גרמניה חגגה תואר: "הטובים בעולם". ספרד בונה על העתיד של כוכביה

גרמניה הצעירה
גרמניה הצעירה | AFP

קונץ ("משוגע על הנבחרת שלי") והשחקנים חגגו דרך האינסטגרם. "לה רוחה" מתוסכלת אבל לא מעט כוכבים עוד יקצרו פירות

(גודל טקסט)

דיברו על ספרד, אמרו שהיא פייבוריטית אבל כשמדובר בגרמניה אי אפשר לזלזל. שלל הכוכבים של "לה רוחיטה" לא היו יכולים אמש (שישי) למשמעת וגם לכישרון של ה"מנשאפט" הצעירים ששוב הוכיחו – מעצמה זה גם אנחנו. 0:1 של מיצ'ל וייזר העניק לשטפן קונץ את התואר והנחיל לספרד הפסד ראשון בטורניר מאז 2009.

שחקני גרמניה חגגו את הזכייה עם בירות בחדר ההלבשה והשחקנים שרו "אנחנו מספר אחד בעולם". גרמניה זכתה באליפות לראשונה מאז 2009. החגיגות שודרו ישירות דרך האינסטגרם וכמה אלפים מאוהדי גרמניה חזו בהם. בין הכוכבים נמנים מקס מייר משאלקה, סרג' גנאברי שעובר לבאיירן מינכן וגם חלוץ הרטה ברלין, דויד סלקה שקרא לאוהדים לכתוב אם יש להם ביקורת על הנבחרת.

קונץ שזכה עם גרמניה ביורו 1996 כשחקן זכה בתואר השני שלו אחרי 21 שנה הפעם על הקווים. "אני משוגע על הנבחרת שלי. זו הרגשה מטריפה. לא איפשרנו לרגע לספרדים להיכנס למשחק וזה ההישג הגדול", אמר המאמן שיאריך כעת את חוזהו עד 2020 לפחות.  השוער ג'וליאן פולרסבק אמר: "זה היה טירוף. עוד לא ראיתי את הנבחרת שלנו משחקת ככה".


משמעת כדורגל, שחקני גרמניה חוגגים בפולין (AFP)

בספרד האכזבה ענקית. השמות נוצצים אבל כמובן לא מספקים תואר. המאמן אלברט סלאדס ספג ביקורות על יכולת הניהול והחילופים שלו.  סלאדס ששיחק גם בברצלונה וגם בריאל מדריד סיכם: "המחצית הראשונה הכריעה את המשחק. לא היינו תחרותיים מספיק. גרמניה הוכיחה שהיא נבחרת גדולה, אבל היינו צריכים להוציא יותר".


יש להם סיבה להרים ראש (AFP)

הבלם חסוס ואייחו אמר: "זה לא היה המשחק שלנו. אנחנו צריכים להרים את הראש, אבל היינו ביכולת רעה. מצטער עבור השחקנים שסיימו חלקם בנבחרת ולא יצאו עם תואר. זו הרגשה מתסכלת, כי עבדנו והקרבנו כל השנה".

החלוץ אינקי וויליאמס מבילבאו הוסיף: "יום קשה. לא קל להרים את הראש. היה לנו טורניר גדול, אבל ברגע המכריע לא הגענו למשחק".

בספרד מתנחמים בעובדה שיש לנבחרת הצעירה לפחות חמישה צעירים שיגיעו רחוק. סאול, מרקו אסנסיו, קפה, מרכוס יורנטה ודני סבאיוס ותוסיפו אליהם את וויליאמס וגם את חסוס ואייחו עליו בונה ריאל מדריד. מאגר הכישרונות הזה יצטרך לנסות לקטוף תארים בבוגרים.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי