לואיס אנריקה ייפרד, ג'ורדי קרויף: אלאבס מסודרת

לואיס אנריקה
לואיס אנריקה | AFP

מאמן ברצלונה ("יש אווירה מיוחדת") מוכן לקראת משחקו האחרון מחר (22:30, ספורט4) בגמר הגביע הספרדי. מנג'ר מכבי ת"א ניתח את הקרב בין קבוצותיו לשעבר

(גודל טקסט)

 הרבה רגעים מרגשים צפויים להיות מחר במשחק גמר גביע המלך בין ברצלונה ואלאבס בוויסנטה קלדרון מחר (22:30, ספורט4). לואיס אנריקה מקווה לומר שלום עם זכייה בתואר לפני שארנסטו ואלוורדה נכנס לתפקיד המאמן ;זה יהיה המשחק האחרון בהחלט בקלדרון; בארסה רוצה לזכות בגביע ה-29 שלה. כבר עכשיו היא עם יותר זכיות מכל קבוצה אחרת באירופה שזכתה בגביעי המדינה (אולימפיאקוס ואוסטריה וינה אחריה עם 27 זכיות).


ליונל מסי הוא מלך הגמרים בספרד. הוא ישחק  את הגמר ה-25 שלו עם ברצלונה בכל המסגרות כולל ליגת אלופות כשב-19 ניצח ורק ארבעה הפסיד. הוא כבש בכל הגמרים 25 שערים, אבל כדורגלן ריאל מדריד אלפרדו די סטפנו מקדים אותו עם 42 שערים בכל הגמרים.  מסי גם ייפרד מהקלדרון בו כבש 14 שערים. הפרעוש ואנדרס אינייסטה רוצים לזכות בתואר ה-30 שלה כל אחד במדי ברצלונה.
 



לפני הגמר יש אווירה טובה בברצלונה אחרי שניימאר ועוזרו של אנריקה, חואן קרלוס אונסואה (המועמד לאמן את סלטה ויגו) התחבקו והשלימו באימון לאחר שהיה ריב גדול ביניהם לפני שלושה שבועות.  לואיס אנריקה אמר במסיבת העיתונאים האחרונה שלו: "זה מרגש בכל פעם לקחת את הגביע מחדש. יש אווירה מיוחדת במשחק הזה. אלאבס היא ההפתעה של השנה וצריך להיות מרוכזים שלא יפתיעו אותנו".


הקדנציה בקבוצה: "מה אזכור משלוש השנים האחרונות? את הכל. היו לי ניסיון אישי ומקצועי אדירים. אזכור את זה שכולם נתנו מאה אחוז עבור הקבוצה. היה לי תענוג גדול לעבוד עם ליונל מסי, השחקן הכי טוב בעולם. התארים בהם זכה הם התארים של ברצלונה. העיתונות? זה קרקס אחד גדול ועוד לא החלטתי מי הליצן, אבל תמיד נתתי לכולם כבוד".  לגבי הסגל סרג'י רוברטו יחסר מחר בגלל פציעה. לואיס סוארס מורחק ובמקומו ישחק פאקו אלקסר. 

ג'רארד פיקה שהתאושש מפציעה ישחק ואמר במסיבת עיתונאים: "לואיס אנריקה מאמן גדול ומגיע לו לסיים את האימון בברצלונה עם זכייה בתואר. הוא התנהג אלינו נפלא והוא כבש את ליבם של כל השחקנים. היו לנו שלוש שנים נפלאות איתו והוא אחד המאמנים הכי טובים שהיו לברצלונה. נצטרך להיזהר מאלאבס בהגנה, כי יש להם שחקני התקפה מסוכנים". 

 לואיס אנריקה (AFPׂ)

 לואיס אנריקה ׁׁׁ(AFPׂׂ)
 

שוער ברצלונה ההולנדי יאספר סילסן ששיחק רק 810 דקות במדי ברצלונה מאז נרכש ב-13 מיליון יורו בינואר הקודם ישחק לראשונה בשער אחרי 109 יום. הוא שכר את שירותיו של פסיכולוג הספורט ההולנדי מרקו הוחרלנד ולדבריו החלום שלו יום אחד להניף את גביע ליגת האלופות במדי ברצלונה. 


מנג'ר מכבי תל אביב (בינתיים) ג'ורדי קרויף,  ששיחק במדי אלאבס נגד ליברפול בגמר גביע אופ"א מול ליברפול והפסיד 5:4 בשנת 2001, שיחזר רגעים מאותו גמר בראיון ל"מארקה" ואמר: "זה היה משחק מסובך. המאמן שינה שיטה ולפתע האמנו שאנחנו יכולים לנצח. הבעיה שהיינו עייפים. הגענו אז לגמר אולי בגלל שהאמנו בדברים שנראו בלתי אפשריים". 


ברצלונה אמר: "היא מסוגלת להשיג את הבלתי אפשרי ומסוגלת גם לפשל. השנה זה תלוי מאד ביום שהיא תוספת. אלאבס יכולה לנצח, אבל זה לא מספיק לחיות באשליות. זה גמר וזה 11 נגד 11 והכל יכול להיות. הקבוצה של מאוריסיו פלגרינו מאוד מסודרת". 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי