"עצוב מה שקורה בברצלונה": על הבוקר שאחרי ה-3:0 ליובנטוס

ברצלונה
ברצלונה | צילום: AFP

אינייסטה ניסה להרגיע, המאמן לואיס אנריקה דאג להנמיך ציפיות אחרי המהפך על פ.ס.ז' ובתקשורת העולמית לא ריחמו. סקפטיות בקטלוניה

(גודל טקסט)

ברצלונה מתקשה לצאת מההלם. בבוקר שאחרי ה-3:0 המביך מבחינתה בטורינו, בקטאלוניה עוסקים מכך שבשני משקי החוץ האחרונים באלופות ספגה הקבוצה 7:0, ואחרי הרמונטדה המדהימה (1:6) מול פאריס סן ז'רמן בשמינית הגמר, טוענים כי ספק אם יצליחו לבצע מהפך מושלם נוסף – ועוד מול קבוצה כה חזקה ועיקשת כמו יובנטוס.

"ברצלונה ידעה בדיוק איך יובנטוס תשחק מולה, ובכל זאת לא ידעה איך להגיב", נכתב בעיתון "אס". ב"מונדו דפורטיבו" תקפו עוד יותר וכתבו: "מאוד עצוב מה שקורה בקבוצה. לואיס אנריקה מעולם לא היה ביקורתי כל כך כלפי שחקניו". ב"מונדו" בדקו וגילו ששחקני ברצלונה רצו 5.5 ק"מ פחות לעומת המשחק בפאריס – 99.6 ק"מ בלבד, לעומת 108.7 שרצו שחקני יובנטוס. 

זו הייתה הפעם השישית באלופות שיובנטוס מנצחת בביתה 0:3 בשלב נוק-אאוט והיא מעולם לא הודחה לאחר מכן, אולם אם יש משהו שיכול לעודד את ברצלונה, גם אם בכאילו, זו העובדה שהיא הפסידה לאלגרי 2:0 גם בעונת 2012/3, אז הוא אימן את מילאן, ובגומלין זה הסתיים ב-0:4 לקטאלונים.

גם התקשורת העולמית הייתה רחוקה מלרחם על ברצלונה ואלו הכותרות הבולטות שפורסמו. "לילה משוגע של יובנטוס, דיבאלה מוטט את בארסה", "דיבאלה הוא הדבר הכי קרוב למסי", "הגברת השמחה", "ההדחה בדרך", "ברצלונה נצלבה", "ברצלונה זרקה את הליגה ואת ליגת האלופות בשבוע טראגי", "קייליני נקם בבארסה ובסוארס". 

"מאוד חמור". דבריו של לואיס אנריקה בשער (מסך)

"אחרי מה שקרה בפעם הקודמת, אף אחד לא יכול להגיד שהסיפור גמור. בניגוד למשחק בפאריס, הפעם בארסה הגיבה והגיעה להזדמנויות, אבל מצאה את בופון", נכתב בנוסף ב"מונדו דפורטיבו". "בארסה לא למדה מטעויות ושוב מחכה לנס. ה-3-4-3 היה מתנה ליובנטוס", נכתב ב"ספורט" תוך ביקורת חריפה על לואיס אנריקה. 

"נסים קורים פעם אחת. ההגנה של יובנטוס לא תקרוס מפאניקה בקאמפ נואו", נכתב בתקשורת המקומית. לואיס אנריקה ספג לא רק על המערך וניהול המשחק, אלא על כך שהביע פסימיות בסיום והפנה את האשמה כלפי השחקנים: "הקבוצה הייתה רעה מאוד במחצית הראשונה. ראיתי דברים חמורים". 

"ברצלונה נצלבה" (מסך)

ברצלונה חטפה ביקורת גם מחוץ לספרד. "יש שם כמה שחקנים שלא היו משחקים בברצלונה לפני שנתיים או שלוש. חמישה או שישה שלא ראויים לחולצה", אמר ריו פרדיננד. "אין להם שחקנים שרוצים להגן אינדיבידואלית וקבוצתית הם לא עושים את זה. הקבוצה הזאת לא לוחצת כמו ברצלונה של פפ גווארדיולה. השחקנים האלה נראים כאילו אין להם מושג או רצון ללחוץ". 

המאמן לואיס אנריקה נשמע מאוד פסימי לגבי הסיכוי לעלות לחצי ואמר: "המחצית הראשונה היתה כאילו החלק השלישי של המשחק הראשון נגד פאריס סן ז'רמן. אני עצוב מאוד והמצב קשה מאוד", אבל המנהל המקצועי רוברטו פרננדס פיזר אופטימיות: "אנחנו חייבים להאמין בקבוצה בגלל שהיא מסוגלת לעשות בכל רגע את הרמונטדה. חייבים להאמין ביכולות שלנו. יובה מאוד מנוסה ותגייס את כל שחקניה להגן על השער, אבל היו לנו הזדמנויות גם בטורינו שלא ניצלנו". 

אנדרסאינייסטה הודה: "הגיע לנו לפחות שער אחד, אבל באלופות אתה נענש כשאתה לא משחק טוב ומחמיץ. ההרגשה שלנו לא נוראית כמו אחרי ההפסד נגד פאריס סן ז'רמן, אבל הפעם נראה שהמשימה לחזור תהיה קשה יותר. אם נעשה את הדברים כפי שאנחנו יודעים יש עוד סיכוי". 

אינייסטה. מאמין במהפך בגומלין בשבוע הבא (AFP)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי