קרויף: בברצלונה הניצחון לא מספיק, זה צריך להיות קונצרט

מותח ביקורת על הכדורגל הישראלי. קרויף
מותח ביקורת על הכדורגל הישראלי. קרויף | צילום: ערן לוף

המנהל המקצועי של הצהובים התראיין ל-ESPN ודיבר על מצבה של בארסה, ואלוורדה, ריאל מדריד, מסי ורונאלדו וגם זידאן: "בדברים מסויימים הוא מזכיר את גווארדיולה"

(גודל טקסט)

המנהל המקצועי של מכבי תל אביב ג'ורדי קרויף התראיין ל-ESPN ולמרות שהעדיף לשמור על עתידו באופן דיסקרטי, סיפק מספר אמירות על היריבות בין ריאל מדריד לברצלונה, בין רונאלדו למסי, ארנסטו ואלוורדה ועוד נושאים רבים.

ארנסטו ואלוורדה: "בברצלונה לא מספיק לנצח, זה צריך להיות כמו קונצרט עם כדורגל טוב, התקפי והחזקה בכדור. ואלוורדה עונה לדרישות האלה, הוא היה אחד המועמדים שלי. כאחד ששיחק בברצלונה הוא בחר ליישם את העקרונות שהנחילו לו במועדון. הוא יכול להחזיר לברצלונה את הכדורגל שלה, אבל צריכים להיות סבלניים איתו".

לואיס אנריקה: "הוא זכה בתשעה תארים מתוך 13 ומגיע לו 'שאפו', הרבה מחמאות ותודה רבה על זה".


ואלוורדה. האיש המתאים לברצלונה (Gettyimages)

שחקני הבית של ברצלונה: "חשוב להכניס את ה-DNA של בארסה לקבוצה הבוגרת ולשלב שחקני נוער שישפיעו, למרות שזה לא קל. יש הרבה שעזבו ועכשיו רוצים להחזיר אותם (ברמיזה על ביירין ודאולופאו) אבל צריך למנוע עזיבה שלהם מראש".

המטרות שברצלונה צריכה לשאוף אליהן: לכל הקבוצות הגדולות יש נפילות וצריך לעשות הכל כדי לחזור לנצח. אי אפשר תמיד להיות בפסגה כי לפעמים גם קבוצות אחרות עושות את הדברים נכון וצריך לקבל את זה. אסור להיות תלויים באחרים תמיד צריך להיות צעד אחד לפני כולם וברגעים כאלה המטרה הכי חשובה של בארסה היא לחזור לנצח".


זינדין זידאן:
"יש לו כריזמה ואת הכבוד של השחקנים שנלחמים עבורו. זה שהוא גם אגדה בנוסף לזה תמיד עוזר. יש בו דברים שמזכירים את את גווארדיולה כמו זה ששניהם היו שחקנים גדולים ושניהם עשו קפיצת מדרגה אדירה במועדון שלהם. אם לא מסתכנים לא משיגים כלום. זידאן לקח סיכון והמצב שלו לא יכול להיות טוב יותר".


זידאן. זוכה לכבוד מהשחקנים שנלחמים עבורו (Gettyimages)

ההבדל בין ריאל מדריד לברצלונה: "יש משהו רומנטי בלנצח את המשחק עם דרך מאשר לנצח לשם הניצחון. אפשר להגיד שזה ההבדל בין ריאל מדריד לברצלונה, שצריכה לשמור על המהות הזאת".

העונה של ריאל מדריד: "צריך להודות שלריאל מדריד היו משחקים גדולים העונה. אי אפשר להגיד על קבוצה קבוצה שיש לה שחקנים כמו איסקו, לוקה מודריץ' וטוני קרוס שהיא רק רצה. אי אפשר להגיד שהיא לקחה את הליגה בהליכה כי האליפות הוכרעה במחזור האחרון".

היריבות בין ליאו מסי לכריסטיאנו רונאלדו: "היריבות הזו היא מדהימה. היא מוסיפה המון לכדורגל. מסי הוא לא שחקן בגובה 1.85, הוא תמיד חייב להיאבק בשביל להשיג את הכדור. אין לו גוף אתלטי כמו רונאלדו. חייבים להעריך את מה שעשה רונאלדו. הוא הביא השנה את ליגת האלופות לריאל מדריד בגלל יכולת הבקעה יוצאת דופן.


יוהאן קרויף. רק עכשיו מבינים את המורשת שהנחיל (Gettyimages)

"צריך להפסיק להשוות ביניהם. זה כמו להשוות בין רומאריו לרונאלדו. לאחד היה הרבה כישרון, לשני היה גוף של ספורטאי חזק. אבא שלי למשל לא זכה בגביע העולם, מראדונה ופלאטיני לא זכו באלופות ואף אחד לא מנסה להשוות ביניהם. כל אחד מהם מיוחד במשהו אחר. לדוגמה, עכשיו רואים את המורשת שהשאיר אבא שלי ומבינים כמה מיוחד הוא היה".

מסי: "אתה יכול להסתכל עליו שוב ושוב ולא להתעייף. כולם יודעים מה הוא הולך לעשות ועדיין הוא מצליח לעשות את זה. זה נורמלי שברצלונה עושה הכל כדי שיהיה לו נוח וכדי להשאיר. כשהשחקן הכי טוב בעולם אצלך אתה רוצה שהוא יישאר".

העתיד אחרי מסי: "אבא שלי אמר שתמיד צריך להסתכל כמה צעדים קדימה. הכדורגל משתנה ללא הפסקה ואתה צריך להיות מוכן כדי לא ליפול. אף פעם לא יהיה אפשר להחליף את מסי, אז צריך לבנות קבוצה מתוך מחשבה אחרת".


מסי ורונאלדו. אין מקום להשוואות (Gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי