ניסיון לא קונים בכסף: הכירו את מאריבור, יריבת באר שבע

קבהא ומאריבור חוגגים
קבהא ומאריבור חוגגים | אתר רשמי

סגל שרץ שנים ביחד, תקציב לא גבוה, חלוץ ברזילאי שכובש ללא הפסקה, מאמן מוערך ולא מעט חיבורים לישראל. מאריבור נחשבת לקבוצה פחות טובה מאלופת ישראל, אבל היא ממש לא הולכת לעשות לה חיים קלים

(גודל טקסט)

מאריבור היא ככל הנראה היריבה הכי נוחה מבין היריבות האפשריות, אבל בהפועל באר שבע צריכים לדעת שמדובר בקבוצה עם ניסיון רב בגביעי אירופה השונים. לשלב הפלייאוף היא טיילה עם ניצחונות על אלופת איסלנד האפנרפיורדר ואלופת בוסניה זרינסקי. בשלושת המחזורים הראשונים בליגה הסלובנית היא ניצחה, אך לא הרשימה.

התקציב של הקבוצה הסלובנית קטן בצורה משמעותית ממה שמעמידה אלונה ברקת לרשותו של ברק בכר, אך החוזק שלה הוא ההמשכיות. סגל השחקנים רץ ביחד כבר מספר שנים ללא שינויים גדולים.

"הסגולים" זכו ב-14 אליפויות בסלובניה ובתשעה גביעים והיא הקבוצה עם הכי הרבה תארים בתולדות הליגה הסלובנית. בשבע השנים האחרונות היא זכתה בשש אליפויות והיא אחת הקבוצות היחידות שלא ירדו ליגה. בין השנים 2011-2014 הגיעה מאריבור ארבע פעמים ברציפות לשלב הבתים בליגת האלופות או בליגה האירופית.

לעומת באר שבע שמעולם לא עלתה לשלב הבתים בצ'מפיונס, מאריבור הגיעה פעמיים. הפעם הראשונה הייתה בעונת 1999/2000 והפעם האחרונה הייתה ב-2014/15 אז היא עברה בדרך את מכבי תל אביב וסלטיק. בליגת האלופות היא השיגה תוצאות תיקו מכובדות מול שאלקה וספורטינג ליסבון וגם הובסה 6:0 על ידי צ'לסי.

מפגש נוסף עם יריבה ישראלית היה מול מכבי חיפה בעונת 2011/12 בסיבוב השלישי במוקדמות ליגת האלופות. במשחק הראשון ניצחו הירוקים, אז תחת הדרכתו של אלישע לוי, 1:2 ובגומלים בסלובניה סיימו ב-1:1.

קבהא ושחקני מאריבור חוגגים (מאריבור, האתר הרשמי)
קבהא ושחקני מאריבור חוגגים (מאריבור, האתר הרשמי)

הקשר הישראלי הוא סוכן השחקנים דודו דהאן. הסוכן נמצא בקשרים טובים עם ראשי המועדון הסלובני ואף הביא אליה את סנטיהו סלליך (בקיץ האחרון) ואת מרואן קבהא (משחק גם בימים אלו). גם שחקנים נוספים בקבוצה שייכים לסוכנות של דהאן.

הכוכב הגדול של הקבוצה הוא החלוץ מרכוס טבארס. הברזילאי כבש עד היום 123 שערים (אחד מהם מול מכבי חיפה) ב-301 משחקים והוא מלך השערים של המועדון בכל הזמנים. כמו רבים מבני ארצו מדובר בקתולי אדוק שמרבה לקרוא בתנ"ך. ב-2012 הגיע לביקור בישראל יחד עם משפחתו וסיפר: "הביקור בישראל נתן לי המון אנרגיה". את העונה הנוכחית הוא פתח בכושר אדיר ומגיע רעב למפגשים מול אלופת ישראל.

שחקן בולט נוסף הוא לוקה זאהוביץ', בנו של שחקן העבר זלטקו זאהוביץ', שמשמש כיום כמנהל המקצועי של המועדון. בעבר הוא סומן כפוטנציאל גדול ובגיל 19 כבר נמכר להירנביין תמורת 700 אלף יורו, אבל לא השתלב וחזר למאריבור בעונה שעברה בה כבש 15 שערי ליגה. עוד שחקן מוכר הוא הבלם מרקו שולר, שעבר בהפועל תל אביב.

מרכוס טבארס. מכונת שערים (טוויטר)
מרכוס טבארס. מכונת שערים (טוויטר)

המאמן הוא דרקו מיליאניץ' שחזר בשנה שעברה לקדנציה שנייה במועדון לאחר שאימן אותה בין השנים 2008-2013. ב-2014 הגיע ללידס ופוטר אחרי חודש אחד בלבד. באנגליה טענו השחקנים לא הבינו את הוראותיו, אבל בכדורגל הסלובני הוא נחשב לאחד המאמנים המוערכים.

הקבוצה משחקת באצטדיון גן העם בסלובניה המכיל פחות מ-13 אלף מקומות. אוהדי הקבוצה חמים ומעודדים, אך אין במגרש אווירה עוינת. אי אפשר להשוות את מה שקורה שם להר הגעש בטרנר.
 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי