פסטיבל ה-500: הנתונים הבלתי נתפסים של מסי

ליאו מסי חוגג שער ניצחון
ליאו מסי חוגג שער ניצחון | צילום: AFP

כפול ממלך השערים של יונייטד, כניסה לרשימה של הגדולים ביותר ואמלול שוערי ריאל מדריד. כוכב ברצלונה עם ציון דרך מדהים

(גודל טקסט)

השער בתוספת הזמן מול ריאל מדריד לא רק העניק לברצלונה ניצחון יוקרתי בקלאסיקו, אלא גם היה השער ה-500 של ליאו מסי בברצלונה.


 

הפרעוש מצא לעצמו את העיתוי הנכון ביותר לשבור בצורת של שלוש שנים בקלאסיקו עם שער שהובקע בסיומו של מהלך שארך 21 שניות, שמונה מסירות והשתתפו בו שישה שחקנים.




 

מסי מקדים בטבלת מלכי השערים במועדון הקטאלונים בפער עצום את ססאר רודריגס 232, לאדיסלאו קובלה 194, יוספ סמיטייר 184, יוספ אסקולה 167, פאוליניו אלקנטרה 143, סמואל אטו וריבאלדו 130 כל אחד.




הנתונים המלאים (מתוך אל מונדו דפורטיבו)


 

ההישג של מסי הוא ענק גם בקנה מידה עולמי. לכוכב עוד לא מלאו לו 30 שנה והוא עושה משהו שרק פלה (643, סנטוס), יוזף בישקאן (534, סלביה פראג), גרד מולר (525, באיירן מינכן) עשו לפניו. לשם השוואה, וויין רוני, מלך השערים של מנצ'סטר יונייטד בכל הזמנים, כבש כחצי מאותה הכמות (251).


 

402 משעריו של מסי נכבשו ברגל שמאל, רק 73 מחוץ לרחבה. 23 שערים נכבשו בקלאסיקו (מלך שערי המפגשים בכל הזמנים) מול ריאל כשבאופן מוזר 14 מהם בסנטיאגו ברנבאו ורק תשעה בקאמפ נואו. העונה הארגנטינאי כבר כבש 47 שערים בכל המסגרות.




גם הוא מפרגן. מסי עם רונאלדיניו ומסי (Gettyimages)

 

חבריו של הכוכב לא נותרו אדישים לביצועים. רונאלדיניו שלח ברכה מצולמת, קרלס פויל כתב: "לא היה יום יותר טוב בקריירה שלך מאשר היום הזה לכבוש את השער ה-500. אל תפרוש לעולם". גבי מיליטו סיכם: "המספר 500 הוא מפלצתי, אבל רק אתה יכולת להגיע אליו".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי