היה פיצוץ: 2:3 נהדר למונאקו אצל דורטמונד, צמד לקיליאן אמבפה

שחקני מונאקו חוגגים
שחקני מונאקו חוגגים | Gettimages

אחרי הפיגוע באוטובוס, הכוכב הצרפתי לא התחשב ונעץ צמד, בנדר הוסיף עם עצמי וקירב את ז'רדים לחצי הגמר. שערים של דמבלה וקגאווה שמרו סיכוי

(גודל טקסט)

יכול להיות שזה בהשפעת הפיגוע, אבל בורוסיה דורטמונד התרחקה הערב (רביעי) מחצי גמר ליגת האלופות. 3:2 במשחק רבע הגמר הראשון מול מונאקו המרשימה, העניק לצרפתים מקדמה גדולה לקראת הגומלין בצרפת.


אז נכון, מארק ברטרה נעדר והראש היה עמוק בפיצוץ האוטובוס כשאפילו תומאס טוכל הודה ששחקניו לא ממש מרוכזים בעימות החשוב, אך ההגנה החלשה של השוורצגלבן נתנה אותותיה פעם נוספת ובבמה המרכזית.


מנגד, החבורה של לאונרדו ז'רדים שוב הוכיחה איזה אימתנית היא. זה החל עם פריצה של קיליאן אמפבה. הסילון הצעיר ספק הוכשל על ידי סוקרטיס פאפאסטופולוס אך פאביניו החמיץ ברשלנות.


בדקה ה-19 הראשון של הצרפתים הגיע. ברנרדו סילבה העביר לתומאס למאר שמסר לאמפבה הלוהט שדחק לרשת מעמדת נבדל ברורה. 0:1 לצרפתים. בדקה ה-35 כבר הגיע השני. ראג'י הרים משמאל ונגיחה אומללה של לארס בנדר הקפיצה את ז'רדים ליתרון מבטיח.


החבורה של טוכל עלתה אחרת למחצית השניה הרבה בעזרת המחליפים, כריסטיאן פולישיץ' ונורי שהאין. בדקה ה-57 הגיע השער המצמק כששינג'י קגאווה השאיר לעוסמאן דמבלה לשלוח מקרוב לרשת, 2:1.


המארחת שלטה ללא עוררין אבל כשמנגד גדל אחד הכישרונות הגדולים ביבשת, קיליאן אמפבה, זה לא ממש מספיק. החלוץ חטף לסוקרטיס האומלל בדקה ה-79 ונעץ את השלישי והשני שלו ברשת.


אמבפה משאיר אבק לסוקרטיס (Gettyimages)


עוד לפני השריקה קגאווה הספיק להטעות נהדר את ג'מרסון ושמר על סיכוי קלוש לגומלין. האם דורטמונד תספק הצגה בגומלין בצרפת ותדיח את אחת הקבוצות הלוהטות באירופה?

 

הרכבים
בורוסיה דורטמונד: רומן בורקי, לוקאס פישצ'ק, סוקרטיס פאפאסטפופולוס, לארס גינטר, מרסל שמלצר (כריסטיאן פולישיץ', 46), סוון בנדר (נורי שהאין, 46), יוליאן ויגל, רפאל גררו, שינג'י קגאווה, עוסמאן דמבלה, פייר-אמריק אובמיאנג.

 

מונאקו: דניאל סובשיץ', פאביניו, קמיל גליק, אנדראה ראגי, ג'מרסון, אלמאמי טורה, ז'ואאו מוטיניו, ברנרדו סילבה (נביל דיראר, 66), תומאס למאר, קיליאן אמבפה, רדמאל פלקאו (ולר ז'רמן, 85).


מהלך המשחק

דקה 16, פאביניו החמיץ פנדל עבור מונאקו. קיליאן אמבפה ברח לסוקרטיס פאפאסטופולוס ברחבה, השופט הורה על הנקודה הלבנה לאחר שהיווני תפס את החלוץ. פאביניו המגן שלח בעיטה רעה מחוץ למסגרת.


שחקני מונאקו חוגגים יתרון מבטיח. צילום: gettyimages


דקה 19, 0:1 למונאקו – מתפרצת קטלנית של הצרפתים. ברנרדו סילבה העביר לתומאס למאר שמסר רוחב לקיליאן אמפבה שדחק מקרוב לרשת למרות שהיה בעמדת נבדל.


דקה 35, 0:2 למונאקו
– אנדראה ראג'י הרים משמאל, לארס בנדר נגח בצורה אומללה והכניע את בורקי. הצרפתים ביתרון מבטיח.


בדרך לחצי הגמר? צילום: gettyimages


דקה 57, דורטמונד חזרה ל-2:1 – התקפה טובה של המארחת, אובמיאנג השאיר לעוסמאן דמבלה שמקרוב שלח לרשת.


למאר במאבק עם גינטר (Gettyimages)


דקה 75, עוד הזדמנות לאורחת. למאר השאיר מצוין לפלקאו שכבר עבר את בורקי אך מזווית קשה ירה מעל השער.


דקה 79, 1:3 למונאקו – קיליאן אמפבה שוב הוכיח כמה הוא בנוי לתלפיות. החלוץ הצעיר חטף לסוקרטיס פאפאסטופולוס ומול רומן בורקי שלח לרשת הגבוהה, העליה לחצי קרובה.


דקה 85, דורטמונד לא ויתרה, 3:2 – שינג'י קגאווה קיבל כדור בתיבת החמש, הטעה את ג'מרסון ושלח לרשת של סובשיץ'.
 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי