וויין רוני: "זה חשוב שנחזור לליגת האלופות"

וויין רוני וז'וזה מוריניו
וויין רוני וז'וזה מוריניו | AFP

מנצ'סטר יונייטד מוכנה לגומלין מול סלטה ויגו (חמישי, 22:05 בספורט1). מוריניו: "זה המשחק הכי חשוב בתולדות המועדון שלהם". וגם: פטר בוס ואייאקס ימנעו ממבוכה אצל ליון בדרך לגמר?

קבוצות: סלטה ויגו
(גודל טקסט)
 מנצ'סטר יונייטד ואייאקס אמסטרדם צפויות להיפגש בגמר הליגה האירופית ב-24 במאי באיצטדיון סולנה בשטוקהולם, בהנחה שלא יהיו הפתעות של הרגע האחרון מחר במשחקי הגומלין של חצי הגמר (חמישי, 22:05). יונייטד ניצחה במשחק הראשון 0:1 את סלטה ויגו בספרד ואילו ההולנדים הביסו בביתם 1:4 את ליון.


יונייטד הייתה רחוקה מלהרשים במשחק הראשון, אבל מרקוס ראשפורד העניק לה את הניצחון בבעיטה חופשית. המנג'ר ז'וזה מוריניו הקריב את המשחק האחרון בליגה נגד ארסנל ולמעשה הרים ידיים מראש במאבק על הטופ-4 בפרמייר-ליג כדי להגיע למשחק האירופי עם הרכב רענן, בידיעה שעלייה לגמר משמעותה 90 (או 120) דקות מכרטיס לליגת האלופות. השוער סרחיו רומרו אמור להיות השחקן היחיד שיפתח מחר באולד-טראפורד מאלו שאינם נמנים על ההרכב הראשון, הרי שדויד דה חאה זוכה למנוחה במפעל. עד למשחק באמירויות מול ארסנל, יונייטד לא ספגה שני שערים במשחק אחד מאז ה-26 בפברואר, משמע 16 משחקים.


מוריניו אמר במסיבת העיתונאים: "אם לא נעלה לליגת האלופות, זה כי לא היינו מספיק טובים. בסלטה ויגו אמרו שזה המשחק הכי חשוב שלהם בהיסטוריית המועדון, וגם עבורנו זה המשחק הכי חשוב. אנחנו מוכנים למשחק ונילחם כדי להיות בגמר". 

 Jose Mourinho talks about the importance of adding the @EuropaLeague to the #MUFC trophy cabinet… pic.twitter.com/eBswCWE3In

— Manchester United (@ManUtd) May 10, 2017

הקפטן וויין רוני הוסיף: "זו ההזדמנות שלנו לעלות לגמר ולזכות במפעל. זו הייתה תחרות קשה ומגיע לנו להיות כאן, אבל קודם כל עלינו לעבור את מחר. זה חשוב שנחזור לליגת האלופות, זה משהו שאנחנו רוצים".


בסלטה ויגו מקווים להפתיע. שני שחקנים שינסו לקלקל את החגיגה הם שני החלוצים ג'ון גווידטי ויאגו אספס, שניהם עם עבר בפרמייר-ליג. גווידטי השבדי שהשתייך בעבר למנצ'סטר סיטי העביר את הכדור למגרש של מוריניו: "הלחץ עליהם. באולד טראפורד האוהדים ירצו שהם ישחקו כדורגל ולא יבזבזו זמן כמו בבלאיידוס. במשחק בספרד והיינו קרובים לשיוויון". 


Winning the Europa League would earn Champions League qualification, but Wayne Rooney says the focus must be on lifting the trophy itself… pic.twitter.com/NnRkIHjdvS

— Manchester United (@ManUtd) May 10, 2017

יאגו אספס שעבר בממלכה תקופה לא קלה בליברפול הצהיר: "לפני תחילת הקמפיין אף אחד לא נתן לנו אחוז אחד של סיכוי. מרגע שריקת הסיום במשחק הראשון אנחנו עושים הכל כדי להשתפר ולהפתיע את יונייטד. היא אולי חסרה את הכוכב הכי גדול שלה, אבל יש לה סגל רחב והרבה כוכבים". סלטה מראה עייפות באחרונה ולא ניצחה חמישה משחקים בכל המסגרות, אבל גם הקבוצה שמרה על טריות שחקניה כשמאמנה אדוארדו בריסו ביצע עשרה שינויים בהרכב בהפסד למלאגה 3:0. ויגו גם כבשה רק שני שערים ב-540 דקות אחרונות ב"לה ליגה" וזה היה מול גראנדה. 

 

בכל הנוגע למשחק הנוסף, באייאקס יודעים שאסור להם לזלזל למרות הניצחון 1:4 במשחק הראשון. ברבע הגמר הם ניצחו בבית את שאלקה 0:2, אבל היו כבר בפיגור 3:0 מול שאלקה בחוץ ולבסוף נכנעו 3:2, תוצאה שהספיקה לעליית שלב.


פטר בוס מאמן אייאקס ומכבי תל אביב לשעבר התראיין ל"גארדיין" ואמר בין היתר: "החזרתי את הכדורגל של יוהאן קרויף לאייאקס. כל הקריירה היה לי שחקן אחד ומאמן שהערצתי וזה קרויף. מגיל 16 ידעתי שאהיה מאמן. קראתי כל ידיעה וכתבה על יוהאן קרויף ומה שהוא כתב". 


 

בוס סיפר גם שלמד מלואי ואן חאל והיה נוסע לראות אימונים שלו ושל פפ גווארדיולה: "ההגנה שלנו דומה. קוראים להגנה שלי נאיבית, אבל אם אתה עושה אותה נכון היא יעילה מאוד", אמר. 


Formidable! #UEL#ajalyopic.twitter.com/uLFzL6QVp8

— AFC Ajax (English) (@AFCAjax_EN) May 4, 2017

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי