המבחר והאתגר: כוכבי העתיד של אירופה רוצים תעודה

דונארומה
דונארומה | AFP

היורש של בופון, האס שמצא זידאן, הרכש הטרי של באיירן וההזדמנות של רנאטו לחזור לעצמו. ומה עם המגן הבא של ברצלונה? יורו הצעירות מציג מאגר כוכבים אדיר. הצצה

(גודל טקסט)
כוכבים צעירים רבים ירתקו אותנו בשבועיים הקרובים באליפות אירופה לנבחרות צעירות אשר יוצאת לדרך הערב (שישי, ספורט1). הם כה רבים שהמשימה לבחור את 10 הבולטים שבהם התבררה כבלתי אפשרית. לא ניתן להעדיף עילוי אחד מבלי לקפח כשרון עולה אחר, ולכן עוד נכתוב רבות עליהם במהלך הטורניר. בינתיים הנה המצעד ותקבלו בהבנה את העובדה כי הוא לא יכול להיות מושלם.


ג'אנלואיג'י דונארומה

השוער בן ה-18 של מילאן הוא הסופר-סטאר האולטימטיבי של יורו 2017. אחרי שהגן על שער רוסונרי במשך כמעט שנתיים, הוא לא רק צבר נסיון עצום, אלא הוכיח כי מדובר ביורש הטבעי של ג'אנלואיג'י בופון בנבחרת. גם יובנטוס כבר סימנה את דונארומה כשוער העתיד שלה, גם אם היא עשויה בינתיים להסתפק בווייצ'ך שצ'סני הפולני. העילוי עצמו, המיוצג על ידי הסוכן השערורייתי מינו ראיולה, מנהל כיום משא ומתן קשוח מאוד עם מועדונו ועדיין לא השיב להצעת החוזה החדש. גם בזירה הזו הוא משדר קור רוח, כפי שעושה תמיד על המגרש. המנהיגות והאינסטינקטים המעולים על קו השער הופכים אותו כבר עכשיו לאחד הטובים בתבל.


מרקו אסנסיו

אסנסיו כבש את השער הראשון של ריאל מדריד העונה, בנצחון 2:3 על סביליה בסופר-קאפ האירופי. הוא גם קינח עם השער האחרון של העונה, לקראת סיום גמר ליגת האלופות, כאשר הרשית את השער הרביעי לרשתו של ג'יג'י בופון. הגאון בן ה-21 אולי לא זכה לדקות משחק רבות במיוחד אצל זינדין זידאן, אבל הוכיח את עצמו כמעט בכל הופעה. לנער ממיורקה טכניקה אישית מרהיבה, ראיית משחק פנטסטית ובעיטה מצוינת מכל הטווחים. יש הרואים בו יורש עתידי של כריסטיאנו רונאלדו בסנטיאגו ברנבאו, והציפיות לא יכולות להיות גבוהות יותר לקראת אליפות אירופה.



אסנסיו, כובש בכל רגע חשוב (Gettyimages)


רנאטו סאנצ'ס

האם ילד הפלא הפורטוגלי עשה טעות גדולה? ב-2015/16 היה סאנצ'ס אחד השחקנים המדוברים באירופה, עם עונת פריצה פנומנלית בבנפיקה. הוא היה אחד הגורמים החשובים לזכיית הנשרים באליפות, שרף שטחים במרכז המגרש, ניווט לא פעם את קבוצתו, ואף נכלל בסגל פורטוגל ליורו 2016, שם הפך לכוכב הצעיר ביותר בתולדות אליפויות אירופה. שער השיוויון מול פולין היה קריטי בדרך להנפת הגביע, ובאיירן מינכן היתה מאושרת שהחתימה אותו על חוזה ל-5 שנים עוד לפני הטורניר, כי מחירו היה מאמיר מעבר ל-35 מיליון יורו אחריו. למרבה הצער, הצעד היה גדול מדי מבחינת הקשר, שפתח בהרכב תשע פעמים בלבד בעונה החולפת בכל המסגרות, וגם ספג ביקורת נוקבת על כושרו. האליפות הנוכחית מהווה הזדמנות נהדרת לחזור למרכז הבמה.



עונה כואבת, רנאטו סאנצ'ס (Gettyimages)


סרג' גנאברי

אחד הגיבורים הגדולים של גרמניה במשחקים האולימפיים לפני שנה, גנאברי עשה את המהלך החשוב בחייו בקיץ שעבר כאשר עזב את ארסנל וחתם בוורדר ברמן. בלונדון הוא לא קיבל הזדמנויות, ולא רק בגלל הפציעות, בעוד תקופת ההשאלה בווסט ברומיץ' היתה אומללה במיוחד. ארסן ונגר איפשר לקיצוני הגרמני לעזוב על מנת לקבל דקות משחק, וזה אכן קרה. אחרי שכבש 11 שערים בבונדסליגה והפציץ שלושער בבכורה בנבחרת הבוגרת (גם אם זה קרה מול סן מרינו), היה ברור שגנאברי מתחיל למצות את הפוטנציאל. באיירן מינכן קפצה על המציאה כדי להחתימו תמורת 10 מיליון יורו. אבל האם צפוי לו הגורל של רנאטו סאנצ'ס?



ארסנל כבר מרגישה פספוס, גנאברי (Gettyimages)


הקטור ביירין

ברצלונה סימנה את המגן הימני בן ה-22 של ארסנל כשחקן החיזוק האולטימטיבי לעמדה הבעייתית, וזה אומר המון על כשרונו של ביירין. הקטלונים מעולם לא השלימו עם עזיבתו לשורות התותחנים ב-2011, אבל ההתקדמות בשנתיים האחרונות עלתה על כל הציפיות, והכוכב הזריז והנמרץ נמצא בדרך הבטוחה להפוך לאחד הטובים בעולם בתפקידו. בתקשורת נפוצו הדיווחים כי העסקה עם בארסה כבר סגורה, אבל השחקן עצמו צייץ שלא כדאי להאמין לכל הברווזים. חדשות טריות צפויות במהלך הטורניר, בו עשוי ביירין להיות אחד הכוכבים הבולטים.



ביירין, מהכוכבים הבולטים של יורו הצעירות (Gettyimages)


ניית'ן רדמונד

עם שבעה שערים בעונתו הראשונה בסאותהמפטון, היה רדמונד אחד השחקנים הבולטים של הקדושים בעונה החולפת, ואף ערך במרץ הופעת בכורה במדי נבחרת אנגליה הבוגרת במשחק הידידות מול גרמניה. הקיצוני שסומן כפוטנציאל ענק עוד בברמינגהאם סיטי, והפגין חוסר יציבות ב-3 השנים בנוריץ', עשוי למצות בשלב מסוים את כשרונו, אך הוא עדיין צריך לעשות קפיצת מדרגה משמעותית. האם היא תגיע בפולין?



הגיע הזמן למצות את הפוטנציאל, רדמונד (AFP)


קארול לינטי

אי אפשר לא להתייחס לנבחרת המארחת, ולפולנים יש סיבות טובות לאופטימיות בכל החזיתות. הנבחרת הבוגרת חוזרת לגדולה ומובילה בבטחה את ביתה במוקדמות המונדיאל אחרי הופעה מכובדת ביורו 2016, והיא עושה זאת בין היתר בזכות היכולת הנפלאה של לינטי. הקשר שגדל בלך פוזנאן מזכיר לאוהדים המקומיים של אנדרס אינייסטה בזכות ראיית המשחק המשובחת והיכולת לשלוט בקצב המשחק. עונת הבכורה שלו בסמפדוריה היתה חיובית מאוד, ובגיל 22 השמיים הם הגבול מבחינתו.



לינטי, האס של המארחת (AFP)


פטריק שיק

כוכב עולה נוסף מסמפדוריה שעשה כותרות גדולות העונה הוא שיק, אשר כבש 11 שערים בליגה האיטלקית על אף שפתח בהרכב 14 פעמים בלבד. המאמן מרקו ג'אמפאולו תיכנן להשתמש בו כג'וקר שאמור לצבור נסיון, אך שיק הוכיח שהוא כוכב אמיתי כבר עכשיו, עם סיומת נהדרת, חושים מפותחים מאוד ברחבה וקור רוח נדיר עבור שחקן בגילו. לא לחינם הוא הפך להחתמה הראשונה של יובנטוס הקיץ, והכבוד עבור היהלום הצ'כי גדול במיוחד לאור העובדה כי פאבל נדבד בכבודו ובעצמו אישר את עסקת 30 מיליון יורו. עם בטחון עצמי בשמיים, הוא צפוי להפנט את כולנו באליפות אירופה.


מרקו גרויץ'

אחד הכוכבים בזכיה הסנסציונית של סרביה באליפות העולם לנבחרות עד גיל 20 ב-2015, לצידו של פרדראג ראיקוביץ', סומן גרויץ' ככוכב עולה ענק. היכולת הטכנית המרשימה עבור שחקן עם מבנה הגוף החסון גרמה למועדוני פאר רבים ברחבי אירופה להיאבק על החתמתו מהכוכב האדום בלגרד. יורגן קלופ שיכנע אישית את הקשר להגיע לליברפול, אבל העונה החולפת הפכה לסיוט מתמשך, וגרויץ' שותף jna פעמים בלבד כמחליף בפרמייר-ליג. הוא לא היה רלוונטי באנפילד, ובגיל 21 זקוק נואשות להתניע את הכל מחדש. אם יזהר ביורו 2017, הוא עשוי לקבל הצעה מעניינת, לפחות בהשאלה.



יתניע מחדש? גרויץ' (AFP)


רוברטו גליארדיני

התחלנו עם איטלקי ונסיים עם איטלקי. העונה של אטאלנטה היתה מזהירה בכל קנה מידה, בזכות טיפוח הצעירים של המאמן ג'אן פיירו גאספריני, וגליארדיני היה אחד היהלומים של הדור החדש. הקשר הצטיין עד כדי כך שאינטר החתימה אותו כבר באמצע העונה והפכה אותו לבאנקר בהרכב. לרשותו של מאמן איטליה הצעירה לואיג'י די ביאג'ו עומד סגל פנומנלי עם כוכבים עולים כמו מתיאה קלדארה, אנדראה קונטי, פדריקו קייזה, דניאלה רוגאני, מנואל לוקאטלי, לורנצו פלגריני ופדריקו ברנארדסקי. קשה לחזות בשלב זה מי יגיע רחוק מכולם, אבל לגליארדיני יש סיכוי סביר לנצח בתחרות.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי