רונאלדו כבש, פורטוגל בחצי גמר הקונפדרציות. רוסיה הודחה

כריסטיאנו רונאלדו עם פפה
כריסטיאנו רונאלדו עם פפה | צילום: AFP

גביע הקונפדרציות: כריסטיאנו רונאלדו, ברנרדו סילבה, אנדרה סילבה ונאני כבשו לאלופת אירופה ב-0:4 על ניו זילנד, גם מקסיקו בשלב הבא אחרי 1:2 על המארחת

(גודל טקסט)
המחזור האחרון בשלב הבתים של גביע הקונפדרציות נפתח הערב (שבת) עם 0:4 גדול של פורטוגל על ניו זילנד. אלופת אירופה עלתה לחצי הגמר יחד עם מקסיקו שגברה 1:2 על המארחת רוסיה שהודחה.


ניו זילנד – פורטוגל 4:0
כריסטיאנו רונאלדו ונבחרתו עלו לחצי הגמר אחרי ניצחון מרשים על ניו זילנד, שסיימה את הטורניר עם אפס נקודות. הניצחון רב השערים העלה למקום הראשון את אלופת אירופה, שתגלה מחר מי תסיים במקום השני בבית המקביל ותפגוש אותה בשלב הבא. כרגע, גרמניה וצ'ילה מוליכות אותו עם ארבע נקודות כל אחת.


המשחק נפתח באופן, אך מהר מאוד ניתן היה לראות איזו נבחרת טובה יותר כש-CR7 כמעט העלה את נבחרתו ליתרון, אך סטפן מרינוביץ' והמשקוף עצרו את הנגיחות שלו. בדקה ה-34 קיבלה פורטוגל פנדל אחרי הכשלה על דנילו פריירה, אותו ניצל רונאלדו כדי לקבוע 0:1. שלוש דקות לאחר מכן כדור רוחב של אליסאו הגיע לברנרדו סילבה שהכפיל מקרוב, אך נפגע תוך כדי המהלך והוחלף במחצית על ידי פיצי.



חגיגה פורטוגלית על חשבון ניו זילנד (Gettyimages)


המחצית השנייה המשיכה בקצב דומה כשמצד אחד רוי פטריסיו הציל מהקו כדור של כריס ווד, כשבצד השני מרינוביץ' עצר עוד נגיחה של רונאלדו ובעיטות של אנדרה סילבה ולואיס נאני. בדקה ה-80 אנדרה סילבה קיבל כדור מקווארסמה כמעט על קו האמצע והמשיך עד הסוף במבצע אישי מרשים כדי לקבוע 0:3. לפורטוגל זה לא הספיק ובתוספת הזמן נאני במבצע אישי קבע 0:4 שחתם את תוצאת המשחק.



הרכבים

ניו זילנד: סטפן מרינוביץ', אנדרו דוראנט (שיין סמלטז 74), מייקל בוקסאל, טומי סמית', תומאס דויל, מייקל מקגלינשי (ביל טולימה 37), קלייטון לואיס (קוסטה ברברוסס 65), מרקו רוחאס, כריס ווד, ראיין תומאס, דיין אינגהאם.
פורטוגל: רוי פטריסיו, נלסון סמדו, פפה, ברונו אלבש, אליסאו, ברנרדו סילבה (פיצי 46), דנילו פריירה, ז'ואאו מוטיניו, ריקרדו קווארסמה, אנדרה סילבה, כריסטיאנו רונאלדו (לואיס נאני 67).


מקסיקו – רוסיה 1:2
נבחרתו של חואן קרלוס אוסוריו עלתה לשלב הבא על חשבון מארחת הטורניר והמונדיאל הקרוב. מקסיקו אמנם הצליחה להפוך את התוצאה ולהשיג ניצחון,אך בכל זאת ירדה למקום השני בבית בעקבות הפרש שערים עדיף של פורטוגל. בשלב הבא תפגוש את מוליכת הבית המקביל, כשכאמור, זאת תהיה אחת מבין גרמניה או צ'ילה.


בדקה ה-25 סמדוב השתלט על כדור שנהדף על ידי ההגנה והעלה את נבחרתו ל-0:1, שהיה שווה אז עבורם מקום בחצי הגמר, אך שש דקות לאחר מכן כדור עומק מצויין של הקטור הררה מצא ברחבה את נסטור אראוחו שנגח את ה-1:1 לרשת של איגור אקינפייב.



לוסאנו. שער ביזארי בדרך לחצי הגמר (AFP)


בדקה ה-52 שוב הקטור הררה שלח כדור ארוך, שהגיע להירווינג לוסאנו. חלוץ איינדהובן עלה גבוה לכדור לפני אקינפייב, ונגח לשער את ה-1:2 כדי לקבוע מהפך בשער מאוד לא שגרתי. ואם זה לא הספיק, בדקה ה-68 יורי ז'ירקוב הורחק בצהוב שני והשאיר את הרוסים בעשרה שחקנים, דבר שקבר סופית את סיכוייה של המארחת לעלות לשלב הבא והתוצאה נשמרה עד תום המשחק.


הרכבים
מקסיקו: גיירמו אוצ'ואה, הקטור מורנו, מיגל לאיון, דייגו רייס (ריקרדו רייס 399), נסטור אראוחו, אנדרס גוארדאדו (אוסוולדו אלאניס 70), הגטור הררה, ג'ונתן דוס סנטוס, קרלוס ולה (חאבייר אקינו 46), צ'יצ'אריטו, הקטור לוסאנו. רוסיה: איגור אקינפייב, פיודור קורדיאשוב, ויקטור ואסין, גיאורגי דז'יקיה, יורי ז'ירקוב, אלכסנדר סמדוב, דניס גלושאקוב, אלכסנדר ירוחין (איגור סמולוניקוב 70), אלכסנדר גולובין, פיודור סמולוב ( מקסים קאנוניקוב 78), אלכסנדר בוחארוב (דימיטרי פולוז 64).

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי