"איזה משחק ויאר ארגן עכשיו?" ספרד סוערת ממבצע שמש

ויאר
ויאר | טוויטר

נחשפות המחלוקות בין דל בוסקה והשחקנים לנשיא ההתאחדות המואשם בשחיתות בשל 42 משחקי ידידות, חלקם מול נבחרת קיקיוניות, מאז 2010

(גודל טקסט)

"מבצע שמש" הוא השם שנתנו בספרד למעצרו של נשיא ההתאחדות הספרדית מיגל אנחל ויאר. הוא ובנו מואשמים בניהול לא תקין, גזל, הונאה, מצג שווא של מסמכים ושחיתות. בנוסף לחשדות, טען פינו סמוראנו, שופט עבר בלה ליגה, שהנשיא היה מעורב גם בהטיית משחקים ושיבוצי שופטים. 

ויאר קבע 42 משחקי ידידות לנבחרת מאז מונדיאל 2010. רבים מהם נגד נבחרות חלשות וחלקם מול אצטדיונים ריקים. חצי מהמשחקים היו נגד נבחרות מדרום אמריקה. ארבע קבוצות מאסיה ושתיים מאפריקה. על פי הטענות, ויאר ושלושה בכירים נוספים, כולל בנו גורקה, השתמשו בכספי ההתאחדות על מנת לתמוך במטרותיו הפוליטיות. את הכסף הוא השיג בין היתר במשחקי הידידות הרבים שארגן.

הקש ששבר את גב הגמל כפי שאומרים היה משחק ידידות נגד גינאה המשוונית, מדינה שמנהל אותה דיקטטור. בסופו של דבר הטיסה נדחתה והמשחק בוטל. השחקנים זעמו על כך שהם נאלצים לשחק נגד יריבות חלשות והמשפט הכי רווח בחדר ההלבשה היה "בואו נראה איזה משחק ידידות ההתאחדות הספרדית תביא לנו עכשיו".

העיתון "מונדו דפורטיבו" כתב שוויאר אירגן לנבחרת משחק בארגנטינה במועד לא נוח והיא הובסה 4:1. "אפילו המאמן דאז ויסנטה דל בוסקה שאף פעם לא התלונן על כלום לא הבין למה הנבחרת צריכה לשחק במועד כזה".

ויסנטה דל בוסקה. אפילו הוא לא הבין (gettyimages)
ויסנטה דל בוסקה. אפילו הוא לא הבין (gettyimages)

דל בוסקה סיפר לשחקנים שהתלונן בהתאחדות, אבל שם אמרו לו שהמשחקים האלה מכניסים כסף רב לקופת ההתאחדות. נאמר לו שההתאחדות גובה עד חמישה מיליון יורו למשחק. ויאר גם טען שמשחקי הידידות יביאו לכך שספרד תקבל בעתיד שוב את אירוח המונדיאל. עוד טענה שהייתה לו היא: "אתה לא יכול למנוע מנבחרות קטנות בעולם לשחק אף הן נגד ספרד".

מיגל אנחל ויאר. שחיתות כבדה (טוויטר)
מיגל אנחל ויאר. שחיתות כבדה (טוויטר)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי