד הכישרונות הגדולים בענף וניבאו לו הצלחה גדולה בבוגרים.


הסיפור שלו, של צעיר מוכשר שנמצא בדיוק בשלב בו הוא טורף את החיים, נקטע באופן טרגי יומיים לפני יום הולדתו ה-23 ובאופן סימבולי אמש, שעות ספורות לפני כניסתו של יום הזיכרון, נטמן בבית העלמין ירקונים. מספרים עליו שהיה ספורטאי מצטיין בצבא, לקח חלק בכל המסגרות מאליפויות עולם ואירופה לנוער, חניך באקדמיה למצוינות של וינגייט, מלח הארץ. "קופר" כך קראו לו חבריו, היה בן אדם מדהים ונדיר מהשורה הראשונה. אופטימי, חייכן ומצחיק – כזה שלא היה ניתן לעמוד בפני הקסם שלו.


 

לנצח נצחים, תמיד בלב שלי, יהי זכרך ברוך  @elad_kuperberg

A post shared by Shon Simanovich (@shonsimanovich) on



הזיכרון של כל אלה שנהרגו למען ועבור מדינת ישראל ביממה האחרונה הוא בלתי ניתן לתפיסה, ולהיפרד מהילד שלך בערב יום הזיכרון? אחרי שעבר את הצבא, שירת את המדינה בכבוד בכל מסגרת אפשרית, הן צה"לית והן ספורטיבית, כל מה שאלעד קופרברג רצה זה לחגוג את החיים בטיול במרכז ודרום אמריקה, שם גם נשם את נשימתו האחרונה. החבר הכי טוב שלו מילדות הוא שון סימנוביץ', אחיה הצעיר של קורל, שבחודשים האחרונים טייל לצד החבר הטוב שלו בברזיל, ארגנטינה, אורוגוואי, קולומביה כשהתכנון היה לחגוג את יום הולדתו של קופר שחל ב-28 באפריל, בקוסטה ריקה, שכל כך אהב. סימנוביץ' הבטיח שישוב לחגוג עימו ועמד בהבטחתו, רק שההגעה שלו ליעד האקזוטי, הפכה ליום בו החבר הטוב ביותר שלו, נפרד ממנו: ""עשר שנים תמימות ומלאות בחוויות איתך מטיילות לי בזיכרון ויטיילו לתמיד".


איך נפרדים מחבר? סימנוביץ' ספד לחברו הטוב: "מה אני אגיד? אה אלעד? למה ככה? מה עשית לי! אתה יודע כמה אהבתי אותך, כמה דאגתי לך! היית מסתיר ממני דברים רק כדי שאני לא אדאג לך. איזה כיף היה לנו בהכל! אין מקום שלא אכלתי איתך, אין משחק כדורגל שלא ראינו ביחד. היית הבנאדם היחיד בעולם, היחיד בעולם שהבין אותי. היחיד בעולם שתמיד בא לי לבלות איתו ולהיות איתו כשלא התחשק לי לפגוש אף אחד אחר. היית חלק ממני, היית רוב היום שלי. היית מתקשר אליי בזמנים הכי גרועים, היית שואל אותי כל דבר שבעים פעם. תמיד היית זמין, תמיד היית פנוי לעשות משהו, תמיד היית זורם. עם מי אני אלך לאכול צהריים? את מי אני אאסוף עם האוטו ויחכה חצי שעה למטה? איפה אני אמצא עוד מישהו כמוך? תמיד היית בראש שלי ואני בראש שלך, זה מה שחיבר. איזה גבר היית, איזה חבר היית. כל טובה כל בקשה כל הבטחה. הכל היה אצלנו ברזל! מהשטויות הכי ילדותיות ועד לנושאים הכי רגישים. יושבים שעות ביחד, נוסעים באוטו שעות בלי יעד. היית כזה אמיתי, כזה מפרגן שאין עוד מפרגנים כאלה. להתייעץ איתך על כל דבר היה משהו שגרתי ביומיום שלי ואני לא יודע עם מי להתייעץ עכשיו. לימדת אותי כלכך הרבה דברים ואתה אפילו לא יודע".


"היית כזה חזק פיזית ומנטלית, שום דבר לא שבר אותך. עקשן, ביישן ומצחיק. היינו מדברים על מה נעשה בחיים ותמיד שאפת להיות טייקון כמו שהיית אומר, כי תמיד חיית כמו אחד כזה. פשוט חיית איך שהיה בא לך לחיות. עשית מה שאהבת, לא התפשרת ולא הסתכלת לצדדים. תמיד רציתי לשמור עליך, תמיד רציתי לדאוג לך. ידעת עליי הכל, הכרת אותי יותר מכולם. ידעת מה מציק לי, מה מעצבן אותי, מה משמח אותי ומה מרגש אותי. לא יודע איך אני ממשיך הלאה, זה אפשרי בכלל בלעדיך? איפה מוצאים מישהו שהוא חצי מהגבר שהיית? איפה מוצאים מישהו שהוא רבע מהחבר שהיית? פאק איזה גבר היית, פשוט ענק. אחרי שרחמינוב ואני דאגנו להפתיע אותך בקולומביה, אמרת לי תזהר להגיע אחרי ה-28 לקוסטה ריקה, אמרתי לך נראה לך שאני אפספס את יום ההולדת שלך. אני נוחת ב-25 ומהר מאוד זה הפך ליום הכי שחור בחיים שלי".


 

: )

A post shared by Elad Kuperberg (@elad_kuperberg) on


"כל חגיגה או מסיבה איתך הייתה קרנבל. כל פגישה איתך הייתה זרימה וצחוקים של החיים. קראו לנו זוג נשוי כי היינו רבים ליד כולם ואז משלימים. אתה הפרטנר הכי טוב שלי לכל דבר שהייתי עושה. כל מקום שאני אלך, כל מקום שאני אהיה, כל בנאדם חדש שאני אכיר, תמיד אחשוב עליך. אתה יודע כמה תחסר לי? כי אני בעצמי פוחד לדעת. כשתבוא לי בחלומות נדבר מלא, אני הולך לספר לך כלכך הרבה ולשתף אותך בהכל".


"היית החבר הכי טוב שלי, אתה החבר הכי טוב שלי ותמיד תהיה החבר הכי טוב שלי. ההחלטה הכי טובה בחיים שלי היא שידעתי במי לבחור להיות החבר הכי טוב שלי. אתה ההחלטה הכי טובה שלי בחיים. תודה שהכנסת לי לחיים כזו חברות ולימדת אותי מה זו חברות של גברים. לא משנה איפה אני אלך ואיפה אני אהיה אתה פשוט איתי, אתה הולך לידי אתה צועד לי בראש. אני אוהב אותך אהבת אחים, אני אוהב אותך כמו שלא אהבתי בחיים אחי. לא מפסיק לחשוב עליך לא מפסיק להרגיש אותך. מחכה לצלצול ממך. אני אשמור על הקרובים שלך אני מבטיח. על כל אחד מהם. אתה הלב שלי לעד. אתה האח שלא היה לי. רק שתהיה לי מאושר שם למעלה כמו שאתה תמיד יודע להיות".


קורל קיבלה את הבשורה כששהתה בברצלונה וגם היא נפרדה בכאב: "אלעד, הילד האהוב עליי ועל המשפחה שלי. האח הנוסף שהיה לי. איך אהבת את שוני והוא אותך. כשהייתם הולכים היינו צוחקים עליכם שאתם כמו זוג נשוי. כל הזמן מתווכחים, אבל אחרי שנייה נפגשים. כל יום אני מצלצלת לשון שיבוא לאכול איתנו ואני מקבלת את התשובה הבאה: "לא. הלכתי כבר לאכול עם אלעד". תאומי נפש הייתם. כל שישי שואלים אצלנו בבית מה שלום אלעד? איך אנחנו חולים על אלעד! כל פעם שנכנסת אלינו הביתה, הכל הפך להיות שמח, תמיד העלת חיוך על הפנים. איך אהבת את החיים היפים. תמיד שון אמר לי, אני אוהב את כל החברים שלי, אבל אני ואלעד זה אותו ראש, תמיד. אלעד, אתה היית באמת כמו אח קטן נוסף שלי, היית ילד נוסף לאמא שלי. כולנו כל כך אהבנו אותך ורק רצינו ממך עוד ועוד. אתה היית אור אצלנו בלב ועכשיו הפכת להיות חור שחור".


קורל המשיכה: "רק עכשיו אני מצליחה לכתוב לך אחרי יומיים של בכי, בלי שינה, בלי להפסיק להריץ את הסצנה הנוראית הזאת בעיניים ולא להאמין שאתה אלעד, הדמות הראשית. אתה תמיד ולנצח תישאר החבר הכי טוב של שון. לא הכרתי ילדים כמוך, אתה יהלום שלא מוצאים. אני רוצה לומר לך תודה. תודה אלעד שהיית כזה חבר טוב של אח שלי. שעשית לו טוב על הלב במשך כל כך הרבה שנים, שתמיד היית שם בשבילו. ועכשיו הלב כואב ונשאר רק לבכות".


"איזה קטן אתה. איזה עולם אכזר. איך רצית לחגוג את יום ההולדת שלך עם כולם בקוסטה ריקה. כמה תכננת. אינטיליגנט ושאפתן היית, ממש דמות להערצה ואלוהים לקח אותך לפני שהספקת את כל התכניות שלך. אני מבטיחה לך אלעד שאני והמשפחה שלי לעולם לא נעזוב את המשפחה שלך. מבטיחה לך שאשמור על שוני שכל כך אהבת. אני אוהבת אותך אח קטן. לנצח".


 

This is Brazil #favela

A post shared by Elad Kuperberg (@elad_kuperberg) on

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי