הכל השתלם: אביו של ניימאר בדרך לגזור קופון עצום

ניימאר ואביו
ניימאר ואביו | AFP

מחיי עוני ועבודה בתחזוקה בסנטוס, ניימאר סילבה החל לטפל בעסקי בנו ויסדר את העסקה היקרה בהיסטוריה: "עובד בשביל כסף". הסעיף בהסכם עם פ.ס.ז' שמכסה חובות והשחקן הבא שיישדרג כבר כאן

(גודל טקסט)

ניימאר סילבה סנטוס, האבא של ניימאר הוא המנוע העיקרי מאחורי ההחלטה של בנו כנראה לעבור לפאריס סן ז'רמן. אחד מהעיתונים הבכירים בברזיל "אסטדאו דה סאו פאולו" חשף את הפרופיל של מי שעשוי לגרוף 40 מיליון יורו לכיסו בעסקת העברתו של בנו, שתהיה מן הסתם היקרה בהיסטוריה.

אי אפשר לומר שהכתבה יותר מדי החמיאה לו, הוא צויר כאיש רודף בצע שחושב בעיקר איך להוציא עוד כסף בכל דרך אפשרית, אבל גם נאמר שהיו לו חיים קשיי יום והוא בילה הרבה ברחובות ריו.

אביו של כוכב בארסה צפוי להיות בסוף השבוע הזה בפאריס לסגור את העיסקה של העברת בנו. עולם הכדורגל לא יהיה אותו דבר אם הברזילאי עם החולצה מספר 11 יעזוב את ברצלונה והליגה הספרדית. כאמור פאריס סן ז'רמן תשלם 222 מיליון יורו, סעיף השחרור שלו ותעניק לו שכר שנתי הגדול בעולם בסך 40 מיליון יורו. כיום ניימאר מרוויח 15 מיליון יורו בבארסה והוא ישתדרג ביותר מכפול משכרו הנוכחי. הוא יהפוך למשתכר הגבוה בעולם, דבר שכמובן שיחק טריגר משמעותי בשכנוע.

אחד מעורכי הדין הברזילאים המלווים את הליך המעבר הצפוי של ניימאר לפ.ס.ז' אמר: "אבא של ניימאר איש רודף בצע. הוא מחליט ללא מצפון החלטות רק עבור הכסף. הדיבורים שכאילו ניימאר משחק בצילו של מסי הם תירוצים בלבד לרצון לקבל הרבה יותר כסף מזה שברצלונה לא יכולה לשלם". ניימאר ואביו עדיין יצטרכו לעמוד לדין על קבלת שוחד כשעבר לברצלונה וכיום זה קורה שוב בפ.ס.ז'. בארסה טענה ששילמה על ניימאר 57.1 מיליון יורו, אבל בית המשפט קבע שמדובר ב-83.3 מיליון יורו.


יהפוך למשתכר הגדול בעולם, ניימאר (AFP)

"הוא כמו טרקטור שאתה לא יכול לעצור עד שהוא מגיע ליעדו", אמר על אביו איש הנהלת סנטוס שתיאר את ניימאר סילבה סנטוס כאיש שלא אוהב לעורר מהומות אבל יודע לקבל החלטות באופן נחרץ.

אחת הסיבות לקשיחות של האב היא ניסיון חיים מר שהיה לו. הוא שיחק בליגה השנייה בברזיל ופרש בגיל 32. כשפרש נאלץ לגור עם אישתו ושני ילדיו בבית קטן. ניימאר היה אז בן שש בלבד. באותה תקופה הועסק האב בתפקיד תחזוקה בסנטוס ולא הרוויח סכומים שיכול היה לחלום עליהם שנים מאוחר יותר.

רק ב-2009 החל סנטוס להתעסק בענייני בנו וזה השתלם לו כמובן. הוא דרש מפאריס סן ז'רמן לשלם גם את החוב שיש לחברה של ניימאר. בברזיל היה לו משפט נפרד על העלמת מס. הוא נדרש תחילה לשלם 50 מיליון יורו, אבל החוב קוצץ לחצי. לפי ידיעות נשיא פ.ס.ז', נאסר אל חלאיפי, הבטיח לשלם את הכסף. זה יהיה סעיף בהסכם אם ניימאר יעבור.


אביו עובד בשבילו, ניימאר (AFP)

כיום ניימאר סילבה סנטוס הוא סוכן שחקנים שקיבל את הרישיון שלו מההתאחדות הברזלאית ביוני האחרון. אחד השחקנים שחתמו אצלו הוא קשר הנבחרת וסנטוס לוקאס לימה שמוזכר כמועמד לאינטר בימים האחרונים. אם יצליח להעביר את ניימאר בעסקה הכי גדולה בכדורגל העולמי הוא בוודאי יוכל גם להפוך לסוכן שחקנים מצליח. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי