אבד הקסם? דייגו סימאונה ינסה שוב לעשות את הבלתי ייאמן

דייגו סימאונה
דייגו סימאונה | AFP

המאמן שהפך את "שק החבטות" לאימפריה, עובר עונה לא קלה במונחים שלו. ב-21:45 יצליח להדיח את ריאל מדריד אחרי 3:0 ולעלות לגמר הצ'מפיונס?

(גודל טקסט)
 דייגו סימאונה זכה בשנים האחרונות להתברג בין המאמנים הטובים בעולם בזכות הפרויקט שלו באתלטיקו מדריד. הקבוצה שחבטו בה בעבר ללא הרף הפכה למעצמה שעלתה פעמיים לגמר ליגת האלופות (שם הפסידה פעמיים לריאל מדריד), זכתה באליפות ספרד בקאמפ נואו והתחככה עם הגדולות באירופה.

 

 

השאלה בתום עונת 2016/17 – שתסתיים ככל הנראה בהדחה מהצ'מפיונס בשלב חצי הגמר ובמקום השלישי בליגה הספרדית – היא אם בכך הגיע המיזם של סימאונה לסיומו, ואם הקולצ'ונרוס זקוקים לחישוב מסלול מחדש.

 

 

גילם בלאג, בעל טור ב"סקאי ספורט" ומומחה לכדורגל הספרדי מסכים עם התזה הזו. "אתלטיקו הראתה השנה עייפות", קובע בלאג, "היא קבוצה טובה יותר מסביליה, אתלטיק בילבאו ואחרות, אבל התקשתה לנצח אותן בליגה. שחקני אתלטיקו לא נראו מפוקסים במשחקים הגדולים ומפספסים את הדברים הקטנים. אלה היו חלק מסימני ההצלחה של המאמן בעבר, אבל העונה המסרים שלו פשוט לא עוברים".

 

 

סגירת המעגל יכולה להיות הערב סמלית מאוד. זהו המשחק ה-50 של אתלטיקו מדריד בליגת האלופות בוויסנטה קלדרון מאז 1966, והאחרון לפני שהיא עוברת לאצטדיונה החדש והמפואר שהוקם בפאתי מדריד. עבור כל מאמן, לסיים במקום השלישי בליגה הספרדית ולהיות מודח בחצי גמר האלופות זהו הישג עצום, אבל עבור סימאונה מדובר בעונה מאכזבת, בעיקר משום שצ'ולו הציב לעצמו גבולות בלתי ניתנים לכיבוש, ויכל להם. העונה – לא.

 


סימאונה. הציב לעצמו גבולות בלתי ניתנים לכיבוש (gettyimages)


סימאונה רוצה תמיד להתקדם והרים ידיים העונה מול מאמן שהיה שחקן גדול ממנו, אבל על הקווים לא היה לו שום ניסיון. זינדין זידאן נראה אולי כמאמן שהגיע עם חליפה שלושה חלקים, קיבל תקציב ענק ושתי קבוצות כמעט נפרדות שיכולות להתברג בין ארבע הראשונות בליגה הספרדית. ההרגשה הייתה שזיזו לא צריך להתאמץ, אבל הייתה לו שיטה שסימאונה לא יכל לה: הרוטציה והאפשרות לתת לשחקנים הנפתח שלו מנוחה, ולקבל את מלוא התמורה מהספסל. וכך, בעוד אתלטיקו מדריד הסתפקה בשבת ב-0-1 קטן על אייבר עם הרכב כמעט מלא והבטיחה את הכרטיס לליגת האלופות בעונה הבאה, אצל היריבה העירונית ההרכב השני פיצח בקלות את גרנאדה עם 0-4.

 

 

אפשר לקבוע שסימאונה, אנטוניו קונטה והאב הרוחני שלהם ז'וזה מוריניו דומים זה לזה במידה רבה בשיטת המשחק. הם בונים קבוצה בצלמם, תוך שהם עובדים בצורה כפייתית מהרגע הראשון, מציבים הגנת ברזל ומלקטים את השחקנים שיעשו עבורם את המתפרצות הקטלניות בעולם. הגדולה של סימאונה היא בטיפוח כישרונות צעירים והפיכתם לשחקני על. קונטה עושה זאת פחות, מוריניו כמעט בכלל לא. דווקא השנה השחקנים שסימאונה טיפח לא הספיקו: יאניק קארסקו, גאבי, קוקה, אנחל קוריאה, סאול ואחרים נראו קצת עייפים, שחוקים ואפילו הכוכבים אנטואן גריזמן וקווין גמיירו לא ממש בשיאם. גמיירו נראה שחקן חיזוק מצוין לליגה האירופית, אבל לא כזה שיכריע מכונה משומנת כמו ריאל מדריד. לפחות הוא לא נראה כך במשחק הראשון.




סימאונה וזידאן. לצרפתי יש יתרון בעומק הסגל (gettyimages)



אין ספק שצ'ולו צריך אתגר חדש, אבל במועדון שיתאים לתפיסת העולם שלו. הוא החליט להיענות לבקשות ההנהלה ולהישאר גם בעונה הבאה, אבל הרושם הוא שהיכולת שלו להוציא את המיטב משחקניו כבר עובדת פחות מבעבר. אינטר רוצה אותו העונה, אולי גם הפרמייר-ליג תהווה יעד קורץ עבור הארגנטיני.

 

 

בינתיים, יתייצב סימאונה הערב (21:45) בפני המבחן האולטימטיבי. בליגה ספגה אתלטיקו העונה הפסדים מביכים נגד לאס פאלמאס, ויאריאל וסביליה. את לסטר הם בקושי עברו בשמינית הגמר. הוויסנטה קלדרון יעמוד הערב מאחורי סימאונה ושחקניו, בפעם האחרונה בזירה האירופית, וסימאונה לא מרים ידיים. "לעבור את ריאל מדריד אחרי שניצחה 0-3 במשחק הראשון זו משימה בלתי אפשרית, אבל לא עבורנו", הצהיר צ'ולו בהתבטאות טיפוסית. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי