לואיז: מוריניו רוצה שליליות, אני בן אדם שמח

דויד לואיז
דויד לואיז | Gettyiamges

שחקן צ'לסי דיבר בראיון מקיף ל-"דיילי מייל": "אני אוהב את הקשר עם האנשים, אצל קונטה אני בן אדם יותר טוב ממה שהייתי בשנה שעברה"

(גודל טקסט)

"כולם חשבו שאנטוניו קונטה משוגע כשהביא אותי חזרה לצ'לסי, אבל הוכחתי להם אחרת". הדובר – דויד לואיז שהתראיין ל-"דיילי מייל" לקראת מה שיכול להיות משחק האליפות נגד ווסט ברומיץ'. זו תהיה האליפות השישית שלו בקריירה עם כל המועדונים בהם שיחק, והעיתונאי מרטין סמואל כתב ש: "הוא מסוג השחקנים ששמח אם מצמידים לו מצלמה במגרש, הוא לא יכול להימנע מלהוציא לשון". 

הטעויות שלו במשחק: "אם אני עושה טעות זה לא אומר שאני אדם רע. אני מבין שהתפקיד של פרשנים הוא לנתח, אבל העולם לפעמים מורעל וזה גורם להם להיות רעים". 


ז'וזה מוריניו והפילוסופיה שלו: "מוריניו חושב שמגן צריך להיות תמיד פסימי ולחשוש, אבל אני אדם שמח ועדיין יכול להיות מגן טוב. הוא רוצה ששחקני ההגנה יחשבו שלילי. הרבה כדורגלנים נהנים לשחק כדורגל, אבל מפחדים להראות את זה במגרש. אני טיפוס אופטימי. לא יכול לחשוב שלילי. אני זוכר שכילד הייתי נהנה לשחק עם אחותי כאילו אני שחקן מפורסם שחותם לאוהדים. היום אני עוצר את האוטו ואנשים נותנים לי פתקים לחתום עליהם".



דויד לואיז.
דויד לואיז. "אני שמח ועדיין מגן טוב"




 

לואיז מחפש כל הקריירה שלו שיתנו לו כבוד. בעבר הוא נפגע מדברי גארי נוויל שאמר שהוא שחקן של פלייסטיישן. נוויל כבר אמר שהוא השתנה, אבל גם אנשים אחרים שינו דעתם. רבים מציינים את השער שכבש מול ליברפול בבעיטה חופשית כאחד הגדולים העונה, כשבינואר שתי הקבוצות סיימו ב-1-1 באנפילד. אדם ללאנה הכשיל את אדן הזאר 25 מטר מהשער. לואיז רצה לבעוט את הכדור, אבל היה פצוע. הוא ניגש ללגום מים, השופט מארק קלטנברג הודיע שהוא הולך לשרוק לבעיטה. לואיז רץ כמו מטורף וביקש מוויליאן לתת לו לבעוט ושיגר את הכדור לחיבורים. 

"קלופ אמר שזה שער ברמה עולמית ושאיך יכולתי להיות כל כך מרוכז אם שתי שניות לפני כן עמדתי עדיין לידו ולגמתי מים", אמר לואיז. "הוא אמר לי שעבורו זה שער העונה, כי זה היה שחקן אחד מתוך 22 על כר הדשא שחשב אחרת מכולם. אני חושב שאני שחקן אינטליגנט. אני לוקח סיכונים ומצידי שכולם יגידו 'מה הוא עושה'?".

לואיז הוכיח שהוא חכם. כשהגיע ב-2011 לאנגליה ידע לדבר רק פורטוגזית. היום הוא דובר גם אנגלית, צרפתית, ספרדית ויודע כבר כמה מילים באיטלקית אותם למד מקונטה. 

הקשר עם אנגולו קאנטה: "השתמשתי בעובדה שאני דובר צרפתית כדי ליצור קשר נפלא עם קאנטה. הקשר עם אנשים חשוב לי לפעמים יותר מזכייה בתארים. אני אוהב להיות בקשר עם אנשים ואתה לא יודע מתי תפגוש אותם. כשהייתי ילד ואמרתי מילה רעה אבא שלי, הוא הושיב אותי ליד השולחן ושאל מה אני רוצה להיות שאהיה גדול. אמרתי לו – שחקן כדורגל. הוא אמר לי קודם תלמד להיות בן אדם טוב. זו היתה שיחה קשה ששינתה את חיי. ההורים שלי לא היו חברים שלי וככה צריך לחנך. זה רע שההורים שלך גם חברים שלך". 



לואיז במדי ברזיל.
לואיז במדי ברזיל. "אבא שלי הקריב כדי שאהיה כדורגלן"
 

הגשים את החלום של אביו: "הוא רצה להיות מקצוען באתלטיקו מיניירו, אבל לא היה שם כסף, אז הוא ויתר על כדורגל. הוא תמיד אמר לי שהוא עבד קשה בשביל שאני אהיה כדורגלן". 

ההבדלים בין מוריניו לקונטה: "אולי מבחינה טקטית הקבוצה מאומנת יותר כעת, אבל אני גם שחקן טוב יותר ואדם טוב יותר. אני חושב בדרך אחרת והשיטת משחק שלנו גם שונה. כשהוא שם את ויקטור מוזס קיצוני ימני כולם אמרו שהוא משוגע". 

התפקיד שלו: "גארי קייהיל וססאר אספיליקווטה נוגעים יותר בכדור מבין שלושת הבלמים בגלל שכך החלוצים של היריבה צמודים אלי. אני אוהב מגינים שחושבים כל הזמן איך להפוך את המשחק להתקפי".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי