פיפ"א תאשר הליך מזורז לבחירת ארה"ב כמארחת מונדיאל 2026

ג'יאני אינפנטינו
ג'יאני אינפנטינו | Gettyimages

ההצעה המשותפת עם קנדה ומקסיקו זוכה לתמיכה מקיר לקיר. האמריקאים רוצים להקדים את קבלת האישור בשנתיים. הגמר יהיה בלוס אנג'לס

(גודל טקסט)
ההצעה המשותפת של ארצות הברית, קנדה ומקסיקו לארח את מונדיאל 2026 זוכה לתמיכה מקיר לקיר בפיפ"א. ארגון הכדורגל העולמי ידיון באישור הליך מזורז בסיומו יוכרז על השלוש כמארחות. בפיפ"א מקווים להימנע מעוד סקנדל בחירת מארחת כמו במקרי גרמניה, רוסיה וקטאר והתמיכה הפומבית בהצעה הצפון אמריקאית תוביל כנראה לאישור ההליך המזורז. "זו הצעה מעניינת ומקורית ונעלה את המלצתנו לדיון בקונגרס", אמר הנשיא ג'אני אינפנטינו במהלך הקונגרס בבחריין.

 

"ראינו בעבר שעלו סימני שאלה לגבי הליך בחירת המארחות ולכן אנחנו צריכים להבטיח שההליך הפעם יהיה חסין כדורים", המשיך אינפנטינו. בארצות הברית, קנדה ומקסיקו מקווים כי בסופו של ההליך המזורז, ההכרזה עליהן כמארחות תגיע כבר בשנה הבאה, כאשר למעשה לא תהיה הצעה מתחרה. המועד המקורי להכרזה על מארחת המונדיאל הוא במאי 2020.


 

על פי התכנית, 60 משחקים יתקיימו בארה"ב כולל כל המשחקים משלב רבע הגמר והלאה. מקסיקו וקנדה תארחנה 10 משחקים כל אחת. אם פיפ"א לא תמצא את השתיים האחרונות כמתאימות ומוכנות לאירוח, ארה"ב תישאר המארחת הבלעדית בדיוק כמו ב-1994. על פי פרסום בסוכנות AP משחק הגמר המתכונן יתקיים באינגלווד, קליפורניה, שם נבנה בימים אלו אצטדיונה הביתי של לוס אנג'לס ראמס.

 

טורניר הגביע העולמי ב-2026 יהיה הראשון שיתקיים במתכונת של 48 נבחרות (16 בתים) ובסך הכל יכלול 80 משחקים.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי