לא קל, לא נורא: הכירו את יריבת מכבי ת"א אלטאך

שחקני אלטאך חוגגים
שחקני אלטאך חוגגים | אתר רשמי

אצטדיון ביתי אין, כוכבים גדולים לא נמצאים בסגל, אבל הצהובים צריכים להיזהר. "יש להם מאמן טוב, הם באו מוכנים", אמרו בגנט שהודחה על ידם מהליגה האירופית

(גודל טקסט)

מכבי תל אביב יכולה הייתה לקבל הגרלה קלה יותר מאשר אלטאך האוסטרית. אמנם מדובר בקבוצה לא מנוסה בגביעי אירופה, אבל כל מועדון שמנצח את גנט 1:3 בבית אחרי 1:1 בחוץ בגביעי אירופה הוא בוודאי מסוכן. "יש לאלטאך מאמן טוב, כי הם באו מאוד מוכנים טקטית. יש להם התקפה קטלנית ומהירה", אמר אחד מאנשי גנט. 

סוד ההצלחה שלה הוא משחק קומפקטי, מאוד קבוצתי ללא כוכבי על. את הסגנון הנהיג מאמנה קלאוס שמידט בן ה- 49 שאימן קבוצות קטנות ובאחרונה את בלאו וייס לינץ מליגת המשנה. הקבוצה ממונת על ידי חברת הימורים אוסטרית "קאש פוינט רנדורף" ומשחקת בטירול, אחד האיזורים הכי יפים באוסטריה.

ב"קורייר צייטונג" דירגו בכתבה בתחילת העונה את אלטאך כקבוצה שנעה בין צללים לאור גדול. כזו שמחפשת את עצמה ומשחקת רק עונה רביעית בליגה העליונה באוסטריה. לפני כן שיחקה חמש שנים בליגת המשנה. היא משחקת עונה ראשונה בתולדותיה במוקדמות של הליגה האירופית ועברה את צי'קורה שאקיירה הגיאורגית, דינמו ברסט הבלארוסית ואת גנט כאמור בדרך למפגש עם מכבי תל אביב.

אלטאך הייתה בפגרת החורף העונה שעברה במקום השני בליגה ומצאה עת עצמה נאבקת נגד רד בול זלצבורג ואוסטריה וינה, אחרי שעונה לפני כן סיימה שמינית ונאבקה נגד הירידה. הקבוצה עברה הרבה שינויים בקיץ כאשר הגיעו 13 שחקנים ועזבו שישה, אבל אף אחד מהם לא שם מוכר לכדורגל הישראלי. מלך השערים שלהם עונה שעברה עם עשרה שערים ניקולה דובנדן נמכר להיינהיים בליגה השנייה בגרמניה. הקשר השווייצרי דימיטרי אוברלין עם תשעה שערים הגיע לבאזל.

קלאוס שמידט (טוויטר)
קלאוס שמידט (טוויטר). הנהיג סגנון קבוצתי

הרכש הכי בולט הוא קשר ריד סטפן נוץ בן ה-25 שכבש שער מול גנט. שוער הקבוצה הוא מרטין קובראס שחזר אליה מאלטאך ב'. יש לקבוצה רק ארבעה זרים. השוער המחליף פיליפ דימיטרוביץ' הסרבי שלא שיחק מעולם במדינתו. שוער נוסף אגב הוא אנדי לוקס שחזר מניתוח בכתפו, ומשמש כשוער הראשון של הקבוצה, אך עדיין לא שיחק העונה בשל הניתוח.

ישנם שני שחקנים מקמרון – הקשר ניקולה מומי והחלוץ אנגט מהופ שכבש ב-1:1 נגד גנט במשחק הראשון. האחרון, שנחשב לכישרון גדול, לא שיחק בגומלין מול הבלגים עקב פציעה והוא הוחלף על ידי החלוץ בן ה-36 האנס אייגנר. כמו כן ישנו המגן ברזילאי גלבאו לוקאס. 

מומי נגלמאו (טוויטר)
מומי ניקולאס נגלמאו (טוויטר). אחד משני קמרונים בקבוצה

בנוגע למערך, שמידט השתמש בהגנה של שלושה בלמים בעונה שעברה, אבל חזר לשחק עם ארבעה בעורף העונה. הקבוצה מחפשת לדברי המנהל הספורטיבי שלה, גאורג זלהופר, חלוץ אירופי מהיר. "הם יודעים שאין להם סיכוי להתברג שוב בצמרת במקום רביעי כמו שנה שעברה, אבל הם רוצים לסיים שוב אחרי ארבע הגדולות", כתב העיתון "קוריר צייטונג".

האצטדיון של הקבוצה קרוי "סטדיון שנאבלהולץ" והוא מכיל כ-8,500 מקומות, אבל רק כ-3,000 צופים מגיעים בממוצע למשחקי הקבוצה ואין במגרש אווירה עוינת מדי או עידוד מסיבי. העונה באוסטריה כבר החלה. אטלאך הביסה את אוסטריה וינה 0:3 והובסה על ידי אדמירה 4:1. כמו שנאמר היא נעה בין צל לאור. מכבי צריכה לנצל את הצל שלה וחוסר הניסיון, אבל בשום אופן לא לזלזל.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי