דיק אדבוקאט מונה רשמית למאמן נבחרת הולנד

דיק אדבוקאט
דיק אדבוקאט | Gettyimages

ההולנדי הוותיק יחזור לספסל האורנג' בפעם השלישית במטרה לעלות למונדיאל 2018, חוליט ישמש כעוזרו. מנהל התאחדות ואן ברויקלן: "רצינו צוות מנוסה"

(גודל טקסט)
 ההתאחדות ההולנדת אישרה רשמית את מינויו למאמן הנבחרת של דיק אדבוקאט, שיחליף את דני בלינד שפוטר במארס אחרי ההפסד 2:0 לבולגריה במוקדמות המונדיאל.

אדבוקאט מונה עד מונדיאל 2018, במה שתהיה הקדנציה השלישית שלו כמאמן ראשי של הכתומים, בנוסף לשלוש פעמים בהן שימש כעוזר מאמן. חוזהו יוארך רק אם הנבחרת תעפיל לטורניר, ועוזרו יהיה רוד חוליט. המשימה של השניים לא תהיה קלה מכיוון שהולנד מדורגת רביעית בבית א' עם שבע נקודות בלבד מחמישה משחקים, שש פחות מהמובילה צרפת. 

אדבוקאט בן ה-69 ממשיך מסורת של מאמנים ותיקים בנבחרת ההולנדית, כשלפני כן אימנו אותה חוס הידינק ולפניו לואיס ואן חאל. בהתאחדות כעסו על אדבוקאט שעזב את תפקיד עוזר המאמן באוגוסט האחרון, אחרי שלושה חודשים בלבד, כדי להצטרף לפנרבחצ'ה אותה הוא יעזוב ברגע שתסיים את דרכה בגביע הטורקי.




אדבוקאט. בחזרה למדים המוכרים (Gettyimages)


 

אחד המועמדים לתפקיד המאמן היה האנק תן קאטה, שבעבר היה גם עוזרו של אברם גרנט בצ'לסי. המאמן בן ה-62 ממוצא סורינמי דחה את ההצעה בטענה שלא הרגיש שכולם תומכים בו בהתאחדות.

המנהל הספורטיבי של ההתאחדות האנס ואן ברויקלן אמר במסיבת העיתונאים: "אני מאושר על המינוי של אדבוקאט וחוליט. היתה לנו אופציה ללכת לטווח ארוך או לנסות למנות מאמנים שיעלו אותנו למונדיאל והלכנו על האופציה השנייה. רצינו מאמנים מנוסים ומאמן זר לא היה אופציה". 


 

55 – Dick Advocaat has been the Netherlands national team manager for 55 games, only Bob Glendenning managed more matches (87). General. pic.twitter.com/MpKKj3ap2k

— OptaJohan (@OptaJohan) May 9, 2017

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי