פיטר בוס יחתום מחר כמאמן דורטמונד לשנתיים

פטר בוס
פטר בוס | AFP

אקס מכבי תל אביב משתדרג ועל פי דיווח ב"בילד" יחליף את טוכל במועדון הפאר שישלם חמישה מיליון יורו על התרת חוזהו. שחקני אייאקס מאוכזבים מעזיבתו. מי המועמד להחליפו?

(גודל טקסט)

קרוב מתמיד. ה"בילד" פרסם שאקס מכבי תל אביב פיטר בוס יחתום מחר (שלישי) כמאמן דורטמונד ויחליף את תומאס טוכל. ההולנדי בן ה-53 יחתום לשנתיים אצל השוורצגלבן שישלמו לאייאקס חמישה מיליון יורו עבור התרת חוזהו של המאמן, אחד מסעיפי השחרור הגבוהים ביותר ששולמו על מאמן בהיסטוריה.

בוס אגב צוטט באותה ידיעה וחשף דווקא כי סבתו היתה אוהדת שאלקה, דבר שלא בטוח יקל עליו בכניסה לתפקיד אם כי גם באייאקס האוהדים התחברו אליו לבסוף למרות שצמח בפיינורד היריבה המרה. הוא ירוויח ארבעה מיליון יורו לעונה.

המאמן עלול להתמודד עם העובדה שפייר-אמריק אובמיאנג עשוי לעזוב לפאריס סן ז'רמן אחרי שכבש 51 שערים ב-63 משחקים בבונדסליגה, אבל בדורטמונד הבטיחו לבוס שאם הגבונזי יעזוב הם יילכו על החלוצים הכי גדולים ביבשבת והמועמדים להגיע הם אלברו מוראטה (ריאל מדריד), אלכסנדר לקאזט (ליון) או מריו באלוטלי (ניס). בדורטמונד טוענים שבוס מתאים לטיפוח צעירים והשבחתם.


בוס עם קלאסן, השחקנים מאוכזבים (AFP)

העיתון "הט פארול" שיואצ באמסטרדם פרסם ששחקני אייאקס מאוכזבים מעזיבת בוס אחרי שנה. ג'ואל ולטמן אמר: "זה יהיה חבל. עלינו איתו לגמר הליגה האירופית. אולי לא לקחנו תואר, אבל הוא קידם את הקבוצה. היינו קבוצה מאושרת העונה ורצינו לקטוף את הפירות שנה הבאה כך שחבל מאוד שזה לא יקרה איתו". הקפטן דייבי קלאסן אמר: "זה חבל, אבל אפשר להבין שיש לו הזדמנות לשדרג את עצמו למועדון גדול יותר".

לפי "סקיי גרמניה" מאמן מיינץ בעונה האחרונה, מרטין שמידט השוייצרי, הוא אחד המועמדים להחליף את בוס. האפשרות שפרנק דה בור יחזור נשללה. 

 


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי