בניגוד לפול לפוגבה: גונסאלו היגוואין השתיק את כל המבקרים

גונסאלו היגוואין. שכח את ההפסד לפיורנטינה
גונסאלו היגוואין. שכח את ההפסד לפיורנטינה | צילום: gettyimages

קראו לו שמן, אמרו שלא יכבוש, אבל החלוץ לא ספר אף אחד וקרוב צעד מגמר האלופות. 21:45: רוצה להדיח את מונאקו בדרך להנפת גביע

(גודל טקסט)

גונסאלו היגוואין בדרך לסיים שנה חלומית. הצמד שלו נגד מונאקו איפשר ליובנטוס להגיע עם 0:2 לקראת גומלין חצי גמר האלופות ב-21:45 ולהיות עם רגל וחצי בגמר.

לא הרבה שחקנים בשנים האחרונות הצדיקו את סכום ההעברה של המחיר ששולם עליהם. כשיובנטוס שלפה 90 מיליון יורו בקיץ האחרון  על מנת לרכוש את חלוץ נאפולי סברו רבים שזה סכום מטורף להשקיע בשחקן בן 28, למרות עונה בה כבש 36 שערי בסרייה Aזה יהיה רק טבעי שהוא יסבול מנפילה.

קחו למשל דוגמה מפול פוגבה. 89 מיליון ליש"ט שלפה מנצ'סטר יונייטד בקיץ עבור התכשיט הצרפתי, אבל עונת הבכורה שלו באולד טראפורד לא תיזכר כמוצלחת במיוחד.

הכג
לא מפסיק להרשית, גונסאלו היגוואין (AFP)

לעומת זאת אחרי קיץ בו קטלו את פיפיטה, קראו לו שמן, אמרו שהוא לא בכושר, ופסלו אותו מבחינת כיבוש שערים דומה לעונה שלפני. היגוואין לא התייחס ועל המגרש לעג לכל הביקורות. הוא כבש עד כה 32 שערים בכל המסגרות העונה. הוא השתווה לשיא של "הנסיך" אלסנדרו דל פיירו שכבש בעונת 1997/8 מספר שערים דומה ועוד הרגל נטויה.

אז נכון "רק" 24 שערים יש לארגנטיני בליגה, אבל הוא עושה זאת לצד פאולו דיבאלה, כובש שערים מכריעים כמו באלופות וגם מנע הפסד ביתי בדרבי בשבת החולפת כשאיזן בדקה ה-92 ל-1:1 נגד טורינו. אמנם יובה נעצרה אחרי 33 ניצחונות רצופים בביתה, אבל נמנעה מהפסד בדרבי בבית אחרי 22 שנה. ווינר או מי שבמקום הנכון.

"זה מדהים שבגיל 29 היינו צריכים לגלות אותו מחדש, אבל הוא הכניס סטנדרטים חדשים ליובנטוס. הצורך שלו לנצח כל משחק הוא מדהים. הנחישות היא אדירה וזה לא מפליא, הרי הוא הגיע מריאל מדריד שהיא אפילו קבוצה תובענית יותר מיובה. השערים שלו מדברים", החמיאו ב"טוטו ספורט" להיגוואין שתמיד ממוקד מטרה.

היגוואין מוצג
השתיק את כל מי שפיקפק בו (AFP)

לפי החישובים השערים של החלוץ הארגנטיני הביאו לגברת הזקנה 17 נקודות העונה וככל הנראה גם מקום בגמר ליגת האלופות עם הצמד היקר במונאקו. החלוץ כבש רק חמישה שערים בצ'מפיונס העונה, אבל נראה שהוא שומר עוד שערים לשני המשחקים האחרונים של הזברות. בליגה בלבד, במדי יובנטוס, הוא מדורג עשירי בכל הזמנים עם שערים לעונה אחת כשהוא צמוד לכוכבים כמו דויד טרזגה, עומר סיבורי, ג'מפיירו בוניפרטי, ג'ון צ'ארלס, ג'ון האנסן ובורל השיאן עם 31 שערי ליגה בעונה אחת במדי הגברת הזקנה.

ביריבה הערב, מונאקו יכולים רק אולי להתחרט על העובדה שהיגוואין היה יכול להיות היום שחקן נבחרת צרפת ואולי לשחק בשורותיה.

החלוץ שנולד בברסט כשאביו חורחה שיחק בצרפת, חזר בגיל עשרה חודשים לארגנטינה ולמרות ניסיונות לשכנעו, הוא בחר במולדת. מאמן צרפת לשעבר, ריימונד דומאנק, סיפר כי ניסה לגייס בגיל 19 את היגוואין לנבחרת צרפת וזימן אותו למשחק ידידות נגד יוון: "דיברתי עם גונסאלו ואביו. טסתי לדבר עם החלוץ במדריד, אבל הבנתי מהר מאוד שאבא שלו רוצה שישחק בנבחרת ארגנטינה והשאר היסטוריה. גם אם היה אומר 'כן' ייתכן שזה היה ניסיון לא קל עבורו. הוא לא ידע צרפתית, לא הכיר אף שחקן צרפתי וגדל בארגנטינה. זה היה אבוד מראש". אחרי שנתיים דייגו מראדונה זימן אותו לנבחרת.

גוסנאלו
עכשיו הוא רוצה להשלים שנת באמת חלומית (Gettyimages)

כעת, אחרי שהשתיק את כל הביקורות נגדו והוא כבר מזמן ארגנטיני, היגוואין ינסה להבטיח יחד עם יובה מקום בגמר. הוא כבר השיג את אלסנדרו דל פיירו בכמות השערים מעונת 1997/98, ועכשיו ינסה להשאיר חותם אך עם תוצאה שונה בניגוד לגמר של אותה עונה בה יובה נכנעה 1:0 לריאל מדריד משער של פרדראג מיאטוביץ'. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי