ניימאר יעמוד למשפט בספרד בחשד להעלמת מס

ניימאר. הקבוצה הגיע להסכם עם בית הדין
ניימאר. הקבוצה הגיע להסכם עם בית הדין | צילום: Gettyimages

בית המשפט בספרד זימן לספסל הנאשמים את כוכב ברצלונה, בנוסף להוריו, נשיא המועדון ברתומאו והנשיא לשעבר רוסיי שהחתים את הברזילאי ב-2013

(גודל טקסט)
סאגת העברתו של ניימאר מסרבת להיגמר, כשכעת בית המשפט בספרד זימן את כוכב ברצלונה למשפט בעקבות חשד להעלמת מס בעת מעברו לבלאוגרנה בקיץ 2013 מסנטוס הברזילאית.

החקירה נפתחה נגד ניימאר בינואר 2014, בנוסף לנשיא המועדון ג'וזפ מריה ברתומאו, שערעורו בנוגע לאישום על העלמת מס נדחה בשבוע שעבר. בנוסף הוגש כתב אישום נגד נשיא ברצלונה לשעבר סנדרו רוסיי והוריו של השחקן על מעורבות בפרשה.


 


 

במקור טענה בארסה ששילמה 17.1 מיליון יורו על קפטן נבחרת ברזיל, אך תלונה של חבר המועדון חשפה את המקרה ושהמועדון הסכים לשלם לו 40 מיליון יורו במשכורות, שהוביל להסדר מחוץ לכותלי בית המשפט בנוסף להתפטרות הנשיא רוסיי. יורשו ברתומאו גילה שהבלאוגרנה שילמה בסופו של דבר 86.מיליון יורו. 



רוסיי וברתומאו. גם הם יעמדו לדין (Gettyimages)

 

הדבר הוביל לחברת ההשקעות הברזילאית DIS, שדרשה 40 אחוזים מהסכום אותו שילמה ברצלונה כדי להחתים את ניימאר. החברה טענה שלא קיבלה את כל הסכום, שטרם ברור על כמה הוא עומד.

בית המשפט העליון רואה בברתומאו כנושא באחריות הניהולית יחד עם רוסיי, למרות שהיה רק סגן הנשיא באותו הזמן וכעת ייקרא לתת עדות. התביעה טוענת שהעסקה פגעה בשוק החופשי בכדורגל, לאחר שנמנע מהשחקן להיכנס לשוק בהתאם לחוקי התחרות החופשי ושהסיכוי לשחיתות ודאי.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי