"יום החתימה של מסי צריך להיות חג קטאלוני לדורות"

ליאו מסי
ליאו מסי | AFP

בברצלונה חוגגים את הארכת חוזהו של הפרעוש עד 2021, ומקווים שזה ישכנע עוד שמות גדולים להגיע ולתת פייט לריאל מדריד. ברתומאו צייץ: "האוהדים ימשיכו להנות מהשחקן הטוב בהיסטוריה"

(גודל טקסט)

אחרי חודשים של ספקולציות, ליונל מסי חתם היום (רביעי) רשמית על הארכת חוזהו בברצלונה עד 2021, והוא יוצג בקאמפ נואו. ללא ספק זו בשורה מעולה ומתנה מצוינת עבור המאמן החדש ארנסטו ואלוורדה שנכנס לתפקידו עם ביטחון גבוה, והבטחה שהכוכב לא יעוזב. נשיא ברצלונה, ג'וזף ברתומאו, שהיה שושבין ההצלחה צייץ: "אוהדי ברצלונה ימשיכו להנות ממסי – השחקן הטוב ביותר בהיסטוריה. דוגמה של מחויבות".


פראנססק אגילר, כותב הטורים של ה"מונדו דפורטיבו", שניחש נכונה את היום בו מסי יחתום על הארכת החוזה כתב: "מעכשיו ה-5 ביולי צריך להיות יום חג בקאטלוניה בכל שנה לדורות". העיתונאי כתב שאוהדי ברצלונה הבינו כי מסי יישאר בבארסה בזכות שני אירועים מהעונה. הראשון אחרי הניצחון על פאריס סן ז'רמן בגומלין של ליגת האלופות בניצחון המדהים 1:6, כאשר עלה למעלה להתחבק עם האוהדים ביציע בקאמפ נואו. המחווה השנייה היתה כשהציג לראווה את חולצת ברצלונה אחרי הניצחון הענק על ריאל מדריד בסנטיאגו ברנבאו 2:3.
 

בעיתון נכתב שמסי רצה להישאר בקאטלוניה, שם חיה משפחתו, וגם אם אולי היה בשלב מסוים עם רגל אחת מחוץ לברצלונה, הרי שאביו חורחה ונשיא ברצלונה ברתומאו הצליחו לשכנע אותו להישאר. "את מסי לא מעניינות בעיות כלכליות שיש לו והוא סומך על אביו בעיינים עצומות. עובדה שגם בעיית האשמה של העלמת מיסים עברה בשקט יחסי, הוא רוצה להיות מאושר והוא מאושר בברצלונה".

Barça fans will continue enjoying Messi, the best player in history. An example of commitment. pic.twitter.com/qSqhsGnqNc

— Josep Maria Bartomeu (@jmbartomeu) 5 ביולי 2017

אגילר ציין שברצלונה חייבת להציג במוזיאון שלה את המפית עליה נחתם החוזה הראשון עם מסי לאחר שאביו וסוכניו איימו לעזוב, מכיוון שאותה מפית שינתה את פניה של ברצלונה במאה האחרונה.


רבים סבורים שהחלטת מסי להישאר היא הרת גורל עבור ברצלונה מכיוון שריאל מדריד נראית כיום עם עתיד טוב יותר לעומתה. ריאל מדריד אספה שחקנים צעירים מוכשרים, זכתה פעמיים ברציפות בליגת האלופות, והשנה לראשונה מאז 1958 זכתה בדאבל עם זכייה באליפות ובאלופות תחת הנהגת זינדין זידאן. ברצלונה נראית לפתע כמו קבוצה שלא בטוחה בעצמה. לכן, היה חשוב מאוד לבארסה קודם כל להשאיר את מסי במועדון.


המחווה שעזרה. מסי חוגג בברנבאו
המחווה שעזרה. מסי חוגג בברנבאו


אין לברצלונה כרגע דמות שיכולה להחליף את הפרעוש, והעובדה שהוא נשאר תמשיך להביא כוכבים גדולים למועדון שירצו לשחק איתו (פליפה קוטיניו, מרקו וראטי) ותמנע משחקנים אחרים לעזוב כמו איבן ראקיטיץ' למשל. ייתכן מאוד שאם מסי היה נמכר זה היה אות למרד של השחקנים האחרים ואפקט דומינו. בקאטלוניה אומרים שהחתמת מסי על חוזה עד 2021 היא למעשה חשובה באותה מידה כמו החזרת יוהאן קרויף למועדון כמאמן. קרויף ומסי הם שני הגדולים שעיצבו את ברצלונה הגדולה במשך השנים.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי