ריאל מדריד אלופת אירופה אחרי 1:4 על יובנטוס

ריאל מדריד
ריאל מדריד | AFP

לראשונה בתולדות המפעל הוכתרה אותה אלופה שנתיים ברציפות, ואחרי 59 שנים לבלאנקוס יש דאבל עם אליפות וצ'מפיונס. רונאלדו כבש את שערו ה-600 בקריירה

(גודל טקסט)

לראשונה בתולדות ליגת האלופות, הוכתרה הערב (שבת) בקרדיף אותה אלופת אירופה שנתיים ברציפות. 1:4 של ריאל מדריד על יובנטוס נתן לה דאבל ראשון (אליפות ספרד + ליגת האלופות) מאז 1958, והמשיך את המסורת המפוארת של הפסדי הגברת הזקנה בגמרים.


כריסטיאנו רונאלדו חתם שנה היסטורית עם צמד, שער 600 בקריירה ומלכות השערים בליגת האלופות עונה חמישית ברציפות (12 כיבושים). ריאל הוכתרה כאלופת אירופה בפעם ה-12 בתולדותיה, ובפעם השלישית בארבע השנים האחרונות.

יובנטוס, שהגיעה למשחק בתחושה שסוף סוף תוכל להסיר את תווית הלוזרית קרסה, ורשמה הפסד שביעי מתוך תשעה גמרים בהם השתתפה. הגברת הזקנה שיחקה טוב בעיקר במחצית הראשונה, ומריו מנדז'וקיץ' אפילו כבש שוויון אדיר במספרת שהחזיר את הביאנקונרי למשחק. אחרי הבליץ של ריאל במחצית השניה נגמרה האנרגיה לבחורים של מסימיליאנו אלגרי.


רונאלדו במרכז החגיגה (AFP)
רונאלדו במרכז החגיגה. עוד פרק באגדה הפורטוגלית (AFP)


ג'אנלואיג'י בופון, שרבים מסביב לגלובוס קיוו שיזכה סוף סוף בתואר שכל כך חסר לו יכול רק למחוא כפיים ליריבה, ולהתחיל להתכונן לעוד עונה, שעשויה להיות האחרונה בקריירה שלו. אוהדיה הרבים של יובנטוס נצפו מררים בבכי בסיום, אחרי עונה אדירה שהסתיימה באכזבה. הרביעיה שספגו הביאנקונרי באה אחרי עונה שלמה בליגת האלופות בה ספגו רק שלושה שערים.



הרכבים
יובנטוס: ג'אנלואיג'י בופון, דני אלבס, ג'ורג'יו קייליני, לאונרדו בונוצ'י, אנדראה ברצאלי (חואן קוואדראדו 66), אלכס סנדרו,  מיראלם פיאניץ' (מרקיסיו 70), סמי חדירה, מריו מנדז'וקיץ', גונסאלו היגוואין, פאולו דיבאלה (מריו למינה (78).


ריאל מדריד: קיילור נבאס, דני קרבחאל, סרג'יו ראמוס, רפאלו וראן, מרסלו, לוקה מודריץ', טוני קרוס (אלבארו מוראטה 89), קאסימירו, איסקו (מרקו אסנסיו 82), קארים בנזמה (גארת' בייל 77), כריסטיאנו רונאלדו.


מהלך המשחק
דקה 3:
היגוואין הגיע רעב להוכיח את יכולתו וכבר בפתיחה בחן פעמיים את נבאס, כשהבעיטה השניה שלו טסה מ-30 מטרים וסחטה הדיפה מרהיבה.


דקה 5:
איזו פתיחה של יובנטוס. פיאניץ' קיבל כדור על ה-16 ושיחרר בעיטת יעף מרהיבה שגם אותה נבאס הדף.


דקה 20: 0:1 לריאל מדריד! דני קרבאחל העביר כדור מאגף ימין, כריסטיאנו רונאלדו הגיע מושלם לכדור ושלח כדור מדויק לפינה הימנית של בופון. בכך הפך הפורטוגלי לראשון בתולדות ליגת האלופות לכבוש בשלושה גמרים.


רונאלדו חוגג עם ראמוס
רונאלדו חוגג עם ראמוס (AFP)


דקה 27: 1:1! אלכס סנדרו הגביה למנדז'וקיץ' שתפס עמדה ברחבה. הקרואטי לא התבלבל, ובמספרת אדירה הקפיץ מעל נבאס לרשת.



"סופר מריו" מדהים את הבלאנקוס (AFP)


דקה 53: המחצית השניה נפתחה באגרסיביות, וטוני קרוס קיבל צהוב אחרי שדרך על רגלו של חדירה.


דקה 54: לוקה מודריץ' בחן את בופון מ-25 מטרים, השוער לקח בקלילות.


דקה 59: איסקו דהר קדימה ושלח פצצה משלושים מטרים מעל המשקוף.


דקה 61: 1:2 לריאל מדריד! הגנת יובנטוס הרחיקה כדור שהגיע לקאסמירו. הקשר השתלט ושיגר טיל משלושים מטרים שפגע בחדריה ונעצר רק ברשת.


קאסמירו. שער חשוב
קאסמירו. שער חשוב (AFP)


דקה 64: 1:3 ריאל מדריד! הוכרע הגמר? מודריץ' בישל נהדר לרונאלדו שהסתנן לרחבה, והבריש את השלישי באלגנטיות. זהו שערו ה-600 של רונאלדו בקריירה


רונאלדו חוצה את רף 600 השערים
רונאלדו חוצה את רף 600 השערים (AFP)


דקה 80:
בייל נכנס לשחק וניסה בכל הכוח לרשום שער על אדמת וויילס. הקשר קיבל כדור ברחבה והיה קרוב לרביעי.


דקה 83:
חואן קוואדרדו ספג כרטיס אדום לא מוצדק אחרי שדחף קלות את ראמוס בעקבות תיקול של הבלם.


דקה 90: 1:4 לריאל מדריד!
המסמר האחרון בארון של הביאנקונרי. מרסלו סיבסב את הגנת יובה על הקו באגף שמאל, העביר רוחב לאסנסיו והשחקן הצעיר דייק מעשרה מטרים פנימה.


אסנסיו קובר את יובה
אסנסיו קובר את יובה (AFP)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי