המוקשים והאופציה המועדפת: הישראליות יוצאות לדרך באירופה

טל בן חיים
טל בן חיים | ערן לוף

היריבה הקשה שב"ש עלולה לקבל, ממי מכבי ת"א צריכה להיזר ומה הסיכוי שגלאטסראיי תבקר במושבה? כל מה שצריך לדעת לפני ההגרלה

(גודל טקסט)
עונת 2017/18 בפתח ומחר (שני, החל מ-13:00) שעון ישראל יוגרלו ארבע הנציגות הישראליות במפעלים האירופיים. בעיר ניון שבשווייץ תתקיים הגרלת שני סיבובי המוקדמות הראשונים בליגת האלופות ובליגה האירופית. הפועל באר שבע תפתח בסיבוב השני (11/12 ביולי והגומלין כעבור שבוע). מכבי ת"א ובית"ר ירושלים בסיבוב המוקדמות הראשון של הליגה האירופית (29 ביוני ו-6 ביולי) ואילו בני יהודה בשני (13 ו-20 ביולי). למעשה, מכבי ת"א ובית"ר ירושלים יידעו מי תהיה היריבה הבאה אם יעברו סיבוב ראשון. קצת סדר בבלאגן.


הפועל באר שבע

המכשולים: קבוצות שכבר פתחו את העונה, ז'ילינה 
האופציה המועדפת: כל יריבה מהסיבוב הראשון, דודלאנז' מלוקסמבורג 


17 יריבות אפשריות מחכות לאלופה, שבניגוד לשנה שעברה תהיה מדורגת בסיבוב המוקדמות השני. ז'ילינה הסלובקית היא האופציה הקשה ביותר. גם ז'לגיריס, שכבר נמצאת בעיצומה של העונה בליטא ומשייטת לעוד תואר, היא מהקבוצות היותר קשות בהגרלה ועל דנדאק האירית מיותר להרחיב את הדיבור. 


בשלב כזה של העונה החשש הוא לקבל קבוצה שנמצאת בכושר משחק טוב בהרבה. מריהמן הפינית כבר פתחה את העונה, אך מצבה בליגה לא טוב. גם בלטביה, ששולחת את האלופה ספרטק יורמלה, משחקים, וכך גם בגאורגיה שם האלופה ההיסטורית היא סמטרדיה, קבוצתו של סאדאת בוקארי. 



עוד ביקור בארץ? אוהדי דאנדק (דני מרון)


קוקסי האלבנית זכתה באליפות היסטורית והסגל שלה מלא זרים. גם בודפשט הונבד הפתיעה בהונגריה. השתיים הללו חזקות יחסית, אבל בהחלט קבוצות שצריך לעבור. לעומתן, ורדר סקופיה המקדונית, דודלאנז' מלוקסמבורג והנציגות שתגענה מהסיבוב הראשון יהיו אופציות נוחות יותר. 


מכבי תל אביב ובית"ר ירושלים

המכשולים: יריבות ממקומות נידחים, קבוצות מזרח אירופאיות עשירות 

האופציות המועדפות: אנדורה, מלטה, סן מרינו והסביבה


בדיוק כמו בעונה שעברה, שתי הקבוצות מתחילות בסיבוב הראשון בסוף יוני. אשתקד, מכבי ת"א טיילה מול נובה גוריצה הסלובנית (שהיא אחת היריבות היותר קשות שהייתה יכולה לקבל), בעוד בית"ר דילגה מעל סלובודה טוזלה הבוסנית. 


גם הפעם הסיטואציה דומה. רוב היריבות האפשריות נוחות על הנייר, אבל המוקשים מסתמנים ביעדים רחוקים או מגרשים ביתיים. למשל: שירוקי הבוסנית, זאריה המולדבית או אפילו פרישטינה, נציגת קוסובו, בהופעת בכורה במפעלים האירופיים. 



ורד מול ילגבה, עוד מפגש? (דני מרון)


יש גם אופציות מוכרות. גוריצה, ילגבה אותה עברה בית"ר בשנה שעברה, לינקולן רד אימפס מגיברלטר (שניצחה אשתקד את סלטיק) וכן ושאש ההונגרית שפגשה את בית"ר למשחק אימון. יריבה קשה על הנייר היא אירטיש הקזחית במדיה משחק אקס בני סכנין רודריגו אנטוניו. 


עוד על הפרק: מסעות לאירלנד, צפון אירלנד, וויילס, איסלנד או איי פארו. סביר להניח שבשלב הזה יעדיפו אנשי מכבי ת"א ובית"ר להימנע מטיסות ארוכות ליעדים רחוקים. בכל מקרה, הצפי הוא שהשתיים תעפלנה לסיבוב השני. 


גם בסיבוב השני השתיים תהיינה מדורגות. רוב היריבות האפשריות צריכות לעבור את הסיבוב הראשון והרשימה כוללת שם אחד סקסי: ריינג'רס הסקוטית. עוד אופציות בעייתיות: קייראט, צסק"א סופיה, ואוסייק.


בני יהודה

המכשולים: גלאטסראיי, מידטיילנד, לך פוזנן, ברונדבי, אברדין, אוטרכט
האופציות המועדפות: קבוצה שלא פתחה את העונה רצוי מליגה בסדר גודל של ישראל 


הכתומים חוזרים לאירופה לאחר היעדרות ממושכת, יפתחו בסיבוב השני ולא יהיו מדורגים. האופציות קשות, אך רובן צריכות לעבור את הסיבוב הראשון. גלא הטורקית היא הקבוצה הבכירה ביותר במוקדמות בשלב הזה, אבל גם יריבות כמו היידוק ספליט, אפולון לימסול, א.א.ק לרנקה, הכוכב האדום בלגרד ולוצרן עדיפות על בני יהודה. 



סניידר, ביקור בישראל? (Gettyimages)


בשלב כזה של העונה, כפי שבני יהודה עצמה הוכיחה בעבר, אפשר להפתיע על ידי מוכנות בשלב מוקדם. יוסי אבוקסיס יעדיף בוודאי קבוצה שלא פתחה את העונה ועדיין נמצאת בשלב של ההכנות. למשל, וויבודינה הסרבית או וידאוטון ההונגרית. היגיון הלא מדורגות אומר: תפוס את מי שלא מוכן או שאירופה לא בראש מעייניו. הבעיה היא שגם בבני יהודה לא בהכרח שמו את אירופה כמטרה. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי