פיליפ לאם נבחר לכדורגלן השנה בגרמניה

פיליפ לאם
פיליפ לאם | Gettyimages

המגן שרק לפני כחודשיים תלה את הנעליים ועזב את הענף, זכה לרוב קולות העיתונאים במדינה וגבר על קרוס ואובמיאנג: "כנראה שבחרו בי אלו שצפו בכל הקריירה שלי"

(גודל טקסט)

 פיליפ לאם פרש מכדורגל לפני חודשיים כשהוא בן 33 בלבד, אבל התארים ממשיכים לזרום גם עתה. המגן זכה שמונה פעמים בבונדסליגה, שבע פעמים בגביע הגרמני, פעם אחת בליגת האלופות וגם במונדיאל 2014, אולם ייתכן שהתואר האחרון ככדורגלן יהיה השחקן הגרמני של 2017.

לאם נבחר ברוב קולות על ידי עיתונאי הספורט בגרמניה – למגן שפרש היו 242 קולות, כך שהוא הקדים את טוני קרוס מריאל מדריד (192 קולות) ופייר אמריק-אובמיאנג מדורטמונד (120 נקודות) במשאל בו לקחו חלק 882 עיתונאים.

"זה כבוד גדול ומאוד משמח אותי. אני חושב שהעיתונאים שבחרו בי צפו בי לכל אורך הקריירה", אמר לאם שסיים במקומות השני והשלישי ב-2004 וב-2006 בהתאמה. "ההיסטוריה מראה שלשחקני הגנה קשה לזכות בתואר שחקן השנה מכיוון שבאופן נורמלי עושים זאת בדרך כלל החלוצים שגונבים את הכותרות", הוסיף בהתרגשות לאחר ששנתיים רצופות נבחר שחקן הגנה, בעונה שעברה היה זה ג'רום בואטנג שגם הוא מבאיירן.


זכה לכבוד מהעיתונאים הגרמנים ופרש עם תואר נוסף (Gettyimages)

מי שיהיה הקפטן החדש של באיירן מינכן בשל פרישת לאם הוא השוער מנואל נוייר, שרק אתמול הוכרז עליו רשמית כמחליפו של המגן. מי שצפוי לשמש כמחליף של לאם על כר הדשא הוא ג'ושוע קימיך, שמשחק גם כן כמגן/קשר.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי