רונאלדו, מסי ובופון מועמדים לשחקן השנה של אופ"א

כריסטיאנו רונאלדו, ליאו מסי וג'אנלואיג'י בופון
כריסטיאנו רונאלדו, ליאו מסי וג'אנלואיג'י בופון | צילום: אופ"א רשמי

השלושה נבחרו לפיינליסטים לזכייה בפרס, שיחולק ביום חמישי הבא בהגרלת הבתים של ליגת האלופות. אלוף אירופה והפורטוגלית ייאבקו על זכייה שלישית בהיסטוריה

(גודל טקסט)
 אופ"א הודיעה רשמית שכריסטיאנו רונאלדו, ליאו מסי וג'אנלואיג'י בופון הם המועמדים הסופיים לשחקן העונה של 2016/17 מטעם התאחדות הכדורגל האירופית.


התואר יוענק בהגרלת הבתים של ליגת האלופות במונאקו, ביום חמישי הבא ב-24 באוגוסט. הרשימה נבחרה על ידי 80 מאמנים של קבוצות שהשתתפו בשלב הבתים של ליגת האלופות והליגה האירופית בעונה החולפת, בנוסף ל-55 עיתונאים נוספים. בערב ההגרלה אופ"א תחלק גם פרסים לשוער, לשחקן ההגנה, הקשר והחלוץ המצטיין ותבחר גם את נבחרת השנה.


 



רונאלדו, שכבש 12 שערים ומסר שישה בישולים, הוא המועמד הבכיר לזכייה בתואר אחרי שהוליך את ריאל מדריד לזכייה בליגת האלופות עם צמד בגמר מול יובנטוס שהסתיים ב-1:4 לבלאנקוס. בנוסף כבש הפורטוגלי שלושה שערים בחצי הגמר מול אתלטיקו מדריד וחמישה שערים בשני המפגשים מול באיירן מינכן ברבע הגמר. מסי לעומתו כבש 11 שערים ובישל פעמיים לפני שהודח בחצי הגמר מול הגברת הזקנה. בופון לעומתם, שמר שמונה פעמים על רשת נקייה לאורך הטורניר ועד הגמר כאמור, ספג פעמיים בלבד.






רונאלדו. יזכה פעם שנייה ברציפות? (Gettyimages)


שאר השחקנים שהשלימו את העשירייה הראשונה הם לוקה מודריץ' (ריאל מדריד), טוני קרוס (ריאל מדריד), פאולו דיבאלה (יובנטוס), סרחיו ראמוס (ריאל מדריד), קיליאן אמבפה (מונאקו), רוברט לבנדובסקי (באיירן מינכן) וזלאטן איברהימוביץ' (מנצ'סטר יונייטד).


בניגוד לבופון אגב, מסי ורונאלדו כבר זכו פעמיים בתואר בעבר כשאלוף אירופה עשה זאת ב-2013/14 ובעונה האחרונה והארגנטינאי ב-2010/11 וב-2014/15.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי