פיטר בוס הוצג בדורטמונד: "אני לא מאמן שתמיד עוזב אחרי שנה"

פיטר בוס
פיטר בוס | Gettyimages

אקס מכבי תל אביב ואייאקס חתם אצל השוורצגלבן עד 2019 והתייצב למסיבת עיתונאים: "כבוד לאמן את אחד מ-10 המועדונים הגדולים בעולם, אני לא יכול לחכות לראות את הקיר הצהוב". מריו באלוטלי צפוי לחתום

(גודל טקסט)
עסקת פטר בוס נסגרה רשמית. אקס מכבי תל אביב ומאמן אייאקס בעונה האחרונה חתם לשנתיים אצל השוורצגלבן וישתכר על פי דיווחים כארבעה מיליון יורו לעונה, כאשר אייאקס תקבל חמישה מיליון יורו פיצוי על הפרת החוזה, אחד הסכומים הגבוהים ביותר ששולמו על מאמן בהיסטוריה.


במסיבת העיתונאים להצגתו של בוס אמר תחילה מנכ"ל המועדון האנס-יואכים ואצקה: "הייתה לנו, לי ולמנהל המקצועי מיכאל צורק, תחושה טובה לגביו מהרגע שהתחלנו לשוחח, הרגשה שביחד נוכל לגדול".


צורק
עצמו אמר גם הוא על הבחירה בהולנדי: "הכדורגל של פיטר הוא לא שונה ממה שאנחנו והאוהדים שלנו רוצים לראות. כדורגל התקפי, אבל עם החזקה דומיננטית בכדור והתמקדות בצעירים".


מיד לאחר מכן הופנו השאלות לעברו של אקס אייאקס ומכבי תל אביב, פיטר בוס שאמר: "דורטמונד זו אחת מ-10 הקבוצות הגדולות בעולם, וזה כבוד גדול לאמן אותה. שוחחתי עם ואצקה וצורק במשך שלוש שעות, והשתכנעתי שנוכל לעבוד ביחד. אני לא יכול לחכות לראות את הקיר הצהוב, ולאמן באחת הליגות הכי תחרותיות בעולם".




בוס. לא תמיד עזב קבוצות תוך עונה או שתיים (Gettyimages)


בוס נשאל כמובן על כך שעזב את אייאקס לאחר עונה אחת בלבד, ושקודם לכן נטש את מכבי תל אביב עבור חזרה להולנד תוך מספר חודשים: "נכתב רבות בהולנד על הדרך בה העסקה התבצעה, אבל כרגע רק דורטמונד חשובה ולא מה שהיה בעבר. אני מסתכל קדימה. אני מאמן 20 שנה, ולא תמיד עזבתי אחרי עונה או שתיים".



בעבר שיחק בוס בגרמניה, למשך תקופה קצרה ברוסטוק, ועם חזרתו אמר על הכדורגל הגרמני: "זו ליגה שבתור ילד הייתי קם לראות בשש בבוקר. אני שמח לחזור לגרמניה. חתמתי לשנתיים וזה לא 'רק' לשנתיים. נראה מה יהיה".


בנוסף נשאל בוס אם בכוונתו לצרף את אחד משחקני אייאקס בעונה האחרונה, ובעיקר את קספר דולברג: "אנחנו מחתימים אותו מחר!", אמר בוס וצחק, "לא שוחחנו כלל על העברות". עם זאת, מי שכן צפוי להצטרף, כך נראה, הוא מריו באלוטלי, שסוכנו מינו ראיולה הבהיר היום במקביל למסיבת העיתונאים: "כן, הוא יחתום בדורטמונד".



באלוטלי. יהיה הרכש המשמעותי הראשון של בוס? (AFP)


עוד קודם לכן, ב"בילד" נכתב שבוס לא נזקק לשכנוע גדול כדי להסכים לחתום בגלל האג'נדה של המועדון שמדברת על משחק התקפי ומהיר, קבוצה צעירה ויכולת להגיע להישגים. מנכ"ל אייאקס אדווין ואן דר סאר אמר: "יש לי רגשות מעורבים על ההעברה הזאת. כשבוס הגיע לאייאקס בשנה שעברה לא היתה כוונה שהוא יעזוב אחרי שנה. היתה לנו עונה גדולה במיוחד בליגה האירופית. כמו השחקנים שלנו גם המאמן זכה להתעניינות ממועדוני צמרת באירופה. הלכנו רחוק מאוד כדי להשאיר אותו באייאקס ומצד שני היה לנו הסכם מצוין עם דורטמונד. אנחנו צריכים עכשיו להחתים מאמן טוב לפני פתיחת ההכנות לעונה החדשה".


בתוך כך, פורסם שבלם הרכש החדש דן אקסל-זאגדו יהיה מאטס הומלס החדש בדורטמונד. הבלם בן ה-18 מתנשא לגובה 1.95 מטר ומשמש כקפטן נבחרת צרפת עד גיל 18. המנהל המקצועי של דורטמונד, מיכאל צורק, אמר: "הוא כישרון ענק, אבל גם צעיר מאוד. ניתן לו את כל הזמן שבעולם". בקבוצה אומרים שעוסמאן דמבלה הצרפתי יסייע לבלם פאריס סן ז'רמן לשעבר בקליטה שלו.



זגאדו, מסומן לגדולות (AFP)


בוס עלול להתמודד עם העובדה שפייר-אמריק אובמיאנג עשוי לעזוב כאשר אלכסנדר לקאזט מליון ומריו באלוטלי מועמדים להגיע במקומו.


במקביל לפי ה"בילד" מקסימיליאן פיליפ מפרייבורג בדורטמונד שתשלם עליו 20 מיליון יורו. הקיצוני בן ה-23 כבש העונה תשעה שערים במדי פרייבורג ונחשב לכישרון עולה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי