קרויף: "גולדהאר רצה שאנסה לאמן". טיבי צפוי לפתוח

ג'ורדי קרויף
ג'ורדי קרויף | אודי ציטיאט

מכבי תל אביב סיימה את הכנותיה לאלטאך (חמישי, 21:30 בספורטHD1) והמאמן אמר: "זה יתרון שאני מכיר את השחקנים והם אותי". מאמן האוסטרים: "יהיה לנו קשה מול טל בן חיים". הבלם התאמן, גם ריקן מתוכנן להרכב

(גודל טקסט)
מכבי תל אביב עורכת את הכנותיה האחרונות למשחק הראשון מבין שניים בפלייאוף הליגה האירופית, מחר באוסטריה מול אלטאך, שבסיבוב הקודם הדיחה את גנט הבלגית (חמישי, 21:30 בספורטHD1).


במסיבת העיתונאים אמר המאמן ג'ורדי קרויף: "זו העונה השישית שלי במכבי תל אביב והיו לי כאן המון שנים כדי לעקוב אחר הדרך שלנו. איבדנו הקיץ שחקנים וניסינו לבנות מחדש את הסגל כדי לשחק כדורגל טוב. העפלנו לשלב הבתים שלוש פעמים ומחר אנחנו שוב במשחק קשה בפלייאוף – אבל אם אנחנו רוצים להיות בבתים, צריך לפגוש יריבות קשות בדרך".



"אנחנו מכבדים את היריבה ואם נחשוב שאנחנו פייבוריטים אנחנו נטעה. עלינו לכבד את כל מי שנפגוש והכוונה שלנו מחר היא כמובן לעשות צעד נוסף כדי להתקדם לשלב הבתים, אבל אלטאך הוכיחה המון איכותיות גם נגד זלצבורג בשבת, שזו קבוצה שלדעתי שמחה לחזור מהמשחק עם שלוש נקודות. יש שחקנים ישראלים בגנט, אז זו קבוצה שאנחנו מכבדים אותה ורואים אותה בטלוויזיה. אלטאך הוכיחה את היכולות שלה כשהדיחה אותה ואנחנו יודעים למה לצפות".



"אלטאך הוכיחה את היכולות שלה" (אודי ציטיאט, אוסטריה)


ההולנדי גם נשאל על סגנון המשחק הצפוי והשיב: "אנחנו מועדון שתמיד מכבד את היריב, אבל מנסה לשחק את המשחק הרגיל שלנו ואני חושב שזו תהיה טעות לשנות את זה. כמובן שאנחנו יודעים שבשני משחקים חשוב להשיג תוצאה טובה הביתה, אבל ננסה לנצח, ננסה לנצח בכל משחק שנעלה אליו. יהיה לנו קשה לבצע שינויים בסגנון והמטרה תהיה לשמור על כדור ולשחק כדורגל טוב".





ההחלטה לרדת לקווים: "לא הרגשתי שכמנהל מקצועי אני צריך לקבל החלטה כואבת ולהחליף מאמן בינואר, לא הרגשתי בנוח עם זה. הבעלים רצה שאנסה לאמן והרגשתי אחרי חמש שנים כמנהל מקצועי שתמיד טוב לשנות ולנסות דברים חדשים. אני מכיר את השחקנים והם אותי ואני חושב שזה יתרון, כי קל יותר לשני הצדדים".


לצדו של המאמן ישב אבי ריקן, שעשוי לפתוח מחר בקישור: "אנחנו בשלב הפלייאוף ויש לנו סיכוי טוב להעפיל לשלב הבתים, אבל העובדה ששתי הקבוצות כאן משמעותה שכל אחת שיחקה מספר משחקים ונמצאת בכושר טוב. יהיה משחק קשה לשני הצדדים, העובדה שהליגה האוסטרית החלה לא מקנה לאלטאך יתרון.



ג'ורדי קרויף ואבי ריקן במסיבת העיתונאים (אודי ציטיאט, אוסטריה)


קרויף ערך כידוע רוטציה רחבה במשחק האחרון של הקבוצה, בגביע הטוטו מול הפועל רעננה בשבת (1:2), ולא צפוי לבצע שינויים בהרכב, למעט חסרונו של הקשר אייל גולסה שנשאר בארץ בגין פציעה. כידוע גם המגן אלי דסה פצוע בשבועות האחרונים ולא יעמוד לרשות הקבוצה באוסטריה. לעומתם, הבלם איתן טיבי ערך אימון מלא הערב באוסטריה ואמור לשוב ל-11 לצדו של טל בן חיים הבלם. אבי ריקן אמור להיות זה שיעלה בקישור לצד ייני ובאטוקיו, אולם גם דור מיכה עשוי לשחק בעמדה זו.




קרויף באימון המסכם באינסברוק (אודי ציטיאט, אוסטריה)


"מכבי תל אביב קבוצה הולנדית, מאורגנת ועם מחץ"
"אני חושב ששיחקנו ממש טוב מול רד בול זלצבורג בשבת ומדובר בקבוצה ברמה של מכבי תל אביב וגנט", כך אמר קלאוס שמידט מאמן אלטאך לקראת המשחק מול הצהובים מחר בסיבוב הפלייאוף של הליגה האירופית.


שמידט הוסיף: "היינו שווים מול האלופה האוסטרית וחטפנו גול רק בתוספת הזמן. כבר תקופה ארוכה שאנחנו מתעלים נגד קבוצות חזקות מאתנו, כך שיש לי סיבות לאופטימיות".


על היריבה מישראל אמר שמידט: "מכבי תל אביב היא קבוצה הולנדית. משחקת 4-3-3, מרבה להחזיק בכדור, מאורגנת, עם הרבה מאוד מחץ. יש לה הרבה מאוד שחקנים שמנוסים במעמדים האלה משום שגם השחקנים הישראלים רכשו ניסיון בקבוצות מאירופה".



בן חיים מפחיד את מאמן אלטאך (דני מרון)


מאמן אלטאך שפך מחמאות על טל בן חיים הבלם: "מעבר ליכולות המקצועיות שלו ולנסיון העשיר, הוא שיחק בשלוש קבוצות פרמייר-ליג כמו בולטון, צ'לסי ומנצ'סטר סיטי, מדובר במנהיג אמיתי שמכוון ומארגן את השחקנים על כר הדשא. יהיה קשה להתמודד מולו".


הקפטן פיליפ נצר הוסיף: "הייתה לנו מחצית רעה נגד בלנשש לפני שנתיים והודחנו. אנחנו נצטרך להיות מאוד זהירים מהפתיחה ואם נפתח כמו שצריך ונשיג תוצאה טובה, נגיע עם תוכנית לשבוע הבא".




טיבי עם באטוקיו וקיארטנסון. הבלם ערך אימון מלא (אודי ציטיאט, אוסטריה)


הרכבים משוערים

אלטאך: מרטין קורבס, אנדראס לינהארט, פיליפ נצר, בנדיקט זח, לוקאס גלבאו, סימון פיסינגר, פטריק סלומון, כריסטיאן דובראס, סטפן נאץ, לואיס נגוואט-מהאופ, מומי נגאמלו.


מכבי תל אביב: פרדראג ראיקוביץ', יובל שפונגין, טל בן חיים, איתן טיבי, אופיר דוידזאדה, שרן ייני, כריסטיאן באטוקיו, אבי ריקן (דור מיכה), עומר אצילי, ארון שינפלד, וידאר קיארטנסון.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי