כבשו גם את ספרד: ריאל מדריד זכתה באליפות אחרי 0:2 במלאגה

זינדין זידאן
זינדין זידאן | AFP

הבלאנקוס זכו בשתי אליפויות אירופה אבל בברצלונה לעגו להם (אליפות ליגה אחת בשמונה שנים). רונאלדו ובנזמה כבשו והתואר חזר למדריד אחרי חמש שנים. מסי החמיץ פנדל ב-2:4 על אייבר

קבוצות: ברצלונה
(גודל טקסט)

שתי אליפויות אירופה, מס 10 ו-11, לקחה ריאל מדריד בשלוש השנים האחרונות, אבל בברצלונה דאגו להזכיר: ספרד שייכת לנו, רמז לשבע אליפויות בתשע העונות האחרונות מפס הייצור של ליאו מסי וחבריו. אז זהו נגמר. הבלאנקוס ניצחו 0:2 במלאגה וזכו באליפות ראשונה לאחר חמש שנים, שנייה של כריסטיאנו רונאלדו ו-33 בהיסטוריה של המועדון.

הפורטוגלי שנתן פיניש אדיר לעונה שלו גם באירופה וגם בליגה, דאג עם שער כבר בדקה השנייה לתת המון שקט לריאל שנזקקה בסך הכל לנקודה כדי להיות אלופה. כארים בנזמה כבש את השני והותירו את המשחק בקאמפ נואו חסר חשיבות. ברצלונה כבר פיגרה 2:0 מול אייבר אבל עשתה מהפך בחצי השעה האחרונה וסיימה את המשחק עם 2:4.

ליאו מסי החמיץ פנדל, כבש את הפנדל השני שקיבל וגם קינח בשער שדה – אחד הצמדים הכי עצובים בקריירה שלו.

רונאלדו כמובן הוא לא הגיבור היחיד של ריאל. מה נגיד על זינדין זידאן. האיש לקח את הבלאנקוס באמצע העונה שעברה ומאז לקח צ'מפיונס, אליפות ויכול להוסיף לעצמו עוד צ'מפיונס. שאפו.

הקרב על האליפות – מהלכי שני המשחקים
דקה 2
– איסקו השתחרר במרכז המגרש ונתן מסירת אמן קדימה לרונאלדו שעקף את השוער וגלגל לרשת, 0:1 לריאל ואיזה בומבה למסי!

j

דקה 8 – אנדר קאפה, המגן הימני של אייבר, פרץ בלי הפרעה מצד ימין והעביר כדור מדוד שמאלה וטקאשי אינוי חופשי לחלוטין (איפה מרלון וג'ורדי אלבה?) בעט לרשת הגבוהה,0:1 לאייבר! כרגע שש נקודות מפרידות בין שתי הגדולות.

דקה 14 – בנזמה סחט הצלה גדול מקרלוס קמאני, שכזכור הצטיין ב-0:2 על בארסה.

דקה 22 – סנדרו ראמירס שכל כך רצה לעזור לבארסה ממנה הוא מושאל למלאגה טווח מ-30 מ' למסגרת, נבאס הגיב בזינוק נהדר

דקה 25 – סוארס באחד על אחד מול השוער יואל והכדור הלך החוצה.

דקה 31 – רונאלדו השתלט על כדור סמוך לרחבת החמש וסחט עוד הצלה גדולה מקמאני.

getty

 דקה 36 – שוב סוארס בהעתק של ההחמצה הקודמת. מה עובר על האורוגוואי.

דקה 51 – בליץ של ברצלונה להשוות, אבל אינייסטה סחט שתי הצלות מיואל.

דקה 55 – קרן של מודריץ' נהדפה לחזה של וראן ומשם לבנזמה, שהיה בספק בנבדל. הצרפתי לא חיכה לשריקה שלא באה ובעט מקרוב את ה-0:2.

דקה 61 – בעוד בארסה שכבה על השער של אייבר, יצאו הבאסקים למתפרצת ושוב אינוי מצא עצמו חופשי מול טר שטגן ובעט לחיבורים ולקרקע, 0:2 מדהים לאייבר.

דקה 63 –  מסי הכניס עומק לניימאר שבעט לקורה הרחוקה, הכדור ניתז לרגלו של ז'ונקה ומשם ל/שערו הוא. בארסה חוזרת ל-2:1 משער עצמי.

דקה 70 – בארסה זוכה בפנדל מפוקפק ומסי יורה פצצה לגופו של יואל ושם טס הכדור מעל לשער.

k 
רונאלדו ואיסקו, טקס החלפת המפתחות החל העונה (Getty)

דקה 73 –2:2!. סוארס דחק מקרוב פנימה והבלאוגרנה בשוויון שלא שווה כלום פרט לכבוד.

דקה 75 –2:3 לבארסה. עוד פנדל לברצלונה הפעם מוצדק שגם שלח את קאפה למקלחת מוקדמת בצהוב שני. שוב מסי, הפעם שטוח לפינה הימנית, יואל הימר נכון וכמעט לקח.

getty
מסי עם הצמד העצוב בקריירה וגם פנדל מוחמץ. צילום: Getty


ויאריאל וסוסיאדד בליגה האירופית

עד לקרב האליפות הגדול בין שני מועדוני העל קיבלנו חימום בדמות המאבק על הכרטיס לליגה האירופית. שלוש מתחרות על שני כרטיסים בטוחים. ויאריאל ניצחה 1:3 אצל ולנסיה וסיימה חמישית, סוסיאדד סיימה ב-2:2 אצל סלטה ויגו וזכתה במקום השישי ובכרטיס השישי על חשבונה של בילבאו שנוצחה 3:1 בחוץ מול אתלטיקו מדריד.

ח

ולנסיה – ויאריאל 3:1
בשלבים מסויים של העונה הצוללת הצהובה היתה במאבק על המקום הרביעי ומקום בצ'מפיונס, אבל שחקניו של פראן אסקריבה לפחות סיימו עם טעם טוב. רוברטו סולדאדו הפציץ כבר בדקה הראשונה מנואל טריגורס סיים בבעיטה אדירה מהלך התקפי יפה בדקה ה-58 וניקולה סאנסונה חתם בעוד שער יפה כשהקפיץ מעל השוער, דקה לסיום. נאני כבש את השוויון הזמני בדקה ה-54.

סלטה ויגו – סוסיאדד 2:2
הבאסקים חשבו שהם מגיעים לטיול לאור איך שהגליסיאנים נראו בשבועות האחרונים בליגה, אבל מצאו עצמם פעמיים בפיגור וכבשו את ה-2:2 שהביא להם את הכרטיס ממש בדקה ה-94 מרגלי חואנמי. יאגו אספס בפנדל בדקה ה-52 העלה את המארחת ליתרון, מיקל אויארסאבל השווה (82) אבל אנדרו הולסאגר החזיר את היתרון לסלטה בדקה ה-89. ואז בא חואנמי.

י
טורס חי וקיים. צילום: AFP


אתלטיקו מדריד – אתלטיק בילבאו 1:3

גם השחקנים של וואלוורדה קיוו שהקולצ'נרוס לא יתאמצו אבל שכחו שמדובר במשחק האחרון בוויסנטה קלדרון. פרננדו טורס שעלול לא להמשיך לאצטדיון החדש, לפחות לא עם הפסים האדומים לבנים כחולים, כבש צמד בתוך ארבע דקות (8 ו-12) וסיפק כוח למחשבה. אינאקי וויליאמס החזיר את התקווה לאורחים בדקה ה-71 אבל המילה האחרונה היתה של אנחל קוראה בדקה ה-89.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי