טוואטחה עלול שלא לפתוח, קובאץ': לא נעשה חיים קלים לדורטמונד

טאלב טוואטחה
טאלב טוואטחה | Gettyimages

מאמנה של פרנקופרט ("יש לנו יתרונות אחרים") עדיין לא החליט עם להעניק לישראלי את הקרדיט בגמר הגביע מחר (21:00)

(גודל טקסט)
בורוסיה דורטמונד ואיינטרכט פרקנקפורט ישחקו מחר (21:00, ספורט 2) בגמר הגביע הגרמני בברלין כאשר כמה שאלות מעניינות נשאלות. האם פייר אמריק אובמיאנג ישחק את משחקו האחרון עבור דורטמונד ועוד שאלה – האם טאלב טוואטחה ישחק ויזכה שנה שנייה ברציפות בגביע (שנה שעברה זכה עם מכבי חיפה)?


טוואטחה מקווה לשחק אחרי שכיכב בגביע העונה וכבש שני שערים ובישל עוד שער במשחקים שקדמו לגמר כשגם במשחקי הליגה הוא שותף לאחרונה. יחד עם זאת, עדיין לא ברור אם יפתח בהרכב. בלם פרנקפורט, דויד אברהם, הארגנטיני בן ה-30, יצטרך לעצור את אובמיאנג שכבש 31 שערי ליגה העונה וזכה בתואר מלך השערים. 



טימוטי צ'אנדלר יצטרך לעצור את מרקו רויס. במרכז המגרש הקרב יהיה בין נורי שאהין, שנכנס לנעליו של ג'וליאן וייגל הפצוע, למרקו פביאן המכסיקני. הקרב האחרון הוא בין מאמן דורטמונד תומאס טוכל, שלא בטוח שיישאר בקבוצה וניקו קובאץ', שנחשב ל"אלוהים" של פרנקפורט. פרנקפורט איבדה את המגן הימני שלה, האורוגוואי ג'יזרמו וארלה (מושאל ממנצ'סטר יונייטד) שבצורה שלומיאלית גרם לעצמו דלקת בגוף בגלל קעקוע חדש. בגרמניה האשימו אותו שהוא חובבן אחרי שהנהלת הקבוצה הזהירה אותו לא לעשות את הקעקוע והזעם כלפיו הוא גדול. 

תומאס טוכל (AFPׁׁׂׂ)
תומאס טוכל (AFPׂ)

ניקו קובאץ'
אמר במסיבת עיתונאים: "ההעפלה לגמר הגביע היא הישג מיוחד. אני אשמח מאוד אם התואר הזה יהיה רשום בקריירה שלי. נעשה הכל כדי לנצח. לדורטמונד יש יותר סיכוי לנצח, אבל יש לנו יתרונות אחרים ולא נעשה להם חיים קלים. במשחק בודד הכל אפשרי". אלכסנדר מאייר, חלוץ הקבוצה בן ה-34,  הודה: "זה יהיה המשחק הכי גדול בקריירה שלי". 


בדורטמונד נוצר סכסוך לאחרונה בין טוכל ליו"ר הקבוצה האנס יואכם ואצקה. יחד עם זאת, אבל השניים התחבקו והתנשקו ערב הגמר. הרקע למתיחות: טוכל האשים את ואצקה שהחליט להסכים לדחיית המשחק באלופות נגד מונאקו אחרי הפיצוץ באוטובוס מבלי להתייעץ איתו או עם השחקנים. דורטמונד הודחה כזכור ברבע הגמר על ידי הצרפתים. לוסיאן פברה מניס הוזכר כמועמד להחליף את טוכל.  השוורצגלבאן מועמדים לניצחון אחרי שסיימו במקום השלישי העונה, ואילו פרנקפורט לא הציגה טובה ב-2017 וניצחה רק שלושה משחקי ליגה. קבוצתו של קובאץ' סיימה סיימה במקום ה-11 בליגה. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי