שבעה מועמדים מריאל מדריד לפרס שחקן השנה של פיפ"א

פרס רונאלדו
פרס רונאלדו | AFP

נציגי הבלאנקוס תוגמלו על הדאבל החלומי בעונה החולפת, גם מסי וגריזמן ברשימה. בגזרת המאמנים, זידאן מועמד לצד אנצ'לוטי וגווארדיולה, למרות שהספרדי לא זכה באף תואר

(גודל טקסט)

פיפ"א הודיעה היום (חמישי) על המועמדים בקטגוריות השונות לטקס The Best (נבחרי השנה) שיתקיים השנה בלונדון ב-23 באוקטובר.

בגזרת השחקנים, כריסטיאנו רונאלדו שזכה בפרס שנה שעברה, מועמד כמובן שוב ונחשב למועמד מוביל אחרי עוד עונה חלומית שגולת הכותרת שלה הייתה זכייה באליפות ספרד ובליגת האלופות בפעם השנייה ברציפות עם ריאל מדריד. הפורטוגלי הוא לא הנציג היחיד של הבלאנקוס, מהם מועמדים לא פחות משישה מועמדים נוספים: הקפטן סרחיו ראמוס, מרסלו, דני קרבחאל, לוקה מודריץ', טוני קרוס והשוער קיילור נבאס.



 

גם ליאו מסי מברצלונה שנבחר למקום השני אשתקד ואנטואן גריזמן שסיים שלישי ייאבקו שוב על התואר, כשאת רשימת 24 המועמדים משלימים ג'אנלואיג'י בופון, לאונרדו בונוצ'י, פאולו דיבאלה, אדן הזאר, אנגולו קאנטה, זלאטן איברהימוביץ', אנדרס אינייסטה, ניימאר, לואיס סוארס, הארי קיין, אלכסיס סאנצ'ס, רוברט לבנדובסקי, מנואל נוייר, ארתורו וידאל ופייר אמריק אובמיאנג.


 


רונאלדו. יגן על התואר? (AFP)


בגזרת המאמנים, הקדנציה המופלאה עד כה של זינדין זידאן בריאל מדריד זוכה לכבוד הראוי גם מפיפ"א. המאמן הצרפתי, שזכה בשבעה בתארים בתוך פחות משנתיים נמנה על 12 המועמדים של ארגון הגג של הכדורגל העולמי לתואר מאמן השנה. גולת הכותרת בקורות החיים הקצרים של זידאן כמאמן בכיר היא כמובן שתי זכיות רצופות בליגת האלופות, הישג שאף קבוצה לא עשתה עד שהבלאנקוס עשו זאת בסיום העונה שעברה.


עם זידאן נמצאים עוד 11 מועמדים כאמור, חלקם ראויים יותר וחלקם פחות, בטח לאור העונה האחרונה. אחד המועמדים הוא קרלו אנצ'לוטי, "המורה" של זידאן (הצרפתי שימש כעוזרו בריאל מדריד), שהוביל את באיירן מינכן לאליפות גרמניה, אך כשל בליגת האלופות (הודח ברבע הגמר ע"י זידאן וריאל מדריד). אנטוניו קונטה, שזכה באליפות עם צ'לסי, נמצא גם כן ברשימה. כמו כן, לאונרדו ז'ארדים, מאמן מונאקו, מתמודד על הפרס אחרי עונה בה נישאל מתואר האליפות את פאריס סן ז'רמן והביא את התואר לקבוצה אחרי 17 שנה. זאת בנוסף למסע מופלא בליגת האלופות שם נעצר רק בחצי הגמר על ידי יובנטוס. 



זידאן. מועמד לצד המנטור אנצ'לוטי (AFP)


מאוריסיו פוצ'טיניו, אמנם לא הוביל את טוטנהאם לזכייה בתואר, אך בתקציב יחסית שפוי לקבוצות הפרמייר-ליג סיים במקום השני וישחק שוב בליגת האלופות. את המאמנים הלאומיים מייצגים שניים. צ'צ'ה, מאמן נבחרת ברזיל החליף בתפקיד את דונגה הכושל במהלך מוקדמות המונדיאל כשסלסאו הייתה במצב גרוע, והוביל אותה להיות הנבחרת הראשונה שמבטיחה את עלייתה מהמוקדמות לטורניר שייערך ברוסיה. בנוסף גם יואכים לב, מאמן נבחרת גרמניה שזכה בגביע הקונפדרציות, נמצא ברשימה. 


שם מעט מפתיע ברשימה הוא זה של פפ גווארדיולה, שדי נכשל עם מנצ'סטר סיטי בעונה שעברה, אף על פי שהצליח להגיע לליגת האלופות. למרות תקציב ענק גווארדיולה הודח בליגת האלופות בשלב שמינית הגמר על ידי מונאקו ולא איים על תואר האליפות באנגליה כשלמעשה הוא לא זכה באף תואר בעונה שעברה. ז'וזה מוריניו, מאמנה של מנצ'סטר יונייטד שנכשל בליגה, אך זכה בגביע הליגה והליגה האירופית גם כן מועמד. הפרס יוענק בלונדון ב-23 באוקטובר.


פפ גווארדיולה (AFPׂ)
פפ גווארדיולה. בכל זאת נכלל ברשימה (AFPׂ)


הרשימה המלאה:
מסימיליאנו אלגרי (יובנטוס); קרלו אנצ'לוטי (באיירן מינכן); אנטוניו קונטה (צ'לסי); לואיס אנריקה (ברצלונה לשעבר); פפ גווארדיולה (מנצ'סטר סיטי); לאונרדו ז'ארדים (מונאקו); יואכים לב (נבחרת גרמניה); צ'יצ'ה (נבחרת ברזיל); ז'וזה מוריניו (מנצ'סטר יונייטד); מאוריסיו פוצ'טינו (טוטנהאם); דייגו סימאונה (אתלטיקו מדריד); זינדין זידאן (ריאל מדריד)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי