שאלוי: הונבד היא לסטר של הונגריה, לוושאש יתרון על בית"ר

שחקן הונבד
שחקן הונבד | אתר רשמי

שחקן העבר ההונגרי ניתח את היריבות של הפועל באר שבע ושל הקבוצה מהבירה במפעלים האירופיים

(גודל טקסט)
רצה הגורל ושתי קבוצות ישראליות קיבלו יריבות הונגריות במשחקיהן הראשונים העונה באירופה. הפועל באר שבע תפגוש את האלופה בודפשט הונבד ואילו בית"ר ירושלים תפגוש את ושאש, שרק אתמול (ראשון) גברה עליה 1:2 במשחק האימון שערכו השתיים במחנה של בית"ר בהונגריה.

 

מי שמכיר היטב את היריבות של בית"ר, וכמובן את הקבוצה מהבירה עצמה הוא חלוץ העבר סטפן שאלוי. האחרון הגיע לבקר את בית"ר במשחק האימון שלה וכבר יזכה לראות אותה שוב במדינתו. "כיף לראות את בית"ר בהונגריה", אומר שאלוי. אגב, האחרון היה אמור להגיע לישראל ולאמן את נבחרת הונגריה בקט-רגל במכביה, אך לא יגיע בסופו של דבר בגלל בעיה בברכו.


 

שאלוי ניתח את יריבתה של קבוצתו האהובה מהבירה: "בית"ר עדיפה על ושאש, אבל אין הבדל גדול. גם במשחק האימון בית"ר התקשתה. העובדה שוושאש סיימה את הליגה לפני שבועיים נותנת לה יתרון. הסגנון של ושאש דומה לזה של צ'לסי – 3-4-2-1. אין לוושאש שחקנים יותר מדי בולטים, אבל מה שכן הבלם שלה תמאש ואשקו מסוכן מאוד במצבים הנייחים. הוא אמנם איטי, אבל יש לו משחק ראש מצוין".

 

אגב, פרט לאלי אוחנה, שאלוי פגש אתמול את בנו של אחד הפרטנרים שלו בקבוצה ההיא של בית"ר באמצע שנות התשעים (זכתה בשתי אליפויות ב-96 וב-97) – טל כחילה, בנו של הבלם אהוד. "אמרתי לו למסור לאבא ד"ש", אמר שאלוי.


שחקני הונבד חוגגים (טוויטר
שחקני הונבד חוגגים (טוויטר)


בנוגע להונבד אמר שאלוי: "זו קבוצה עם היסטוריה גדולה. אני, אישטוון פישונט ואישטוון האמר שיחקנו שם בעבר. גם פרנץ פושקאש (גדול שחקני הונגריה בכל הזמנים, נ.צ) עבר שם. כעת הקבוצה מתבססת על יותר שחקנים מהאקדמיה. האליפות שלהם הייתה מפתיעה כמו זו של לסטר. היה להם מאמן איטלקי שהוא טקטיקן גדול – מרקו רוסי. הוא עבר לאמן בסלובקיה (פ.צ דאק, נ.צ) ובמקומו הגיע ההולנדי אריק ואן דר מיר. זה יתרון גדול לב"ש".

 

השחקנים המסוכנים: "יש להם את החלוץ מרטון אפל, מלך השערים של הקבוצה (בן 25, כבש 16 שערים ב-27 משחקי ליגה, נ.צ). הוא גם התחיל לשחק בנבחרת לאחרונה. בנוסף, יש את שחקן ההתקפה האיטלקי דוידה לאנזפאמה  (30, כבש 11 שערים בליגה, נ.צ). הוא לא יכול לשחק באיטליה עקב הרחקה מהכדורגל במדינה שנגזרה עליו בגלל מעורבותו בפרשיית הימורים".     

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי