צפו בתקצירים: 1:2 לאתלטיקו על נאפולי, 0:3 לליברפול מול באיירן

סאדיו מאנה
סאדיו מאנה | AFP

הקולצ'ונרוס, שהפכו פיגור לניצחון, יפגשו מחר (רביעי, 21:30, ספורט2) את קבוצתו של יורגן קלופ, שדרסה את הבווארים, בגמר גביע אאודי. המפסידות ישחקו על המקום השלישי (רביעי, 18:45, ספורט2)

(גודל טקסט)
הקבוצות הגדולות בעולם ערכו משחקי ראווה באוסטרליה, סינגפור, ארצות הברית ושאר מדינות מרוחקות – אבל רגע לפני שהעונה יוצאת לדרך רשמית, הן כבר פוגשות אחת את השנייה ברחבי אירופה והערב (שלישי) יצא לדרך טורניר "אאודי" היוקרתי, אותו מארחת באיירן מינכן ומשתתפות בו גם ליברפול, אתלטיקו מדריד ונאפולי.


כל משחק בטורניר עורך 90 דקות ובסיומו נערך דו קרב פנדלים במידה שלא מושגת הכרעה, אבל בחצי הגמר הראשון הצליחה אתלטיקו מדריד להשלים מהפך נפלא בדרך ל-1:2 על נאפולי והשגת הכרטיס לגמר, שם היא תתמודד מול ליברפול שדרסה את באיירן מינכן 0:3 במשחק המאוחר.




אתלטיקו מדריד – נאפולי 1:2 (לחצו לצפייה בתקציר)
במשחק הראשון הקבוצות עלו בהרכבים חזקים למדי, כך שמאוריציו סארי אמנם הותיר את דריס מרטנס על ספסל נאפולי אולם פתח עם מארק האמשיק, חוסה קאייחון, לורנצו אינסינייה ושאר כוכבים, מנגד אתלטיקו מדריד של דייגו סימאונה פתחה בחוד עם פרננדו טורס ואנטואן גריזמן כשמאחוריהם שחקנים כמו יאניק קראסקו, איסקו וניקולס גאיטאן, והראשונים לתת את הטון היו האורחים מדרום איטליה.



קאייחון כבש ראשון, אבל זה לא הספיק לנאפולי (AFP)


לנאפולי הייתה הזדמנות פז להרעיד את הרשת של יאן אובלק אחרי 34 דקות מ-11 מטר, אלא שהחלוץ הפולני ארקדיוש מיליק לא הצליח להכניע את השוער הסלובני בפנדל. בדקה ה-56 האיטלקים חגגו יתרון ראשון, הודות לבעיטה מהאוויר של חוסה קאייחון שזיהה את הפינה הרחוקה חשופה.


אתלטיקו מדריד הגיבה במהרה ובדקה ה-72 השיגה את השיוויון, אחרי שאנטואן גריזמן בישל באומנות לפרננדו טורס שמקרוב הכניע את פפה ריינה. המומנטום עבר לצדם של הקולצ'ונרוס ובדקה ה-81 המהפך הושלם ועל שער הניצחון חתום לוסיאנו וייטו. בתוספת הזמן דייגו גודין אף ספג צהוב שני והותיר את סימאונה בעשרה שחקנים, אבל זה היה מעט מדי ומאוחר מדי עבור נאפולי.


באיירן מינכן – ליברפול 0:3
בחצי הגמר השני פתח חאמס רודריגס, הרכש הנוצץ של באיירן מינכן שערך הופעת בכורה מול הקהל הביתי, אך גם הוא לא סייע לבווארים שהובסו 3:0 על ידי ליברפול. קרלו אנצ'לוטי עלה בהרכב חזק שכלל בין היתר את רוברט לבנדובסקי, פרנק ריברי ותומאס מולר. מנגד, למרות שמועות רבות על מעבר אפשרי לברצלונה, יורגן קלופ פתח עם פיליפה קוטיניו, כשלצידו בחלק הקדמי שיחקו מוחמד סאלח, רוברטו פירמינו וסאדיו מאנה.



מאנה וסלאח חוגגים את הניצחון המשכנע במינכן (AFP)


כבר בדקה השביעית קבוצתו של יורגן קלופ עלתה ליתרון. טוליסו, שחקן הרכש שהגיע מליון, איבד כדור לפירמינו שדהר לרחבה וסידר למאנה את הראשון. בדקה ה-21 הגיע הרגע המדאיג של המשחק. טיאגנו אלקנטרה נפגע והוחלף על ידי רנאטו סאנצ'ס. 11 דקות לסיום המחצית הראשונה ליברפול עלתה ל-0:2. מאנה מצא את מורנו במסירת עקב מרהיבה, המגן העביר כדור רוחב שנהדף על ידי אולרייך, מחליפו של נוייר, בצורה לא טובה והגיע היישר לראשו של סלאח שנגח בקלילות לרשת החשופה. בדקה ה-83 זה כבר הפך לתבוסה. וודברן בן ה-17 מצא את דניאל סטארידג' המחליף, שפרץ לרחבה והקשית בגאונות מעל השוער. 0:3 מרשים לליברפול.

A 3-0 win over Bayern Munich – a very, very positive shift.

The story as we progessed to the #AudiCup final: https://t.co/efB4ReTIoFpic.twitter.com/JZhPjnIMZe

— Liverpool FC (@LFC) August 1, 2017

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי