צפו בתקציר: הפועל באר שבע בפלייאוף האלופות אחרי 3:1 ללודוגורץ

הפועל באר שבע חוגגת על לודוגורץ
הפועל באר שבע חוגגת על לודוגורץ | אודי ציטיאט

האלופה שרדה משחק מטורף בבולגריה, במהלכו החמיצה פנדל ומשתי הקבוצות הורחק שחקן. למרות שפיגרה 3:0, שער מקרי במיוחד של גאדיר הציל אותה ושלח אותה לפלייאוף על העליה למפעל היוקרתי

קבוצות: לודוגורץ
(גודל טקסט)
הפועל באר שבע הציגה הערב בבולגריה עוד שלב בהתקדמות שלה כקבוצה גדולה. למרות שפיגרה 3:0 מול לודוגורץ, וכבר היתה מחוץ לליגת האלופות, שער מקרי של מוחמד גאדיר הפך את החלוץ המחליף בן רגע לגיבור של האלופה, ושלח את ברק בכר וחניכיו לפלייאוף על העליה לליגת האלופות בזכות 1:3 מתיש.


החמצת פנדל בדקות הסיום, שני כרטיסים אדומים ובעיקר הרבה לחץ, כל אלה היו מנת חלקם של שחקני שתי הקבוצות במשחק שאף אוהד הפועל באר שבע לא ישכח. האדומים נראו חסרי אונים בפתיחה, ולודוגורץ הגיעה ממוקדת עם לחץ עצום על ג'ון אוגו ושאר עושי המשחק מישראל, שלעיתים גלש לאגרסיביות מוגזמת.



כבר בדקה התשיעית עלתה המארחת ליתרון משער של וודנרסון, שכעבור 24 דקות השווה את המאזן הכולל בין הקבוצות אחרי טעות קשה של גיא חיימוב. בדקה ה-56 הסיפור כבר היה נראה כמעט אבוד עם 3:0 בולגרי שהוציא את האוויר מהאדומים המיואשים.


גמור? לא אם שואלים את מוחמד גאדיר. החלוץ שכמו שאר חבריו, שיחק רע ולא רשם מצבים משמעותיים השתלט על כדור תועה אחרי טעות של לודוגורץ במרכז המגרש, דהר כל הדרך לרחבה, ובעזרת רגל ירוקה שלח את הכדור לרשת של בראון ואת ב"ש לפלייאוף הצ'מפיונס, מה שלמעשה הבטיח לה עונה אירופית נוספת, לפחות בשלב הבתים של הליגה האירופית.



גדולים. ב
גדולים. ב"ש חוגגת על לודוגורץ (אודי ציטיאט)


בשלב הזה כבתה לודוגורץ, ויצאה כמעט לחלוטין מתכנית המשחק שלה. הבחורים של ברק בכר הגיעו למצבים קורצים, ויכלו לכבוד עוד אחד. השיא היה בפנדל בו זכתה ב"ש, אך ג'ון אוגו החמיץ אותו ברשלנות והוסיף עוד מימד לחץ בדקות הסיום. מיכאל אוחנה הורחק בצהוב שני ולא ישחק במשחק הראשון בפלייאוף. בדקה האחרונה גם מרסליניו הורחק.


הרכבים

הפועל באר שבע: גיא חיימוב, בן ביטון, שיר צדק, מיגל ויטור, מיהאי קורהוט, ג'ון אוגו, מהראן ראדי, דן איינבינדר (מיכאל אוחנה 58), מאור מליקסון (לואי טהא 68), טוני וואקמה, מוחמד גאדיר (וובה בראון 89).


לודוגורץ: חורחה בראון, לוקאס סאשה, איגור פלסטון, קוסמין מוצי, נתנאל, אניסט אבל (וירג'יל מיסידג'אן 71), סבטוסלב דיאקוב, מרסליניו, ג'ונתן קאפו (ז'ואאו פאולו 78), וונדרסון, קלאודיו קשרו.


לוח התוצאות בסיום. הישג מרשים
לוח התוצאות בסיום. הישג מרשים (אודי ציטיאט)


מהלך המשחק

דקה 9: 0:1 ללודוגורץ. תרגיל ממצב נייח של ב"ש הסתיים אצל ויטור, שהעביר כדור רוחב רע לאמצע ונתן את האות למתפרצת קטלנית של הירוקים. וונדרסון ניצל זאת, ודחק מקרוב יתרון כ"כ חשוב.


דקה 15: ביטון היתל בשני בולגרים על הקו ממש סמוך לרחבה, אך מתוך ה-16 לא המצא אף אדום והכדור הורחק לקרן.


דקה 21: אוגו התעמת עם מספר שחקנים של לודוגורץ שלטענתו מפעילים נגדו אגרסיביות יתר, בדומה למה שעשו למליקסון במשחק הקודם.


דקה 24: נתנאל הכניס כדור גדול לרחבה, וונדרסון ניסה לבעוט כדור שניתז לקאפו. האחרון מתוך הרחבה בעט בעיטה רעה החוצה.


דקה 33: 0:2. וונדרסון נשלח בכדור עומק שאליו יצא חיימוב רע מאוד. החלוץ הברזילאי עבר אותו בקלילות, וגילגל לרשת את הסיוט של ברק בכר.


הבולגרים חוגגים על חשבון ב
הבולגרים חוגגים על חשבון ב"ש (אודי ציטיאט)


דקה 56: 0:3. עוד חור גדול בהנגת באר שבע איפשר למרסליניו להשתלט על כדור מאחורי בן ביטון ולשים את לודוגורץ במצב ממנו עולים לפלייאוף ליגת האלופות. ב"ש על הקרשים ונראית אבודה מול הלחץ הירוק.


דקה 61: 1:3! כשהכל נראה אבוד, הגיע שער שהמונח "מקרי" הוא אנדרסטייטמנט בשבילו. איבוד כדור של המארחת הגיע אל גאדיר, שעם הרבה מהירות חדר לרחבה ובעט כדור שטוח שפגע ברגל בולגרית וקיפץ מעל ידיו המושטות של בראון לרשת.


דקה 73: מתפרצת מהירה של ב"ש בהנהגת וואקמה כמעט והסתיימה עם השני, אך גאדיר שקיבל כדור מהניגרי החמיץ ממצב קורץ.

אלופת ישראל מעפילה לשלב הפלייאוף בליגת האלופות ומבטיחה עונה אירופית חמה בטוטו טרנר! (צילום: באדיבות הפועל "תדיראן" באר שבע) pic.twitter.com/kXcyGhz58K

— מנהלת הליגות לכדורגל (@IPFL_FOOTBALL) August 2, 2017

דקה 86:
פנדל לב"ש! נגיעת יד בולגרית ברחבה הובילה לכדור עונשין מ-11 מטרים, שבמפתיע ניתן לג'ון אוגו. הניגרי ניגש לבעיטה אף הפציץ קילומטרים מעל המשקוף.


דקה 88: מיכאל אוחנה הורחק! אילו דקות סיום הזויות. אוחנה גלש לעבר שחקן בולגרי, והורחק על ידי השופט ללא היסוס בצהוב שני.


דקה 95:
מרסליניו הורחק גם הוא בכרטיס אדום לאחר עבירה מכוערת.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי