העתיד של ראשפורד ומנצ'סטר יונייטד תלוי באומץ של מוריניו

מרכוס רשפורד
מרכוס רשפורד | Gettyimages

באקדמיה של יונייטד לא גדה חלוץ כבר זמן רב והצעיר, שזכה להשוואות לרונאלדו, יכול להיות הדבר הבא. האם המאמן יסכים לקחת סיכון?

(גודל טקסט)
כדורגל כמו כל ענף ספורט אחר הוא מקצוע קשה. העצב של האחד הופך לאושר של השני. הפציעה של זלאטן איברהימוביץ' אולי תגרום לו לפרוש מכדורגל הרבה לפני שתיכנן, אבל עבור מרכוס רשפורד זו הצלה משמיים. ילד הפלא היה בדרך להפוך לעוד תקווה גדולה שהפכה לפלופ אחרי שלא כבש שער ליגה חצי שנה מספטמבר עד אפריל.

 

ז'וזה מוריניו טען באחרונה שהוא קידם למעלה מ-30 שחקנים צעירים בקריירה שלו כמאמן, אבל רבים בהם כנראה לא ממש זוכרים זאת. המיוחד ידוע באהבה שלו לכוכבים ותיקים ורכישת איברהימוביץ' בגיל 35 התאימה לקו בו נוקט מזה שנים. בואו של איברה ליונייטד היה כמו סופת טורנדו ענקית שטלטלה את כולם. היה מקום רק לחלוץ אחד על המגרש. וויין רוני התאדה פחות או יותר, הצעירים אנתוני מרסיאל ורשפורד סבלו גם הם  והפכו לשחקני ספסל.





 

רק באחרונה התלונן מוריניו שהצעירים מתעסקים ברכישת דירות ומכוניות פאר ופחות בכדורגל. הוא התכוון גם לרשפורד שרכש וילה מפוארת עם שישה חדרים בצ'שייר. אחרי ה-0:0 נגד ווסט ברומיץ' אלביון בליגה ב-1 באפריל אמר מוריניו: "רשפורד קיבל את הצ'אנס שלו, אבל בלם בן 37 גארת' מקאולי (מהבאגיס) לא נתן לו לזוז ולצערי השוער שלהם בן פוסטר לא נזקק אפילו להצלה אחת רצינית מבעיטה שלו". אחרי כל הביקורת הזאת כשרשפורד קיבל את הצ'אנס אמר הפורטוגלי: "הילד הזה יודע לשחק".

 

מוריניו חייב את העלייה לחצי גמר הליגה האירופית לרשפורד שהבקיע את שער הניצחון בהארכה ב-1:2 על אנדרלכט במשחק בו איברהימוביץ' נפצע בצורה מזעזעת. החלוץ בן ה-19 החל לכבוש עוד לפני כן ב-0:3 על סנדרלנד בליגה ובמשחק הראשון בבלגיה. הדובדבן היה השער שכבש ב-0:2 על צ'לסי בליגה. רשפורד הביא למוריניו שתי מתנות בתוך ימים ספורים. ניצחון על צ'לסי שהשפילה אותו במשחק הליגה הראשון 0:4 והכרטיס לחצי גמר הליגה האירופית. מוריניו רואה בזכייה במפעל והבטחת הכרטיס לליגת האלופות בעונה הבאה ערך עליון.

 

במתקן האימונים של יונייטד בקרינגטון גילה מוריניו שעל הקירות המוליכים למגרש האימונים יש תמונות וציטוטים של מאמני וכוכבי עבר כמו המנג'ר האגדי מאט באזבי ותמונות של כריסטיאנו רונאלדו ואריק קאנטונה. לא הופיעו אף תמונות של שחקנים מהסגל הקיים והוא הורה מיידית לתלות שם תמונות של הקבוצה זוכה בגביע האנגלי בעונה שעברה והסביר: "אני רוצה שהשחקנים שלי יידעו שמצפים מהם להיות כוכבים ולא רק יסתכלו בהערצה על אלה שהיו כאן בעבר".



ז'וזה מוריניו. יש לו אומץ? צילום: gettyimages

 

למעשה ליונייטד יש היום אפשרות לגדל הארי קיין משלה, אבל לא ברור אם המאמן ייקח את הסיכון. עד כמה שזה יישמע משונה, מאז מארק יוז בשנות התשעים לא גדל ביונייטד חלוץ תוצרת בית אמיתי. היו הרבה כישרונות, אבל לא חלוצים.

 

בתקופה האחרונה פורסם שמוריניו רוצה את אנטואן גריזמן, ואם הוא באמת יגיע רשפורד יהפוך שוב לחלוץ שני או לשחקן כנף ובכך ייעלם עוד כישרון צעיר תחת מוריניו. גריזמן החל את הקריירה כשחקן כנף, אבל העונה באתלטיקו מדריד ב-37 מ-47 משחקים שיחק כחלוץ מרכזי. דייגו סימאונה הסיט אותו לחוד ועד כה זה מסתמן כבינגו. בדיוק כמו התהליך אותו עבר בן ארצו תיירי הנרי בארסנל.



מרכוס רשפורד. עליות וירידות. צילום: gettyimages

 

שחקן העבר של יונייטד לי שארפ מודאג מהאפשרות שרשפורד ייהפך לכינור שני וייעץ למוריניו: "רשפורד מזכיר לי את כריסטיאנו רונאלדו. יש הרבה קווי דמיון משותפים. אם הוא יגיע לחצי מהיכולת של רונאלדו זה כבר יהיה בונוס עצום ליונייטד. מוריניו צריך לתת לו לשחק".

 

רשפורד פתח ב-14 משחקי ליגה בלבד העונה. פחות ממרואן פלאיני ומג'סי לינגראד. זאת בעוד שבטוטנהאם נתנו לקיין את כל הגב בעולם ובמונאקו ילד בן 18, קיליאן אמבפה, מוליך אותם לאליפות. מוריניו כל כך הישגי שלא אכפת לו מה יקרה עוד שנה-שנתיים אלא כאן ועכשיו. ויש גם את אנתוני מרסיאל שמשחק כחלוץ חוד, אבל יכול לשחק גם באגף. הפרשן גארי נוויל נשאל האם רשפורד יכול לשחק בחוד יחד עם אנתוני מרסיאל שכבש בניצחון על ברנלי וטען: "אני לא חושב שהם יכולים לשחק ביחד". העונה מתקרבת לסיום כך שמוריניו יצטרך לקחת החלטות כבר בקרוב.

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי