לא רק היכולת משחקת: פופולריות מובילה לרכישת שחקנים

וויין רוני
וויין רוני | צילום: האתר הרשמי

ה"דיילי מייל" חושף איך משפיעות הרשתות החברתיות על שוק ההעברות כולל במקרים של וויין רוני וטימו בקאיוקו. וגם: מה קרה לבלינד ואיך יונייטד מושכת ספונסרים

(גודל טקסט)
בעיתון הבריטי "דיילי מייל" נכתב הבוקר שלרשתות החברתיות יש משקל מכריע בשוק ההעברות. מועדוני כדורגל, קטנים כגדולים, רוצים את השחקנים הכי פופולאריים ברשתות ולא רק בגלל היכולת שלהם במגרש.


הרגע בו ווין רוני חתם במקום על מסמך על מצלמה תועד בסרטון של 60 שניות והביא 27 אלף שיתופים, 45 אלף לייקים ו-1300 תגובות בדף הפייסבוק של אברטון. הטופיס מעולם לא היו מבוקשים יותר. רוני (15.1 מיליון עוקבים) נמצא במקום השביעי בעולם במספר העוקבים והשני בפרמייר-ליג אחרי קשר ארסנל מסוט אוזיל (16.2 מיליון).




"כאשר קבוצות רוכשות שחקנים הן חושבות גם על העוקבים אחריהם בטוויטר ובאינסטגרם", נכתב ב"דיילי מייל" שמביא גם דוגמה מעניינת איך מעבר של שחקן אלמוני יחסית כמו דיילי בלינד למנצ'סטר יונייטד השפיע מיידית על מעמדו של ההולנדי ברשתות: עלייה של 72% בתוך 72 שעות מרגע החתימה.


אד וודוורד, מנכ"ל השדים האדומים, משתמש בנתונים מהרשתות כדי לשכנע מפרסמים לתת חסויות למועדון. וודוורד מספר לשומעיו כי ליונייטד יש מספר עוקבים זהה לכל 19 הקבוצות האחרות בפרמייר-ליג. סך כל העוקבים אחרי יונייטד הוא 104 מיליון, צ'לסי השנייה הרחק מאחור עם 67 מיליון.


רוני כמובן לא היה היחיד שהשתמש בסרטון בטקס חתימה. זלאטן איברהימוביץ' עשה פסטיבל שלם עד שחתם ביונייטד בקיץ שעבר עם סרטונים ופוסטים מלאי רמיזות. טימו באקיוקו  (85 אלף עוקבים) הביאו צוות צילום משלו כשחתם בצ'לסי. הוא נראה בסרט נוסע ברכבת יורוסטאר ללונדון, יוצא בתחנת טיוב לונדונית ומטייל בטקסי ברחבי הבירה הבריטית.


TB14Story Soon on my FB Page https://t.co/afb3jMYEye#BakasBlue#TB14Storypic.twitter.com/INMhV8QxGg

— T.Bakayoko14 (@TimoeB08) July 18, 2017

פול פוגבה הפך את החופשה שלו בלוס אנג'לס לוויראלית. משחקי כדורסל באחד על אחד וחגיגה בווילה בלוס אנג'לס עם רומלו לוקאקו. "הרשתות החבריות תופסות נתח מההשפעה של הטלוויזיה וכתוצאה מכך גם נתח נכבד מעוגת הפרסום", אמר ג'ים דורלינג מומחה לתקשורת לדיילי מייל.


גם החתימה של קייל ווקר במנצ'סטר סיטי לוותה בסרט שייצרהע עבורו חברה הולנדית ומנצ'סטר סיטי גם נעזרה בשרותיה.


.@spursofficial, my teammates and the fans. From the bottom of my heart… pic.twitter.com/EtuFndqGZF

— Kyle Walker (@kylewalker2) July 14, 2017


רונאלדו (55.2 מיליון עוקבים בטוויטר, 107 מיליון באינסטגרם) הוא לא המוביל בתחום אלא גם האומן בשטח. הפורטוגלי שנמצא עכשיו בסין פרסם שלוש תמונות אינסטגרם שגררו אחריהם 2 מיליון לייקים.


 

Thank you China! I'm deeply moved by your passion for brilliance. See you next time. 再见 #Playfree #CR7LIVE

A post shared by Cristiano Ronaldo (@cristiano) on

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי