אהבה קולומביאנית: קואדראדו מתאים ליובנטוס כמו כפפה

קואדראדו
קואדראדו | AFP

יעיל, נמרץ ומלא ברק. דני אלבס רצה בו בעבר עוד כששיחק בקטאלוניה וקיבל אותו בטורינו. 21:45: הקשר ישאיר אבק לברצלונה בדרך לחצי הגמר?

(גודל טקסט)

"אשמח מאוד אם נוכל להחתים את חואן קואדראדו. התחרות לא מרתיעה אותי, היא רק תוסיף לי מוטיבציה. חואן הוא שחקן מצוין, ואנחנו זקוקים לשחקנים כאלה", אמר דני אלבס במהלך המונדיאל ב-2014, כאשר ברצלונה קושרה לראשונה לכוכב הקולומביאני שזהר על הבמה הגדולה. ארבעה בישולים היו לקואדראדו בגביע העולם, והוא הלהיב עם מהירות מסחררת, טכניקה מלוטשת וראיית משחק מרהיבה. לא פלא שגם הברזילאי התרשם.

היה קל לראות מדוע ברצלונה היתה זקוקה לקואדראדו אז. אלכסיס סאנצ'ס עזב לארסנל, וגם אלבס היה זקוק לגיבוי. העובדה כי הקולומביאני, אז רק בן 26, מסוגל למלא מגוון רחב של תפקידים בהחלט עמדה לזכותו. מצד אחד, הוא יכול להיות הקיצוני הקלאסי במערך 3-3-4 המסורתי של בארסה. מצד שני, הוא יכול להשתלב בקלות כשחקן שמכסה את האגף ב-2-5-3 או 3-4-3. ואם זה לא מספיק, קואדראדו שיחק במולדתו במשך תקופה ארוכה כמגן ימני לכל דבר, עם נטיות התקפיות מובהקות – בדיוק כמו אלבס. במקרה הצורך, אפשר אפילו להזיז אותו למרכז המגרש, כפי שניסתה פעם אודינזה, אם כי זו כבר הגזמה.

אלא שבארסה בחרה לוותר על האופציה בקיץ 2014, ולא ניהלה משא ומתן רציני עם פיורנטינה. היא המשיכה לעקוב אחרי ביצועיו, ובינואר האחרון נפוצו הדיווחים שהעניין עשוי להבשיל לעסקה. והרי מה יכול להיות הגיוני יותר כעת מבחינת הקטלונים? אין להם מגן ימני טבעי מאז העזיבה של אלבס, בין היתר כי אלייש וידאל לא נלקח בחשבון במשך תקופה ארוכה, ואז נפצע כאשר שיכנע סוף כל סוף את לואיס אנריקה. אין להם גם קיצוני טבעי כאשר המאמן רוצה לשחק 3-1-3-3 עם ליאו מסי בתפקיד הפליימייקר כפי שעשה בשבועות האחרונים. את שני התפקידים האלה – הן מגן והן קיצוני – נדרש לבצע סרג'י רוברטו, והוא בכלל קשר עם כל הכבוד לרב גוניות שלו. לא מדובר בפתרונות טבעיים. קואדראדו היה טבעי הרבה יותר.

קואדראדו
קואדראדו עם אלבס, בסוף נפגשו במקום אחר (Gettyimages)

ואולם, ייתכן שההחלטה לשקול את האופציה הקולומביאנית ברצינות באה באיחור, כי קואדראדו כבר מצא את מקומו במועדון גדולה, ובאופן אירוני במיוחד משתף פעולה עם אלבס ביובנטוס. במסימיליאנו אלגרי הוא מצא מאמן שסומך עליו בעיניים עצומות ויודע להשתמש נכון בכישוריו. הבוס הנחה את הכוכב לא לסבך את הדברים יתר על המידה, והמערך החדש 1-3-2-4 מתאים לו נהדר. "הגיע הזמן להתבגר, ואני צריך לשחק פשוט יותר. זה מה שהמאמנים תמיד אמרו לי מאז הגעתי לאיטליה. עם זאת, אלגרי לא רוצה שאאבד את האינסטינקט שלי. זה עניין של שילוב. אני אוהב את השיטה שלנו", אמר קואדרארדו לאחרונה.

אז למה לו למהר לשנות אווירה? הוא כבר נכווה פעם כאשר צ'לסי שילמה תמורתו לפיורנטינה 25 מיליון ליש"ט. הכוכב הגיע ללונדון עם ציפיות גבוהות, אך נזרק במהרה לספסל על ידי ז'וזה מוריניו, ורק ההשאלות ליובנטוס החזירו לו את החיוך לפנים. הוא לא ימהר לשבור את הכלים כדי להגיע לקבוצה חדשה בה מקומו לא יהיה מובטח. מעבר לכך, גם אם בארסה היתה משכנעת אותו להצטרף בינואר, העסקה כולה היתה מורכבת מדי – היה צורך לנהל משא ומתן הן רומן אברמוביץ' והן עם הגברת הזקנה. זה היה מוגזם. אז קואדראדו נשאר במקום הנכון לצד אלבס, ובארסה נשארה ללא שחקן טבעי באגף ימין.

היה קל להבחין בכך בשבוע שעבר, במשחק הראשון ברבע גמר ליגת האלופות באצטדיון יובנטוס ארינה בטורינו. בעוד המערך של בארסה עם 3 בלמים קרס, קואדראדו היה דומיננטי כהרגלו, ואף בישל את השער הראשון המרהיב של פאולו דיבאלה, בדרך לנצחון 0:3 סוחף. הקולומביאני הרי יודע להתעלות ברגעים החשובים. בעונה שעברה, הוא הבקיע שער אדיר מבישול אמנותי של אלבארו מוראטה בשמינית גמר מול באיירן מינכן (גם אם הגרמנים הישוו בסופו של דבר בזמן פציעות ועלו בהארכה).

קואדראדו
קואדראדו מקדים את ניימאר, גם הערב? (Gettyimages)

קואדראדו היה אחראי לשער הניצחון בדקה ה-90 בדרבי מול טורינו שהוציא את יובנטוס מהמשבר באוקטובר 2015. הוא כבש את השער החשוב מול האקסית פיורנטינה שהחזיר את הגברת הזקנה למסלול הנכון. השנה הוא כבר הספיק להכניע את אינטר ואת סמפדוריה. יובנטוס מאושרת עד הגג שהוא משחק בשורותיה ולא נגדה.

ב-21:45 הוא מגיע לראשונה בחייו לקאמפ נואו. האצטדיון הזה יכול היה להפוך לביתו ב-2014, אבל כעת הוא מתייצב כיריב, ושיתוף הפעולה עם אלבס עשוי להיות חשוב מאוד בנסיונה של יובה לשמור על היתרון המבטיח למנוע רמונטדה נוספת של הקטאלונים. משם, השמיים יכולים להיות הגבול. חאמס רודריגס הוא הכוכב הקולומביאני המתוקשר ביותר, ורדאמל פלקאו הוא הסקורר הפורה ביותר, אבל ייתכן מאוד שדווקא קואדראדו הוא השחקן היעיל והטוב ביותר בנבחרת האטרקטיבית הזו.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי