לא היו במצב גרוע מזה: הקיץ השחור שעובר על ברצלונה

מסי
מסי | AFP

מסי ואינייסטה כבר חושבים על המשך דרכם, ההנהלה הופתעה לחלוטין מעזיבת ניימאר, כעת גם הוגשה תביעה על ידי הברזילאי ותוכניות הרכש הפכו לבדיחה אחת גדולה. יעקב זיו על הכאוס הגדול בקטאלוניה

(גודל טקסט)

 קיץ שחור עובר על ברצלונה. זו לא הגזמה, כבר אפשר בשקט לומר שזהו אחד הקיצים הכי גרועים שעברו על המועדון מזה שנים – אולי הכי גרוע מאז עידן יוהאן קרויף. "ריאל מדריד מתנהלת כמו חברת הייטק מצליחה, בעוד ברצלונה מזכירה מכולת שכונתית", כבר מיהרו להכריז בספרד.

הכאוס הגדול ביותר, איך לא, נגרם עקב עזיבת ניימאר: אף אחד בהנהלת ברצלונה לא האמין שהשחקן יעזוב. כבר בחתונתו של ליונל מסי הברזילאי הודיע לחבריו שהוא עוזב, אבל ג'רארד פיקה היה מי שסיפר שלא טרח לעדכן את ההנהלה בכך: "אנחנו לא חייבים לרוץ וללכת להנהלה ולספר כל דבר", אמר מי שמדברים עליו כעל נשיא עתידי בברצלונה. פיקה היה זה שגם שחרר את המשפט: "פעם הראשונה שלי בברצלונה שאני מרגיש נחות מול ריאל מדריד". עכשיו כבר אף אחד לא זוכר שג'ורדי מסטרה, סגן נשיא בארסה, הצהיר בתחילת הקיץ "200 אחוז שניימאר נשאר".

אם לא די בכך ועוד לפני נושא הרכש, כעת טרודים הקטאלונים בכך שליונל מסי ואנדרס אינייסטה לא מוכנים להאריך חוזה: ב-5 ביולי הודיעה ברצלונה רשמית שמסי יאריך את חוזהו עד 2021, אבל עד כה זה לא התבצע. דובר על כך שהפרעוש יחתום אחרי שיחזור מהחופשה, אבל בניגוד לכל הדיווחים מסי מעכב את החתימה על הארכת חוזה בברצלונה, חוזה שפרטיו כבר סוכמו. יש הטוענים שמסי כועס על ההנהלה ורוצה לדעת איזה שחקנים יגיעו. גם אנדרס אינייסטה אמר שבפעם הראשונה הוא מתלבט אם להמשיך כשהצהיר: "לפני שלוש שנים לא הייתי מאמין שזה יקרה לי".


אינייסטה ומסי. כבר לא ממהרים להאריך את החוזה (Gettyimgages)

גם תוכניות הרכש עולות באש: ברצלונה הייתה בטוחה שעם הכסף הגדול שקיבלה על ניימאר, 222 מיליון יורו, לא יהיה לה קשה להחתים את פיליפה קוטיניו ועוסמאן דמבלה, אבל הקבוצות סוחטות את ברצלונה ועושות צחוק מההנהלה שלה – ובעיקר מהנשיא ג'וזף ברטומיאו. מי זוכר שמרקו וראטי היה השחקן הראשון שאמור לחתום ואף ביקש מהנהלת פ.ס.ז' לשחררו. כמובן שגם הוא לא ילבש השנה את מדי ברצלונה.

הרכש שכן הגיע נראה עלוב יחסית: המגן הימני סמדו עדיין מוגדר כסימן שאלה, ג'רארד דאולופאו נראה חלוד וספק אם השחקן שעזב וחזר אחרי תקופה באברטון ובמילאן יכול למלא את החלל שנוצר וכלל לא ברור מדוע הושקעו 40 מיליון יורו בפאוליניו – כשנטען שיש קשר לעסקאות של הנשיר ברטומיאו בסין.


דאולופאו. רכש שספק אם יכול למלא את החלל שנוצר (Gettyimages)

אפילו הצוות המקצועי של בארסה לא מתואם עם המאמן החדש ארנסטו ואלוורדה: נראה שאין תיאום בין המנהל הספורטיבי רוברטו פרננדס למאמן. ברצלונה הציעה היום 50 מיליון יורו על אנחל די מאריה וזו נראית כמו הצעה של ייאוש ,שאף היא נדחתה על ידי פ.ס.ז'. הטיפול בקשר ניס ז'אן מישל סרי מביש. החוזה עם השחקן כבר סוכם וגם נשיאי המועדונים הגיעו להסכמות, אלא שאתמול החליט הצוות המקצועי של בארסה לסגת לפתע מהחתמת השחקן, שמצדו טוען שלא ידע דבר על כך ודחה הצעות של קבוצות אחרות.

ואם נחזור לניימאר, אז כעת החלו חילופי מהלומות בין הניצים: מדובר במערכה שנראית אבודה מראש ומוציאה לברצלונה שם רע. היא הייתה חייבת לשלם 26 מיליון יורו סעיף לויאליות לאביו של השחקן, אך החליטה להפר אותו בטענה שהברזילאי הוא שהפר את החוזה קודם לכן. כעת ניימאר תובע אותם בפיפ"א, מצד שני ברצלונה תובעת את ניימאר על הפרת חוזה בסכום של 9.3 מיליון יורו. ניימאר עקץ אותם בתקושרת: "עצוב לי עבור החברים שלי שיש להם הנהלה כזאת".

אם זה לא מספיק, נראה שכעת גם מסי נגד ההנהלה: באותו יום בו תבעה ברצלונה את ניימאר, העלה מסי באינסטגרם תמונה של שלישיית MSN תחת הכיתוב "הוא חזר". לא מסוג העקיצות שבברצלונה שמחים לראות.


ניימאר. יצר כאוס בקטאלוניה, אבל לא רק הוא (AFP)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי