קיליאן אמבפה: חולם לכבוש נגד שוער אגדי כמו בופון

קיליאן אמבפה
קיליאן אמבפה | AFP

מונאקו ויובנטוס מתמרקות לקראת המשחק הראשון בחצי גמר ליגת האלופות. דני אלבס: הסכנה הגדולה עבורנו היא אנחנו בעצמנו"

(גודל טקסט)

מונאקו הציגה השנה את הכדורגל ההתקפי הכי יפה באירופה, אבל יובנטוס היא המועמדת לעלות לגמר ליגת האלופות בפעם השניה בשלוש השנים האחרונות. מחר (רביעי) ייערך המשחק הראשון בחצי הגמר. מונאקו הניצבת כפסע מזכיה באליפות צרפת יכולה לזכות בדאבל מדהים.

ליובנטוס אין רקורד משובח באלופות במשחקי חוץ. היא ניצחה רק משחק חוץ אחד מ-11 חצאי גמר בהם שיחקה, אבל בבית ניצחו 9 מ-11 משחקי חצי הגמר. מונאקו ניצחה העונה שישה משבעה משחקיה באלופות בבית והיא בחצי הגמר לראשונה מאז 2004, אז עלתה לגמר והפסידה לפורטו עם ז'וזה מוריניו על הקווים. 




רק ארבעה שחקנים נותרו מהסגל של הקבוצה הצרפתית שעלתה מהליגה השניה עם קלאודיו ראניירי ב-2013. אחד מהם הוא הבלם אנדראה ראג'י שאמר: "מגיע לנו להעפיל לגמר". למונאקו חסרים שלושה משחקים להניף את גביע האלופות וארבעה לזכות באליפות לראשונה מאז 2000. 

התקשורת הצרפתית שואלת איך מונאקו תבקיע שערים נגד הגנת הברזל של יובנטוס, שעמדו מול MSN של ברצלונה. ל'אקיפ מכנה את לאונרדו בונוצ'י וג'יורג'יו קייליני "צמד היהלומים", ואחת הבעיות עליהן מצביעים בצרפת היא העייפות של שחקני מונאקו, ששיחקו 57 משחקים העונה לעומת 49 של יובנטוס. הקשר האחורי טימו באקיוקו יהיה כשיר אחרי ששבר את אפו וישחק עם מסיכה, למרות שז'ואאו מוטיניו הוותיק בכושר טוב לאחרונה ויכול לשחק במקומו. 


#ASMJuve: ecco i 21 Bianconeri convocati da mister @OfficialAllegri  https://t.co/lPAyGicvin  #ItsTime#UCL#FinoAllaFinepic.twitter.com/4f6XPtoNSJ

— JuventusFC (@juventusfc) May 2, 2017
 

ילד הפלא, קיליאן אמפבה, סיפר לאתר אופ"א: "כילד תמיד חלמתי להצליח בליגת האלופות. עבורי זה הגשמת חלום לשחק לצד רדאמל פלקאו בחצי הגמר ואני רוצה לנסות להבקיע נגד שוער אגדי כמו ג'יג'י בופון. אתה עובד קשה כל יום כדי לשחק מול שוער כמוהו". 

רגע השיא העונה: "משחק החוץ מול סיטי. זה גם היה המשחק הראשון בו פתחתי. לאונרדו ז'רדים הציב אותי בתפקיד חופשי יותר למרות שאני יותר שחקן כנף מחלוץ". 

ביובנטוס יודעים שהם פיבוריטים והלחץ עליהם. ג'ורג'יו קייליני: "הזכיה באלופות היא המטרה הכי חשובה שלנו העונה. אם נעבור את מונאקו נקווה שהסיום יהיה שונה מ-2013, אבל מי שאמר בהגרלה שהיא קלה לא מבין כדורגל. עקבתי אחרי מונאקו בחודשיים האחרונים ויש להם עונה מטורפת עם מספרים מדהימים. הם שיחקו שני משחקים גדולים נגד מנצ'סטר סיטי וניצחו בדורטמונד. צריך לתת להם כבוד וכמות הצעירים המוכשרים שלהם עצומה. פלקאו ב-2014 היה אולי מספר 9 הכי טוב בעולם והוא חזר לכושרו הטוב העונה". 



אנדראה ראג'י. אחד השרידים ממונאקו של הליגה השניה
 אנדראה ראג'י. אחד השרידים ממונאקו של הליגה השניה

 

דני אלבס מגן יובה: "הסכנה הכי גדולה היא מתוכנו. אם נחשוב שעברנו כבר את מונאקו זו תהיה טעות קשה. עוד לא זכינו בכלום, אבל אנחנו מתקרבים לאט לאט לעבר המטרות שלנו. אנו יכולים לכתוב כאן סיפור נפלא ובדיוק לשם כך הגעתי".

הרכבים משוערים 

 מונאקו: דניאל סובשיץ', אלמימי טורה, קמי גליק, ג'מרסון, בנג'מין מנדי, ברנרדו סילבה, פאביניו, טימו באקיוקו, תומאס למאר, ראדמל פלקאו, קיליאן אמבפה

 יובנטוס: ג'יאנלואיג'י בופון, דני אלבס, לאונרדו בונוצ'י, ג'יורג'יו קייליני, אלכס סנדרו, מיראלם פיאניץ', קלאודיו מרקיזיו, חואן קוואדרדו, פאולו דיבאלה, מאריו מנדזוקיץ', גונסלו היגוואין

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי